درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 15:38   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
  هوش مصنوعی جدید مایکروسافت چهره‌ها را از روی عکس‌ها متحرک می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22814صفحه نخست » چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1395 - 12:28
تاکتیک‌هایی برای فروش به تیپ‌های شخصیتی مختلف
آیا این عالی نبود اگر یک شیوه فروش همیشه برای همه مشتریان احتمالی شما کاربرد داشت؟ متاسفانه شخصیت انسان این گونه طراحی نشده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، آیا این عالی نبود اگر یک شیوه فروش همیشه برای همه مشتریان احتمالی شما کاربرد داشت؟ متاسفانه شخصیت انسان این گونه طراحی نشده است. اشکال شخصیتی دامنه‌ گسترده‌ای دارد و انسان‌ها حتی به مجرب‌ترین و آراسته‌ترین نمایندگان فروش واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند. موفقیت در فروش به توانایی نماینده فروش در سازگار کردن مهارت‌هایش برای فروش تیپ‌های مختلف افراد بستگی دارد. در اینجا نگاهی به چهار تیپ شخصیتی اصلی که احتمالا همه نمایندگان فروش با آنها مواجه می‌شوند و نیز توصیه‌هایی برای متناسب‌سازی تاکتیک‌ها با هر یک از این تیپ‌ها ارائه می‌کنیم.

 

1) افراد مدعی

شخصیت‌های مدعی مشتاق اطلاعات، آن هم اطلاعات مستند هستند و دوست دارند این اطلاعات بسیار دقیق به آنها ارائه شود. به‌طور کلی، آنها بیشتر بر تصمیم‌گیری‌های خودشان متکی هستند و مشتاقانه دوست دارند بر مراحل و ضرب‌الاجل‌های پروژه‌ها متمرکز شوند. زنان و مردان مدعی گاهی اوقات بدخلق می‌شوند و رفتاری غیردوستانه دارند، حتی اگر واقعا قصد چنین چیزی را نداشته باشند. همچنین نمی‌توانند تحمل کنند وقتشان تلف شود.

 

فروش به تیپ‌های شخصیتی مدعی: در جلساتی که با این نوع شخصیت‌های مدعی می‌گذارید، آمادگی داشته باشید. اگر این افراد تاثیری که شما به دنبال آن هستید دریافت کنند، جلسه به نتیجه رسیده است. همچنین تیپ‌های شخصیتی مدعی سریع نکته اصلی مطالبی که می‌گویید را می‌گیرند. بنابراین از تکرار بپرهیزید. تعجبی ندارد که تیپ‌های شخصیتی مدعی به شدت رقابتی هستند. اگر به آنها نشان دهید که محصول شما چگونه به آنها در برابر رقبایشان برتری می‌دهد، راه خود را برای یک فروش موفق باز کرده‌اید. کلماتی که چنین افرادی دوست دارند بشنوند عبارت است از: بهترین، منحصربه‌فرد، سریع، قدرتمند، مزیت رقابتی.

 

2) افراد سازگار

تیپ‌های شخصیتی دوست‌‌داشتنی به صداقت و اعتماد ارزش می‌نهند. آنها به دنبال برقراری روابط صمیمانه هستند. رویکرد آنها نسبت به حل مسائل تاثیرگذاری بر احساسات دیگران است و بیش از دیگر تیپ‌های شخصیتی طول می‌کشد که به راه حلی برسند و در مورد مساله‌ای تصمیم‌گیری کنند. آنها وارد درگیری نمی‌شوند و در عوض ترجیح می‌دهند منافع همه را در نظر بگیرند.

 

فروش به تیپ‌های شخصیتی سازگار: مهم‌ترین هدف شما باید این باشد که با تیپ‌های سازگار ارتباط برقرار کنید و با بینشی قدرتمند از اینکه محصول یا خدمات شما چگونه به شرکت‌ این گونه افراد نفع می‌رساند، خودتان را در جایگاه یک کارشناس قرار دهید. این افراد رویکردهای مرحله به مرحله را برای جذب اطلاعات ترجیح می‌دهند، نه برخورداری از مخزن داده. در مورد حق انتخاب‌های آنها نیز همین گونه است. اگر گزینه‌های متعدد را پیش روی آنها قرار دهید، مدت‌ها طول می‌کشد در مورد آن تصمیم‌گیری کنند. تیپ‌های شخصیتی سازگار تحت تاثیر شهادت مشتریان دیگر قرار می‌گیرند؛ به‌خصوص مشتریانی که رضایت شخصی زیادی از محصولات شما ابراز می‌کنند. کلماتی که این نوع افراد دوست دارند بشنوند عبارت است از: محبوب، قابل اتکا، تضمین شده، اثبات‌شده، ایمنی و امنیت.

 

3) افراد برونگرا

تیپ‌های شخصیتی برونگرا مثل افراد سازگار به کسانی که دور و برشان هستند زیاد اهمیت می‌دهند. همچنین آنها افرادی خودانگیخته، خلاق و باانگیزه هستند و به قابلیت‌های ذاتی خودشان افتخار می‌کنند. این نوع افراد برای تعاملات مثبت انرژی زیادی می‌گذارند و بنابراین چندان وارد درگیری‌های ذهنی با افراد نمی‌شوند. زنان و مردان برونگرا به صورت ذاتی اعتماد به نفس بالایی دارند، اغلب پرحرارت و پرانرژی هستند و با چشم بر هم زدنی آماده‌اند که به مرحله بعد تصمیم‌گیری بروند.

 

فروش به تیپ‌های شخصیتی برونگرا: در کنار ماهیت پرانگیزه‌ای که دارند، این افراد خیلی زود خسته و کسل می‌شوند. از ارائه طرح‌های پیشنهادی مملو از جزئیات و داده‌محور خودداری کنید. در عوض، موردکاوی‌هایی ارائه دهید که سوابق موفقیت محصولتان را به نمایش بگذارد. تیپ‌های شخصیتی برونگرا با افرادی شبیه خودشان ارتباط برقرار می‌کنند و برای نظرات چنین افرادی احترام زیادی قائلند. همچنین آنها پذیرای برقراری روابط بلندمدت با شرکت شما هستند. کلماتی که این افراد مایلند بشنوند عبارت است از: راحت، سرگرم‌کننده، ارزان و بدون مشکل.

 

4) افراد تحلیلگر

این افراد محاسبه‌گر و حلال مشکل هستند. مطمئن باشید در جلسات قبل از اینکه از در وارد شوید، همه چیز را در مورد شرکت‌تان می‌دانند. بنابراین در برابر این افراد آماده باشید که انبوهی از سوالات با جزئیات را پاسخ دهید. افراد تحلیلگر با ایده محاسبات زندگی می‌کنند و می‌میرند. فرآیند تصمیم‌گیری آنها به‌شدت به تحقیق، آزمایش و انتخاب دقیق گزینه‌ها وابسته است. تصمیم‌ها بر اساس ارقام واقعی اتخاذ می‌شوند. احساسات هیچ نقشی در معادله این افراد ندارد.

 

فروش به تیپ‌های شخصیتی تحلیلگر: از آنجا که این نوع تیپ‌های شخصیتی خودشان تحقیقات انجام می‌دهند، لازم نیست برای توصیف نکات اساسی و اولیه محصول وقت تلف کنید. تنها مزایای کلیدی را با مثال‌های واقعی و مملو از عدد و رقم، نتایج نظرسنجی، درصد رشد و... در اختیار آنها قرار دهید. ادعا نکنید که آنها می‌توانند چیزی را رد کنند. در برابر افراد تحلیلگر هیچ راه میانبری در فرآیند فروش وجود ندارد. آنها وقتی برای خرید تصمیم می‌گیرند که کلیه داده‌های لازم را مرور و خلاصه کرده باشند. صبوری شما (و نیز تمایل به دادن اطلاعات اضافی در صورت درخواست) آنها را به شدت راضی می‌کند. کلماتی که افراد تحلیلگر دوست دارند بشنوند عبارت است از: داده، درصد، تحقیق، مدرک و نتایج.

به عنوان بخشی از استراتژی فروش خود، دانش‌تان را در مورد نوع شخصیت مشتریان احتمالی بالا ببرید و طرح‌های پیشنهادی فروش خود را با آنها متناسب‌سازی کنید. در این صورت زمان خود را برای فروش محصول کارآمدتر صرف می‌کنید و تلاش‌های متمرکز شده شما به بازدهی سرمایه بیشتری منجر می‌شود.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3751

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد