شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شرکت TrackMaven اخیراً تحقیقاتی در خصوص تعداد دنبالکنندگان برندها در شبکههای اجتماعی انجام داده که نتایج آن قدری غیرمنتظره است.
این مطالعه نشان میدهد که کمپانیهای B2B به طور میانگین 109 هزار فالوور (Follower) در لینکدین دارند، در حالی که تعداد فالوورهای این شرکتها در دیگر شبکههای اجتماعی بسیار کمتر از این رقم است.
به گزارش موسسه صبا ویژن به نقل از پایگاه Small Business Trends، رتبههای بعدی به فیس بوک و توئیتر اختصاص دارد؛ با 34 هزار و 18 هزار دنبالکننده.
اینستاگرام و پینترست حائز جایگاه چهارم تا پنجم هستند.
B2B مخفف Business to Business بوده و به معنای ارائه خدمات به سازمانهاست.
از آنجا که لینکدین شبکهای ویژه مدیران، تجار و صاحبان مشاغل است لذا جای تعجب ندارد که اغلب دنبالکنندگان شرکتهای B2B از این شبکه باشند ولی آن چه که قدری غیرمنتظره مینماید، این است که فیسبوک با داشتن بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه در جایگاه دوم قرار گرفته است.
لینکدین در حال حاضر حدود بیش از 400 میلیون کاربر دارد.
گفتنی است TrackMaven در پژوهش خود به سراغ شرکتهای بزرگ رفته و اطلاعات مربوط به کسب و کارهای کوچک را در آن دخیل ننموده است.
این دادهها که مربوط به سال 2015 است، از 316 برند B2B بزرگ که بیش از 100 میلیون تعاملات اجتماعی داشتهاند به دست آمده است.
|