درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 03:08   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
  یافته‌های کلیدی گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال ۲۰۲۴ برای متخصصان روابط‌عمومی
  اگر می خواهیم بهترین خود در عرصه روابط‌عمومی باشیم باید به استقبال چالش ها و کارهای نو برویم
  اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟
  چشم‌انداز جستجوی مدرن
  5 مرحله ایجاد انگیزه در یک محیط حرفه‌‌‌ای
  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی
  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21597صفحه نخست » دوشنبه، 26 بهمن 1394 - 21:37
نکات مدیریتی
دیگر نیاز به مدیر اجرایی قهرمان نداریم
نیاز به ایجاد و پرورش تیم‌های همکارانه، تبدیل به یک امر بسیار مهم در سازمان‌ها شده است و هیجان بی‌دلیل و زیاد برای مشاهده رهبران سازمانی مانند قهرمانان پیروز یا تبهکاران گستاخ هنوز فروننشسته است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نیاز به ایجاد و پرورش تیم‌های همکارانه، تبدیل به یک امر بسیار مهم در سازمان‌ها شده است و هیجان بی‌دلیل و زیاد برای مشاهده رهبران سازمانی مانند قهرمانان پیروز یا تبهکاران گستاخ هنوز فروننشسته است.

نیاز به ایجاد و پرورش تیم‌های همکارانه، تبدیل به یک امر بسیار مهم در سازمان‌ها شده است و هیجان بی‌دلیل و زیاد برای مشاهده رهبران سازمانی مانند قهرمانان پیروز یا تبهکاران گستاخ هنوز فروننشسته است. در این میان می‌توان گفت تقصیرها اندکی به گردن فرهنگ قهرمان‌پروری رایج است. استمرار فرهنگی که در کسب‌وکار از مدیر اجرایی یک قهرمان می‌سازد، مدیون یک سنت خاص است. سنتی که برای دهه‌ها، کارشناسان، رهبران سازمانی و مدیران را دوگونه کاملا متفاوت دیده‌اند.هرمینیا ایبرا، تمایز رهبر سازمانی و مدیر را مورد پژوهش قرار داده است. در دهه 1970 آبراهام زالزنیک، استاد دانشگاه هاروارد بیان کرده بود که رهبران سازمانی و مدیران از یکدیگر متفاوت هستند. رهبران سازمانی بیشتر ریسک می‌کنند، به بلندمدت می‌اندیشند، ساختارها را دوست ندارند و هم رویکرد حریصانه و هم نفرت عمیق را القا می‌کنند. در مقابل، مدیران میانه‌رو به دنبال دستور، فرآیند ارزش و کارآیی هستند و بر برنامه‌ریزی تاکید دارند.
 

در سال 1980، جان کاتر در دانشگاه هاروارد، در مطالعه موردی خود از دو مدیر شرکت زیراکس، فرد و رن، این انواع مغایر را بررسی کرده است. کاتر بیان کرد که رهبر سازمانی بودن بر یک مدیر بودن مرجح است. رهبر سازمانی بودن به سادگی برجسته‌تر، شجاعانه‌تر و تاثیرگذارتر است. در دهه 1990، مجلات کسب‌وکار بسیاری داستان‌هایی در مورد مدیر اجرایی/ رهبر سازمان را پوشش داده‌اند؛ مانند: «جک ولچ از جنرال الکتریک» یا «اندی گراو از شرکت اینتل».امروزه، تمایل شدیدی برای مورد توجه قرار دادن مدیران اجرایی کسب‌وکاری که شرکت‌هایشان موفقیت فوق‌العاده‌ای به‌دست آورده‌اند (مانند الون ماسک از شرکت تسلا یا مارک زاکربرگ از فیس‌بوک) و برای بدنام کردن آنهایی که شرکت‌هایشان به دردسر افتاده‌اند، وجود دارد(مانند الیزابت هولمز از شرکت ترانوس). زمانی که یک فرد را به‌عنوان تجسم کل سازمان در نظر می‌گیریم، رفتار دوگانه ما در مورد استیو جابز نشان‌دهنده این دیدگاه سیاه و سفید است؛ اینکه آیا او یک قهرمان بود یا یک تبهکار؟ آیا باید برای ویژگی‌های مشکل‌زای شخصی از او متنفر باشیم یا به‌عنوان یک نابغه او را ستایش کنیم؟ در حقیقت، توانایی یک سازمان برای پیشرفت بستگی زیادی به فرهنگ و نگرش آن نسبت به هر رهبر سازمانی دارد. فرهنگ توسط افرادی در هر سطح به علاوه سنت‌ها، تاریخ، فرآیند و البته چگونگی مدیریت آن شکل می‌گیرد. به علاوه فرهنگ‌ها به‌طور فزاینده با تیم‌هایی شکل می‌گیرند که محصولات را توسعه داده و در بازار عرضه می‌کنند و آنها را تداوم می‌بخشند.در اواسط دهه 1990، زمانی که داستان‌های اندی گراو مدیرعامل اینتل دکه‌های روزنامه‌فروشی را خالی کرد، من روی طرح Intel Inside (یک نوآوری بازاریابی که پایگاه مشتری1 شرکت را تغییر می‌داد)، کار می‌کردم.

پیشتر، افراد و کسب‌وکارها کامپیوترهای خانگی را صرفا به‌خاطر اینکه مارک Compaq، Dell  یا Gateway بود می‌خریدند؛ بدون اینکه در مورد ریزپردازنده‌های آن چیزی بدانند. هنگامی که رقبا شروع به مهندسی معکوس تراشه‌ها کردند، شرکت اینتل با نیاز به بازطراحی محصول کلیدی‌اش روبه‌رو شد. اینتل اعلام کرد که توانسته است بهبود قابل ملاحظه‌ای را در طراحی ترانزیستورها، کاهش فاصله دروازه‌های داخلی و کاهش فاصله لایه‌های ارتباطی در داخل ترانزیستورها به‌وجود آورد. همچنین گفته بود که اندازه SRAM(حافظه موقت یا cache روی پردازنده) نیز در حد قابل‌توجهی کوچک‌تر شده است. با این کار، تقاضای مستقیم برای محصولات اینتل را افزایش خواهد داد، چرا که اینتل گام مهمی در افزایش بازدهی و بالابردن ظرافت در طراحی این معماری برداشته است. کمپین اینتل اینساید مسیر افراد برای خرید کامپیوترها را تغییر داده و موقعیت استراتژیک شرکت را دگرگون کرده است. نقطه موفقیت این کمپین از یک تلاش همکارانه مدیریتی بین دو تیم داخلی که به دنبال راهی برای حل چالش بازار هستند، ناشی می‌شود.چنین تلاش‌های همکارانه‌ای اغلب پایه بهبودهای تدریجی و مرحله‌ای را شکل می‌دهد که موفقیت را طی زمان ایجاد می‌کند. تیم طراحی پیشرفته « Skunk Works» در شرکت لاکهید مارتین را تصور کنید که بیشتر هواپیماهای موفق و نوآورانه شرکت را توسعه داده است یا تیم IBM در بوکا راتون که دریافته است که وقتی رهبری شرکت بر سیستم اصلی تمرکز می‌کند، چگونه یک کامپیوتر شخصی بسازد. قطعا، چنین ابتکاراتی بدون حمایت سطوح بالا با اشتباه و لغزش همراه خواهند بود، اما موفقیت نهایی یک رهبر سازمانی به گروه‌هایی از افراد در بسیاری از سطوح مختلف بستگی دارد که تخصص اصلی آنها را در محصولات، فرآیندها و مشتریان وارد کنند.

زمانی که لازلو باک، نایب رئیس منابع انسانی گوگل، مهارت الگوریتمی شرکت را برای درک استعداد آن به‌کار گرفت، دریافت که آنهایی که در گوگل رشد کردند، مهارت‌های همکارانه دارند، در تیم‌ها به خوبی کار می‌کنند، انطباق‌پذیر هستند، می‌توانند گامی به پیش بردارند و زمانی که ایجاب می‌کند رهبری سازمان را در دست بگیرند و زمانی که مقتضی است، تنها از رهبر سازمان پیروی کنند. چنین ویژگی‌هایی بیشتر از داشتن نقش‌های رهبری سازمان اهمیت دارد. باک خاطرنشان می‌کند که گوگل به‌دلیل وابستگی استراتژیک به نوآوری مستمر، به نیاز برای همکاری و کار تیمی بیش از هرچیز دیگری اهمیت قائل است. پیوندگاه بازارهای جهانی و تکنولوژی دیجیتال یک محیط سازمانی ایجاد کرده است که در آن نوآوری مداوم پیش‌نیاز مهم برای بقا محسوب می‌شود و تیم‌هایی که در آن افراد از چشم‌انداز‌های گوناگون و تخصص‌های مختلف، به‌عنوان مفیدترین ابزار برای سازماندهی نوآوری، برای حل مشکلات استفاده می‌کنند. قابل توجه است که از نظر آبراهام زالزنیک رهبران به‌عنوان دوراندیشان قابل‌توجه به پایه و اساس توجه دارند درحالی‌که مدیران به‌عنوان برنامه‌ریزان به روند توجه می‌کنند. او نتیجه می‌گیرد که مدیران کارها را درست انجام می‌دهند و رهبران کار درست را انجام می‌دهند. اگرچه بنیس معتقد است که مدیران می‌توانند از طریق آموزش و یادگیری به رهبر تبدیل شوند، اما بر تفاوت میان وظایف و مسوولیت‌های آنان تاکید می‌کند.1.Customer-Base یا همان پایگاه مشتریان به گروه مشتریان یک بنگاه اطلاق می‌شود که معمولا قسمت عمده‌ای از آنها خرید خود را تکرار می‌کنند و امروزه تاکید بسیار زیادی بر حفظ و توسعه این پایگاه می‌شود.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3703

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  معرفی کتاب: فرهنگ جامع واژگان روابط‌عمومی


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  اگر کسی به ما حرف بدی می‌زند چه‌کار کنیم؟


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  اضطراب اطلاعاتی


  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


  روابط‌عمومی در عصر ابهام


  ادغام رسانه‌های اجتماعی و روابط‌عمومی‌: چند نکته


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد