درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 20:05   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22227صفحه نخست » یکشنبه، 8 فروردین 1395 - 13:09
چگونه خود را با شغل یا محیط کاری جدید وفق دهیم؟
هماهنگ شدن با شغل تازه می تواند چالش بزرگی محسوب شود، چه از روی اجبار وارد حرفه جدید شده باشید یا با انتخاب شخصی. ولی نگران نباشید چون خیلی زود با همکاران جدید، وظایف شغلی و محیط کاری تازه آشنا می شوید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هماهنگ شدن با شغل تازه می تواند چالش بزرگی محسوب شود، چه از روی اجبار وارد حرفه جدید شده باشید یا با انتخاب شخصی. ولی نگران نباشید چون خیلی زود با همکاران جدید، وظایف شغلی و محیط کاری تازه آشنا می شوید. شما می توانید با برداشتن چند گام ساده به هرچه روان تر و بهتر طی شدن این مرحله انتقالی کمک کنید.

گام اول: یک روز خوب را در ذهن مجسم کنید.
سعی کنید باور کنید که این تغییر برایتان مثبت و سودمند است. به خودتان بگویید که در محیط کار جدید، همکاری دوست داشتنی و محترم برای همکاران خواهید بود.

گام دوم: وقت شناس باشید.
اگر می توانید سعی کنید در اولین روز کارتان زودتر از بقیه در محل کار حاضر بشوید. قبل از مراجعه به محل کار اطلاعات لازم در مورد ساعت، مکان و شخصی که باید ملاقات کنید را به دست آورید. مطمئن بشوید که وقتی به محل کارتان می رسید، کسی هست که منتظر ورودتان باشد.
شماره تلفن و نام کسی که باید شما را به داخل اداره یا کارخانه راه بدهد را همراه داشته باشید.
با کارمند رسپشن یا نگهبان مودبانه و با صبر و حوصله رفتار کنید. آنها می توانند با تماس با مدیر مسوول، شما را به دفتر وی راهنمایی کند.

گام سوم: مراحل اداری را طی کنید.
به قسمت کارگزینی، مدیر بخش و هر فردی که در شروع کار بایستی خود را به او معرفی کنید، مراجعه نمایید. اگر سوالی دارید، می توانید سوالات تان را با وی مطرح کنید.
فرم های لازم را تکمیل کنید. در نظر داشته باشید که فرم های تقاضای بیمه یا مزایای بازنشستگی بایستی در مدت زمان معین به کارگزینی تحویل داده شوند. اگر از عرف حاکم بر شرکت، موعد مقرر یا مراحل اداری اطلاع ندارید، سوال کنید.
در صورت نیاز مدارک شناسایی خود را ارائه نمایید. شما می توانید کپی مدارکی مانند SIN card و مدارک شناسایی دیگر را برای درج در پرونده پرسنلی ارائه کنید.
اگر باید در محل کار با کارت کارمندی یا یونیفورم حاضر بشوید، آنها را تهیه کنید یا فرم درخواست را تکمیل کنید. اگر صدور کارت کارمندی مدتی طول می کشد، یک کارت موقت درخواست کنید.
در جلسه معارفه یا orientation شرکت کنید.
کتابچه Employee Manual یا هر جزوه دیگری که باید مطالعه کنید را بخوانید.
اگر پست یا وظایف شغلی ایجاب می کند که بیزنس کارت داشته باشید، درخواست کنید تا به نام تان صادر شود.

گام چهارم: با همکاران جدید آشنا بشوید.
این مهمترین کار برای تسهیل دوره انتقالی به شغل جدید می باشد.
نام همکاران را بپرسید و خودتان را معرفی کنید. برای باز کردن باب گفتگو چند سوال عمومی و ساده از آنها بپرسید. در مورد نقش هر فرد در شرکت و اینکه چند سال است در آنجا کار می کنند سوال کنید.
از آنها بپرسید که در صورت مواجه شدن با مشکل از چه کسی باید راهنمایی بخواهید.
دوستان جدید پیدا کنید. از همکاران تان برای صرف قهوه یا ناهار دعوت کنید. گذراندن اوقاتی خارج از محیط کار برای باز کردن یخ ها عالیست.

گام پنجم: با محدوده و اتاق کارتان آشنا بشوید.
اگر باید فضا یا وسایلی را با همکار دیگری شریک بشوید، از محل قرار گرفتن هر وسیله بعد از پایان کار، اطلاع حاصل کنید. اگر اتاق یا میز کارتان را مرتب و تمیز نگه دارید، وجهه خوبی از خود به جا می گذارید.
فضای متعلق به خودتان را با سلیقه مرتب کنید. اگر مکررا از تلفن استفاده می کنید، آن را در فاصله نزدیک تر به خودتان قرار بدهید. به نسبت اینکه چپ دست یا راست دست هستید، جای کافی روی میز برای حرکت دست در هنگام نوشتن در نظر بگیرید.
صندلی تان را طوری تنظیم کنید که موقع کار کردن راحت باشید. اگر به وسایل یا تجهیزات خاص نیاز دارید، به مدیر بخش یا سوپروایزر درخواست بدهید.
اگر فرد دیگری قبل از شما میزتان را اشغال می کرد، قبل از شروع به کار، آن را تمیز کنید. به یاد داشته باشید که مردم پشت میز غذا می خورند و عطسه و سرفه می کنند. مسلما نمی خواهید که در دومین هفته به علت بیماری خانه نشین بشوید.
میزتان را مرتب و تمیز نگه دارید. در هنگام نظافت میز، تمیز کردن تلفن، ماوس کامپیوتر، صفحه کلید، منگنه یا وسایل دیگر، حتی دسته صندلی ها و دستگیره درب اتاق تان  را فراموش نکنید.

گام ششم:  کامپیوتر، کد رمز و  mailbox set up  کنید و نوار معارفه تلفنی را ضبط کنید. برای این کار از کارمندان بخش IT  یا IS کمک بگیرید و به دستورالعمل ها یا راهنمایی های آنها با دقت گوش بدهید.

گام هفتم: با مسولیت ها و وظایف شغلی تان آشنا بشوید. البته اگر با وظایف شغلی قبلی تفاوت داشته باشد.
در آغاز کار، سوالات زیادی را از مدیران یا رئیس بخش بپرسید. این نشان می دهد که می خواهید هرچه زودتر با محیط و وظایف کاری تان آشنا بشوید.
با کمک سوپروایزر، برای خود هدف یا اهداف کاری تعیین کنید.
به دستورات کارفرما یا راهنمایی های سایر همکاران با دقت گوش بدهید.
یادداشت برداری کنید. از دفترچه، تقویم یا planner استفاده کنید. قرار ملاقات ها یا ساعت جلساتی که باید در آنها شرکت کنید را یادداشت کنید.
وقتی مدیر یا سوپروایزر دستور خاصی به شما می دهد و کاری از شما می خواهد، برای مطمئن شدن از اینکه دستور را درست متوجه شده اید، بپرسید: اجازه بدهید ببینم که آیا منظورتان را درست متوجه شده ام. شما از من می خواهید که…

گام هشتم: با بخش، ساختمان یا مکانی که باید در آن کار کنید، آشنا بشوید، تا بدانید مثلا دستگاه پرینتر و فتوکپی در کدام اتاق است، دستشویی و ناهارخوری کجاست، دفتر مدیر و سوپروایز در کدام طبقه است و غیره .

گام نهم: با رئیس تان گفتگو کنید.
این کار آسانی نیست، ولی بسیار مهم است. برقرار کردن ارتباط مستمر با رئیس، به شما کمک می کند که ببینید آیا در مسیر درست حرکت می کنید یا خیر. فراموش نکنید که حق دارید از مدیر سوال کنید و نظرش را درباره کاری که انجام می دهید، بدانید.

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد