درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 17:37   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22355صفحه نخست » سه شنبه، 17 فروردین 1395 - 16:04
کتاب «روزنامه‌نگاری علمی و کاربردی 1» منتشر شد
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- جلد نخست کتاب «روزنامه‌نگاری علمی و کاربردی» تالیف مجید محمدپور، نویسنده، روزنامه‌نگار و مدرس دانشگاه توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد استان گیلان منتشر شد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- جلد نخست کتاب «روزنامه‌نگاری علمی و کاربردی» تالیف مجید محمدپور، نویسنده، روزنامه‌نگار و مدرس دانشگاه توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد استان گیلان منتشر شد.

به گزارش شارا به نقل از ایسنا، جلد نخست کتاب «روزنامه‌نگاری علمی و کاربردی» تالیف مجید محمدپور، نویسنده،
روزنامه ‌نگار و مدرس دانشگاه توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد استان گیلان منتشر شد.

مجید محمدپور،نویسنده و روزنامه‌نگار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنای گیلان، با اشاره به توسعه و گسترش پرشتاب و شگفت‌انگیز علوم و فناوری‌های نوین در عصر حاضر، اظهار کرد: در عصری که پیشرفت حیرت‌آور فناوری جهان را در عمل نه به دهکده بلکه به ویلایی کوچک مبدل ساخته و پیام‌ها و اطلاعات از نقطه‌ای به نقطه دیگر جهان به سرعت انتقال می‌یابد، پیام و اطلاع‌رسانی بیش از پیش خودنمایی می‌کند.

وی با بیان اینکه اهمیت و جایگاه اطلاع‌رسانی و انتقال پیام‌ها در همه عصرها به ویژه امروز، به حدی است که حتی برای آغاز یک عملیات نظامی، ابتدا باید جنگ روانی به راه انداخت، افزود: انسان امروز باید «بیاموزد» و با افزایش مداوم به آگاهی‌ها و تحقیقات علمی و عملی خود و نیز با آسایش فکری و جسمی، تحول ایجاد کند. از آنجا که هر جامعه‌ای از مسیر آگاهی بیشتر از محیط پیرامون خود به امنیت بیشتر می‌رسد لذا این دوره را دوره خرد و فرزانگی می‌نامند.

مدرس دانشگاه با تصریح بر اینکه منابع مربوط به حوزه روزنامه‌نگاری در کشورمان بسیار محدود و معدود است، خاطرنشان کرد: ‌ضرورت دارد اصحاب رسانه و روابط عمومی‌ها همچنین جوانان علاقه‌مند به حوزه روزنامه‌نگاری به منابع معتبر تحقیقی و علمی دسترسی داشته باشند که شیوه‌های نوین و علمی اطلاع‌رسانی را بیاموزند. در این شرایط تفاوت آنها با دیگران همین آموزش‌ها و تعهدشان به جامعه برای ارائه و انتشار اخبار و گزارش‌ها به شیوه‌های صحیح و موثق است لذا در راستای زمینه‌سازی برای آموزش علاقه‌مندان، کتاب «روزنامه‌نگاری علمی و کاربردی» به رشته تحریر درآمد.

وی با بیان اینکه کتاب مذکور در دو جلد تالیف شده است،عنوان کرد: جلد نخست آن در پنج فصل شامل «طرحی ملی با نگاه جهانی»، «تاریخ مطبوعات ایران»، «شیوه‌های علمی خبرنویسی»، «نظریه‌های ارتباط جمعی» و «شیوه‌های نوین گزارش‌نویسی در رسانه‌ها» هم‌اکنون در رشت مرکز استان گیلان در دسترس علاقه‌مندان است.

محمدپور فصل نخست کتاب خود را تاکید بر لزوم بهره‌گیری از استعدادهای فراوان و برجسته مساجد برای آگاهی مناسب افکار عمومی دانست و گفت: در فصل دوم این کتاب به تاریخ مطبوعات ایران از قبل از دوره مشروطه تا دوره انقلاب اسلامی به صورت موجز سخن به میان آمده و در بخش‌های بعدی که هر کدام یک درس دانشگاهی را در یک ترم تحصیلی شامل می‌شوند، به نظریه‌های ارتباطی، اصول علمی خبرنویسی و اصول حرفه‌ای گزارش‌نویسی پرداخته است.

نویسنده کتاب «روزنامه‌نگاری علمی و کاربردی» خواستار اطلاع‌رسانی حرفه‌ای، یادآور شد: جوانان ما در نشریات مکتوب و به خصوص در پایگاه‌ها و سایت‌های خبری که هر روز و شاید هر ساعت بر تعداد آنها اضافه می‌شود،‌ قبل از هر اقدام باید در راستای اطلاع‌رسانی و خبردهی علمی، صحیح،‌ دقیق و سریع با نگاه به حفظ و حراست از اسلام عزیز و منافع ملی آموزش‌های لازم حرفه روزنامه‌نگاری را بیاموزند.

استاد روزنامه‌نگاری،‌ روابط عمومی و مدیریت با بیان اینکه برای داشتن روزنامه‌نگارانی متخصص،‌ کارآمد، پرانرژی و آگاه به مسائل ملی و فراملی شایسته‌تر خواهد بود که این هنر برجسته از دوره پایان دبیرستان به جوانان آموزش داده شود، اضافه کرد: جا دارد که همه عوامل روابط عمومی‌ها در بخش‌های دولتی و خصوصی آموزش‌های لازم را فرا بگیرند و حداقل کتاب‌های حوزه روزنامه‌نگاری و ارتباطات را مطالعه کنند و بر دانش خویش در این خصوص بیفزایند.

به گزارش ایسنا، مجید محمدپور 34 سال سابقه مسئولیتی و کار رسانه‌ای در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در پنج استان کشور،‌ روزنامه ایران،‌ روزنامه حمایت ارگان قوه قضائیه، تدریس در باشگاه خبرنگاران صدا و سیما،‌ سرپرستی نشریات مکتوب و پایگاه‌های خبری – تحلیلی و نیز‌ ریاست اداره ارتباطات دستگاه قضایی، سردبیری پایگاه خبری ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور و‌ مدیریت ارزشیابی خبرگزاری نفت(شانا) را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

قیمت هر جلد کتاب که در 153 صفحه قطع وزیری توسط انتشارات جهاددانشگاهی گیلان منتشر شده، 10 هزار تومان است و قیمت کتاب برای رسانه‌ها و حوزه‌های فرهنگی با 20 درصد تخفیف همراه خواهد بود

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد