درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 04:03   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22258صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 12 فروردین 1395 - 15:24
کمپوزیسیون (ترکیب بندی )
کمپوزیسیون عبارت است از ترکیب بندی تصویر و انتخاب و قراردادن مناسب و به جای عناصر تشکیل دهنده تصویر برای بیان ایده‌ای خاص در عکس.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کمپوزیسیون عبارت است از ترکیب بندی تصویر و انتخاب و قراردادن مناسب و به جای عناصر تشکیل دهنده تصویر برای بیان ایده‌ای خاص در عکس.


عواملی که در یک عکس برای تأکید بر نکاتی خاص مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از وضوح، مقیاس، رنگ، آرایش صحنه و محل استقرار.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


وضوح: یا واضح نشان دادن یک موضوع نسبت به زمینه یا دیگر موضوع‌ها در تصویر می توان توجه بیننده را به موضوع موردنظر جلب کرد.


مقیاس: هرگاه اندازه یک موضوع نسبت به دیگر موضوع‌ها بزرگ‌تر باشد چشم‌ها به سوی آن کشیده خواهد شد.


رنگ: اگر رنگ موضوع با رنگ پس‌زمینه‌ای که موضوع دربرابر آن قرار گرفته است اختلاف داشته باشد، موضوع برجسته‌تر خواهد شد.


آرایش صحنه: حتی‌الامکان سعی شود کادر تصویر از موضوع‌هایی که نقشی در تصویر ندارند، خالی باشد. آسان‌ترین روش خالی کردن کادر؛ انتخاب نقطه دید مناسب است. از خطوط قوی موجود می‌توان به گونه‌ای بهره برد که چشم را به سمت بخش بااهمیت تصویر هدایت کنند.


محل استقرار: برخی از عکاسان معتقدند موضوع نباید به لبه‌های کادر نزدیک باشد. قراردادن موضوع در وسط عکس اگرچه تأکید بسیاری بر آن می‌کند، اما بسیار رسمی و تکراری است.


 به نظر عده‌ای از آنها قراردادن خط افق در مرکز عکس به گونه‌ای که عکس را به طور دقیق به دو نیمه تقسیم کند، غلط است و خط افق را باید بالاتر یا پایین‌تر از مرکز عکس قرار داد. در عکسبرداری پرتره نیز عده‌ای توصیه می‌کنند همیشه فضای باز در سمتی که موضوع به آن طرف نگاه می‌کند، بیشتر از فضای پشت سر او باشد. درمورد موضوع‌های متحرک «مثلاً سوارکار یا موتورسوار» باید فضای بیشتری دربرابر موضوع و فضای کمتری در پشت‌سر او قرار داده شود. با وجود آنچه گفته شد. عکاسان پرآوازه‌ای هستند که به الگوهای اشاره شده اعتقاد ندارند و در عین حال عکس‌هایی که از نظر کمپوزیسیون دارای زیبایی و استحکام خاصی هستند، ارائه می‌کنند.


  
4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


تهیه و تنظیم: سیدمحمود دادمرزی
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1395/2/14 - 07:16 |     0     0     |
سلام وعرض ادب..لطفا اگر امکان دارد کامنتهای دوستان را در مورد مطالب و موضوعات مختلف در سایت منتشر کنید..با تشکر


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد