درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 18:52   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22789صفحه نخست » سه شنبه، 7 اردیبهشت 1395 - 10:12
از داشتن رویاهای واقعا بزرگ نترسید
پژمان نوزاد، در سال 2012 توسط فوربس به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاران فرشته موفق انتخاب شد، او 15 سال تجربه سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های های‌تک که در اول راه هستند را دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، پژمان نوزاد، در سال 2012 توسط فوربس به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاران فرشته موفق انتخاب شد، او 15 سال تجربه سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های های‌تک که در اول راه هستند را دارد. او در بیش از 100 استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کرده و در شرکت‌هایی مثل دراپ‌باکس، زوسک و لندینگ‌کلاب چندین میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اولیه ریسک‌پذیر کرده است. نوزاد با مجله پرسپکتیو صحبت کرده تا به برخی از پرسش‌های ما در مورد تجربه‌اش در سیلیکون‌ولی پاسخ دهد.

 

تجربه شما به‌عنوان یک مهاجر چگونه روی مسیر شما اثر گذاشت؟

شما به‌عنوان یک مهاجر به مکان ناشناخته‌ای می‌روید؛ جایی که فرهنگ، غذا و زبان متفاوتی دارد و باید خود را با آن وفق دهید. این پروسه هماهنگ کردن خود با محیط چیزهای زیادی به شما یاد می‌دهد. برای من که در اوایل دهه بیست زندگی خود از ایران به آمریکا آمدم، این مساله واقعا در شکل‌گیری شخصیتم به من کمک کرد. کمک کرد تا با چالش‌ها روبه‌رو شوم و آنها را شکست دهم. هر مهاجری به شما خواهد گفت که وقتی زندگی راحت خود را رها می‌کنید و به مکان جدیدی می‌آیید، باعث می‌شود تبدیل به شخص جدیدی شوید. امروزه همه کارآفرینان متحمل ریسک می‌شوند. آنها فقط افرادی که شغل‌های راحتی در شرکت‌های بزرگ دارند نیستند، بلکه آنها بیشتر افرادی هستند که می‌خواهند مشکل واقعی را حل کنند. احساس می‌کنم که من هم جزئی از آنها هستم، چراکه این افراد متحمل ریسک می‌شوند، می‌خواهند به بیشتر از آن چیزی که دارند، برسند و در رویاهای آنها محدودیتی وجود ندارد.

 

الان که بیشتر در مورد تجربه خود به‌عنوان یک مهاجر صحبت کردید، به‌خصوص در مورد اینکه چطور ایرانی بودن شما حرفه شما را تحت‌تاثیر قرار داده، شگفت‌زده شدم. آیا فکر می‌کنید که فرهنگ ایرانی مسیر شما را تحت‌تاثیر قرار داده؟

بله به دو صورت این کار را برای من انجام داده است، اول اینکه فکر می‌کنم همه ایرانیان بسیار مهربان هستند و من وقتی که وارد کار سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر شدم، با وقف خودم برای بنیان‌گذاران و مهندسان، در هر کاری که از عهده‌ام برمی‌آمد شروع به کمک کردن به آنها کردم. این به ریشه ایرانی بودن من برمی‌گردد، به پدربزرگ و مادربزرگم که می‌گفتند همیشه باید کاری که درست است را انجام دهی و با بقیه مهربان باشی. دومین مساله هم این است که اگر از دید تاریخی به ایران نگاه کنید، می‌بینید ایران جایی است که علوم پایه و ریاضی نقش بسیار مهمی در جامعه آن ایفا کرده است. برخی از بهترین ریاضی‌دانان و فیزیکدانان مثل فارابی، ایرانی بوده‌اند. این ریشه در جامعه ما و حتی می‌توانم بگویم در DNA ما دارد. با نگاهی به آنچه ایرانیان در 2000 سال گذشته انجام داده‌اند می‌بینید که نوآوری و تکنولوژی واقعا از ایرانیان الهام گرفته شده‌اند.

 

ما در زمینه تکنولوژی در مورد ایرانیان مقیم آمریکا زیاد شنیده‌ایم، به نظر شما جامعه ایرانیان مقیم آمریکا در سیلیکون‌ولی چه نقشی دارد؟

فکر می‌کنم که این یک جامعه موفق منحصربه‌فرد است. اگر الان به ایرانیان مقیم آمریکا نگاه کنید می‌بینید که آنها برخی از بهترین دانشجویان Ph.D هستند که در بهترین دانشگاه‌ها پذیرش شده‌اند. در طول تاریخ هم ایرانیان خارق‌العاده‌ای بوده‌اند که در شرکت‌های بزرگ تکنولوژی واقعا تاثیرگذار بوده‌اند مثل فرزاد ناظم، رئیس دفتر تکنولوژی یاهو، امید کردستانی بنیان‌گذار تجاری گوگل و بسیاری افراد دیگر که تا به امروز این مسیر را طی کرده‌اند و امروز شما آرش فردوسی را می‌بینید که مدیر ارشد فنی دراپ‌باکس است (فکر می‌کنم او یکی از افراد خارق‌العاده است که در آینده بیشتر در مورد او خواهید شنید). به خاطر همین فکر می‌کنم که ایرانیان در سیلیکون‌ولی، گروه بسیار قوی هستند که همه آنها یکدیگر را می‌شناسند.

 

در مورد چالش استارت‌آپ‌های UC Berkeley بگویید. از کجا الهام گرفته شده و چه چیزی باعث می‌شود شما به انجام آن امیدوار باشید؟

ما استارت این برنامه را در استنفورد زدیم و آن زمان آن را «گاراژ» نامیدیم، هر سال 15 تا 20 دانشجو از استنفورد انتخاب می‌کردیم و توسط مربی آنها را آماده و با فضای اداری آشنا می‌کردیم؛ آنها را جزئی از جامعه خود می‌دانستیم و هر هفته با آنها ملاقات داشتیم. در پیدا کردن مشکلات به آنها کمک می‌کردیم و آنها از این مساله خوشحال بودند و امیدوار بودند تا به‌زودی بتوانند شرکت خود را بسازند، اما هیچ سهامی برای آنها ایجاد نمی‌کردیم. Berkeley در تابستان به ما پیوست و گفت می‌تواند کار مشابهی انجام دهد. جامعه سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر خیلی به Berkeley توجه نمی‌کند، ولی اگر شما سابقه UC Berkeley را دیده باشید حتما متوجه شده‌اید که آن جلودار نوآوری و تکنولوژی است، به خاطر همین ما هم گفتیم که باید در آنجا کاری انجام دهیم. افراد خارق‌العاده و با استعداد زیادی در Berkeley وجود دارند، پس چرا ما برای انجام کاری هدفمند قدم اول را برنداریم؟ اینکه سایر افراد بیایند و چنین کاری انجام دهند جزو آرزوهای ما است. ما می‌توانیم تکنولوژی ابداعی را پرورش دهیم و امیدواریم که افراد آموزش‌دیده شرکت‌های واقعا خوبی را بسازند. همین‌جا بود که چالش Berkeley را راه انداختیم. 100 درخواست دریافت کردیم و در آخر هم DotDashPay را به‌عنوان برنده انتخاب کردیم. ما کاملا در مورد آینده هیجان داریم. این واقعا یک گروه استثنایی با تصور یک بازار بزرگ است؛ فکر می‌کنم که در آینده در مورد DotDashPay بیشتر خواهید شنید و این تازه شروع کار ما با UC Berkeley است. در UC Berkeley فرصت‌های شگفت‌انگیزی وجود دارد.

 

اگر می‌توانستید فقط یک توصیه برای نسل هزاره ایرانیان مقیم آمریکا داشته باشید، آن چه بود؟

تنها محدودیت‌های موجود در رویاهای ما آنهایی است که توسط خودمان ساخته می‌شود. پس از داشتن رویاهای واقعا بزرگ نترسید و از شکست هم نترسید. به‌عنوان یک ایرانی، فکر می‌کنم که باید همیشه با دیگران بسیار مهربان باشیم. باورتان نمی‌شود که این کار تا چه اندازه تاثیرگذار است.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3750

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  هرگز کسی را آزار نده


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد