درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 16:31   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21774صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیدوشنبه، 3 اسفند 1394 - 07:49
تبلیغات صنفی و روابط عمومی
در دنیای تجارت صاحبنظرانی وجو دارند که معتقدند اصول اخلاقی و منافع با هم سازگاری ندارند. در محیطی که رقابت بر آن حاکم است، مسئولیت صنفی و اصول اخلاقی تجاری، اجزای ضروری روابط عمومی صنفی محسوب می شوند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سازمان های صنفی در حال تغییر یافتن به اشکال انعطاف پذیری هستند و میزان پاسخگویی به آنها بیشتر است، اما تمایل به تغییر همیشه با آگاهی از چگونگی ایجاد آن هماهنگ و همراه نیست.


تغییر و تحول صنفی بسیار بیشتر از آنچه که تصور می شد، به زمان نیاز دارد. در بسیاری از سازمان ها بین آنچه که انتظار می رود و آنچه که به دست می آید، فاصله عمیقی وجود دارد. در واقع، حتی امروزه، در دنیای تجارت صاحبنظرانی وجو دارند که معتقدند اصول اخلاقی و منافع با هم سازگاری ندارند. در محیطی که رقابت بر آن حاکم است، مسئولیت صنفی و اصول اخلاقی تجاری، اجزای ضروری روابط عمومی صنفی محسوب می شوند.

شهروند صنفی
" کلاوس مولر " (Claus Moller ) از کارشناسان مدیریت می گوید: (( تغییر و تحول قبل از آنکه نیاز به آن احساس شود، باید رخ دهد.)) تغییرات رفتاری بیشتر به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار می گرفت، اما امروزه نیز اینگونه تغییرات اجتناب ناپذیر است. خلاصه کلام اینکه، اگر شما مسئولیت اجتماعی صنف را به عنوان شیوه ای برای حمایت صنفی اقتباس نکنید، پیشرفتی نخواهید داشت و اگر پیشرفت نکنید از قافله عقب خواهید ماند.

مفهوم شهروند صنفی خوب چیست و چرا باید یک شهروند صنفی خوب بود؟
فهم نقش صنفی و تشریح آن توسط مدیریت صنفی یک ضرورت است. در واقع، تمامی موفقیت های بزرگ با فهم و پذیرش اندیشه و تفکرات خوب آغاز می شود. در اینجا به چند نمونه اشاره می شود:


1. موفقیت سازمان ها در نهایت با موفقیت جوامعی که در آن مشغول به فعالیت هستند، ارتباط می یابد.
2. از مراکز تجاری، چه دولتی و چه خصوصی، انتظار می رود تا با مشارکت اقتصادی در فعالیت های اجتماعی و اختصاص منابع ویژه به فرآیند تلاشی که در راستای تامین نیازهای اجتماعی صورت می گیرد، فلسفه وجودی خود را اصلاح کنند.
3. با توجه به پذیرش معیارها و مسئولیت های اخلاقی مؤسسات تجاری در مقیاس جهانی، از اینگونه مؤسسات خواسته می شود که بیش از پیش نسبت به معیارهای یاد شده توجه نشان دهند.
4. از اهداف مدیریت کاربردی، مشارکت و حضور فعال در مرحله سیاستگذاری عمومی است که بر سازمان تاثیر می گذارد و تنها در پذیرش اهدافی که از منابع بیرون تعیین می شوند، خلاصه نمی شود.
5. مدیریت ها باید از آمادگی گفتگو با سایرین و پذیرش دیدگاه های متفاوت ( در صورت مفید بودن ) برخوردار بوده و نسبت به افکار عمومی حساسیت داشته و نسبت به حضور در ارتباطاتی که با نتایج مثبت و معتبر همراه است، پیشگام باشند.
6. مؤسسات تجاری و صنایع ضرورتاً نه تنها فعالیت های خود را با حس مسئولیت و با رعایت مسائل اخلاقی انجام دهند، بلکه باید به گونه ای عمل کنند که فعالیت های آنان برای عموم مردم روشن و قابل فهم باشد.
7. سر انجام، مدیریت های صنفی نمی توانند نسبت به فرهنگ اجتماعی، ابعاد سیاسی و اجتماعی جامعه ای که در آن مشغول فعالیت هستند، بی تفاوت باشند.
در حال حاضر، کل مقیاس جدید برای قضاوت در مورد شرکت های درگیر فعالیت های حرفه ای که از آنان به عنوان شهروندان خوب یاد می شود، آن چیزی است که انتظار می رود.

 

بنابراین، برای اطمینان از مشارکت آنها در فعالیت های اجتماعی به عنوان یک شهروند خوب، برای ایجاد هماهنگی بین اهداف اقتصادی شرکت ها و انتظارات و باورهای ملی، چهارچوب مسئولیت اجتماعی در تجارت جهانی به عنوان مشکل جدی و قابل تاملی مطرح شده است.

ارتباطات در زمینه ارائه خدمات اجتماعی
جدیدترین تحول و توسعه ای که در زمینه ارتباطات صورت گرفته است، ارتباطاتی است که به منظور ارائه خدمات تجاری برای تشویق مشارکت در امور عمومی و پاسخگویی نیازهای مربوطه صورت می گیرد. این کشش به تازگی قوی تر شده و بر کیفیت ارتباطاتی که در زمینه اجرای برنامه های ارائه خدمات اجتماعی مطرح می شود، تاکید شده است.


اگرچه، در اینجا پرسش هایی مطرح می شود ازجمله اینکه چرا مؤسسات تجاری - چه دولتی یا خصوصی و کارشناسان حرفه ای امر ارتباطات باید بیش از پیش انرژی و منابع خود را به ارتباطات مربوطه به ارائه خدمات اجتماعی اختصاص دهند.


اکثر شرکت های بزرگ تجاری بیشترین توجه خود را محدود به مسائل و موضوعاتی می کنند که با منافع آنها در ارتباط است، در حالیکه سایرین سیاست های خود را به مسائل گسترده تری که موضوعات اجتماعی و منافع عموم را پوشش می دهد متمرکز کرده اند. در عمل، تنها تعداد اندکی از موضوعات مهم انتخاب شده است تا هر ساله مورد توجه ویژه صنفی قرار گیرند. اما بعضی از شرکت ها به مسائل کلیدی بیشتری برای فعالیت های صنفی گسرده تر توجه می کنند.


برنامه ای که اخیراً تحت عنوان موضوعات کلیدی مورد توجه قرار گرفته اند، شامل: موضوعات اکولوژیک، بهداشت روستاییان، کار کودکان، مراقبت های بهداشتی و پزشکی، رفاه خانواده، ایمنی راه ها، آموزش فنی و حرفه ای، کمک به سازمان های خیریه، اعتیاد به مواد مخدر، ساخت دستشویی های عمومی، ساخت مدارس و سالن اجتماعات، برنامه های جوانان و زنان، ضمانت های صنفی و ارتقاء ورزش، هنر و موسیقی هستند.

مسئله اصلی و پایه ای
ارتباطات در زمینه ارائه خدمات عمومی، خصوصاً از دیدگاه مدیریت ارشد نه تنها با نحوه انتخاب رسانه های گروهی یا شیوه انجام ارتباطات، بلکه با فلسفه اصلی و پایه ای برنامه و ارتباطات آن مرتبط است. در این خصوص مسائل ریشه ای به قرار زیر هستند:


1. مدیریت از مسئولیت های اجتماعی تا چه میزان آگاهی دارد؟
2. آیا مدیریت تمایل دارد بخشی از منابع خود را به فعالیت های مربوط به ارائه خدمات عمومی و ارتباطات مرتبط اختصاص دهد؟
 

مسائل و پرسش های دیگری که در این زمینه مطرح هستند، عبارتند از:
1. چه توجیه یا منطقی در پس ارتباطات مربوط به ارائه خدمات عمومی وجود دارد؟
2. چگونه ارتباطات مربوط به ارائه خدمات عمومی به مؤثرترین شکل و شیوه صورت می گیرد؟
3. آیا رسانه های گروهی می توانند از طریق ایجاد محرک های لازم مشوق ایجاد ارتباطات برای ارائه خدمات عمومی شوند؟
4. چگونه پرسش مطبوعاتی را در زمینه ارتباطات مربوطه به ارائه خدمات عمومی را بدون پرداخت هزینه ایجاد کنیم؟
 

آنچه که در ارتباطات مربوط به ارائه خدمات عمومی از اهمیت برخوردار است، ارتباط بین شرکت و جامعه بوده و ارتباط یاد شده کاملاً جدید است. در این خصوص پرسش های متعددی مطرح می شود، از جمله اینکه چرا کارشناسان حرفه ای فعال در امر ارتباطات صنفی یا رسانه های گروهی باید بیش از پیش انرژی و منابع خود را صرف اینگونه پروژه ها بکنند. پرسش های دیگری نیز در این زمینه طرح می شوند که عبارتند از:


• چه چیزی حقیقتاً در مردم انگیزه ایجادمی کند تا درگیر برنامه هایی شوند که ارتباطات ارائه خدمات عمومی را در برمی گیرد؟
• آیا برنامه های یاد شده مقرون به صرفه هستند؟
• آیا این درست نیست که تمامی ارتباطات در زمینه ارائه خدمات عمومی ضرورتاً شکل پنهانی از ساخت تصویر یا وجهه صنفی است؟
• آیا این مسئله نیز صحت ندارد که اینگونه ارتباطات در نظر دارند تا نقش افراد را برای موضوعی ویژه مشخص سازند؟
• آیا این نکته درست نیست که پروژه های ارائه شده تنها پروژه های ارائه شده تنها پروژه هایی بوده که مورد نظر و علاقه مؤسسات صنفی و تجاری است؟


این نکته به درستی بیان می شود که ارتباطات مربوطه به ارائه خدمات عمومی تنها در ایجاد یک یا حتی چند فعالیت خیریه خوب خلاصه نشده، بلکه هدف آن ایجاد فرهنگ ارایه خدمات خیریه و عامه پسند است.


در واقع، ارتباطات مربوط به ارائه خدمات عمومی یکی از مسئولیت های مشخص صنفی است. این موضوع مورد تایید قرار گرفته است که اگر شرکت یا یک مؤسسه تجاری قادر به سرمایه گذاری در امور اجتماعی یا عمومی باشد، به تدریج کارآیی خود را از دست خواهد داد.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد