درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 08:07   

بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد

  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد


ادامه ادامه مطلب یک

علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»

  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی در ایجاد افسردگی و اضطراب
  اپل با شش طرح لوگوی جدید و خیره‌کننده ما را شگفت‌زده می‌کند
  چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  پدیده تکنو فرهنگ و استحاله فرهنگ
  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»
  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد
  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی
  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت
  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»
  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21452صفحه نخست » گفتگویکشنبه، 18 بهمن 1394 - 11:20
روابط عمومی پویا ترین تجارت در جهان است
در گفتگو با رییس سازمان بین المللی مشاوره ارتباطات: - سه حلقه اصلی در ارتباطات عمومی مدرن امروزی وجود دارد - روابط عمومی، تبلیغات و دیجیتال. جنگ امروز بین روابط عمومی و تبلیغات است که بسیاری از تجارت های دیجیتال را خواهد گرفت، اما یک حقیقت ساده آن است که این سه دایره در آینده بسیار نزدیک با هم ادغام خواهند شد و به اعتقاد و پیش بینی من، روابط عمومی پیروز خواهد شد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- Maxim Behar، یکی از متخصصان برجسته روابط عمومی با تجربه گسترده و حضور قوی در بسیاری از کشورها در سراسر جهان می باشد و در حال حاضر نیز رئیس ICCO (سازمان بین المللی مشاوره ارتباطات) است. او بسیار زیاد سفر می کند، و اغلب در مقابل مخاطبانی از رهبران جهانی، شاغلین، دانشجویان، اندیشمندان و ایده پردازان در علم روابط عمومی مدرن و موضوعات رسانه ای اجتماعی، صحبت می کند. در حال حاضر در Gala "Superbrands Romania"، BR با او ملاقات کرده و در مورد آخرین رویکردهای روابط عمومی و تغییرات در این صنعت صحبت شد.

تغییرات اصلی که شما انتظار داشتید در دو سال گذشته در صنعت روابط عمومی اتفاق افتد، چیست؟
روابط عمومی امروزه یک تجارت می باشد که در حال تغییر است، و این تغییر اگر هر دقیقه نباشد حداقل هر روز، در جایی در جهان رخ می دهد و در واقع - این زیبایی این تجارت است، که من آن را به عنوان تنها جایی می دانم که در آن خلاقیت و سود (منافع) با هم روبه رو شده و البته با یکدیگر پیش می روند. چیزی که ده سال پیش کار می کرد اکنون دیگر کار نمی کند، و اگر چه دلایل، بسیار و پیچیده هستند، من می خواهم یکی از مهم ترین این دلایل را مطرح نمایم.

 

اولین بار که روابط عمومی به این شکل آغاز شد، یعنی زمانی در آغاز قرن گذشته، مالکیت رسانه تغییر کرد و امروزه همه مدیون رسانه ها هستند – مشتریان ما، خودمان، دولت ها، تجارت ... حتی رانندگان تاکسی و همه افراد دیگر، که قبلا هرگز حتی برای یک دقیقه هم عقیده نداشتند که یک روز ممکن است تبدیل به یک ایده پرداز شده و رسانه ای در تملک خود داشته باشند. بنابراین - اولین تغییر این است که همه صاحب رسانه می باشند - پروفایل در رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها، وب سایت ها، فروم ها ... این مرحله پایگاه اصلی برای تغییر بزرگ دوم می باشد - امروزه هر کس، عمومی است. در گذشته افراد عمومی، به تعداد بسیار محدودی از مردم اتلاق می شد – ستاره های ورزشی، سیاستمداران و خبرنگاران ... تعداد بسیار محدودی از افراد، اما اجازه دهید بگویم مهم ترین آنها.

 

امروزه ... همه یک فرد عمومی محسوب می شوند، که بدان معنی است که در فضای عمومی همه به طریقی مهم هستند. این حقایق تاثیر بسیار زیادی بر روی تجارت ما گذاشته اند، آن ها جهان را تغییر داده اند، مردم را تغییر داده اند، راه ما را برای برقراری ارتباط تغییر داده اند، و حتی همچنین، راه ما را برای خرید و فروش تغییر داده اند. هنگامی این موضوع حدود ده سال پیش آغاز شد، پیام های اصلی به طور عمومی در قالب متن و محتویات رسانه های اجتماعی (به طور عمده فیس بوک و توییتر با محتوای غالبا متنی با حضور تعداد بسیار اندکی از تصاویر)، ارائه می شد.

 

اکنون ... در دو سال گذشته، بخش عمده مسئله، شروع تغییر اصلی روی محتوا (تصاویر، ویدئوها و هر چیز بصری) بوده است و به لحاظ منطقی تجارت ما در حال تطبیق با این واقعیت است. طراحان گرافیک و وب، همراه با متخصص رسانه های اجتماعی در آغاز سال 2016 هم اکنون چیزی حدود حداقل 50 درصد از تیم کاری در شرکت من را به خود اختصاص داده اند، دو سال پیش تعداد آنها حدود 30 درصد بود، و پنج سال قبل این تعداد کمتر از 10 درصد تیم را به خود اختصاص داده بود. این حقایق همچنین نیازهای مشتریان را در مورد چگونگی و نحوه رسیدن به اهداف ما و چگونگی دستیابی به نتایج بهتر، تغییر داده است.


آیا شما پیش بینی چیزی بیشتر از این را برای آینده ای نزدیک می کنید؟
به طور قطع. باز هم - هر روز این تغییرات مطرح خواهند شد. روابط عمومی پویا ترین تجارت در جهان است. رسانه های سنتی مانند روزنامه های چاپی در حال ناپدید شدن هستند، رادیو در حال حاضر دیگر محل سنتی برای تبلیغات نیست و احتمالا به زودی نیز در این فرمت از بین می رود، تلویزیون به رسانه های آنلاین نزدیک تر شده است. این حقایق، همچنین نشان دهنده نیاز به تغییر کلی در تجارت ما می باشند - توجه بسیار بیشتر به محتوای بصری و قابلیت ها و دانش کاملا جدید در اعضای تیم های ما مورد نیاز می باشد. به جای ارتباط با رسانه ها، امروزه ما باید یاد بگیریم که چگونه رسانه را مدیریت نمائیم چرا که ما و مشتریان ما، خود مالک رسانه هستیم.


آیا شما هیچ تفاوتی، در کنار مسائل فرهنگی، بین صنعت روابط عمومی در اروپای شرقی در برابر اروپای غربی می بینید؟
تفاوت هایی وجود دارد، اما به عقیده من این تفاوت ها بین اروپای شرقی و غربی نیست، بلکه بیشتر بین جنوب و شمال اروپاست. این تفاوت ها عمدتا با توجه به ویژگی های ملی، سطح احساسات و عادات مصرف کشورهای مختلف، مطرح می شوند. اما ما باید آگاه باشیم که رسانه های اجتماعی باعث می شوند این تفاوت ها کم و کمتر شده و نسل های بعدی در سراسر جهان، در ذهنیت ها و منافع (علائق) بسیار بسیار به هم نزدیک خواهند شد. آنها چنان کار خواهند کرد که قبلا هرگز در تاریخ مانند آن دیده نشده، و دانش آن ها به قدری زیاد خواهد شد که قبلا در تاریخ هرگز مانند آن مردم دانش نداشتند. این باعث می شود تجارت ما بسیار بین المللی شده و با توجه به تفاوت های ملی، کمتر متکی باشد.


رویکردهای اصلی روابط عمومی از نظر شما برای سال 2016 چه هستند؟
مشتریان به شدت خواستار این مسئله هستند و اکثر آن ها شروع به کار با شرکت های روابط عمومی کرده اند البته نه به شکل قراردادهای دائمی منظم، بلکه تنها به صورت پروژه ای. این کار یک اشتباه بزرگ است. این تجارت باید استراتژی داشته باشد – که عمدتا بلند مدت بوده و همچنین استمرار داشته باشد. در سال 2016 تجارت ما، در کنار همه تغییراتی که در رسانه های اجتماعی رخ خواهد داد و همه اصلاحاتی که برای محیط های رسانه ای جدید به وجود می آیند، باید مبارزه بسیار فعالانه ای برای اثبات این مسئله به مشتریان که ما استادان محتوا هستیم و هیچ کس نمی تواند بهتر از ما این کار را انجام دهد، داشته باشد. تصور کنید سه حلقه اصلی در ارتباطات عمومی مدرن امروزی وجود دارد - روابط عمومی، تبلیغات و دیجیتال. جنگ امروز بین روابط عمومی و تبلیغات است که بسیاری از تجارت های دیجیتال را خواهد گرفت، اما یک حقیقت ساده آن است که این سه دایره در آینده بسیار نزدیک با هم ادغام خواهند شد و به اعتقاد و پیش بینی من، روابط عمومی پیروز خواهد شد. اولین گام از این جنگ در سال 2016 رخ خواهد داد، باور کنید.


در مورد صنعت روابط عمومی رومانیایی چه می دانید؟ چه توصیه هایی در این زمینه می توانید به ما بدهید؟
رومانی یک کشور بزرگ با مردمی بزرگ است – آگاه و باهوش، بلند پرواز، سختکوش و مشتاق موفقیت. تنها نصیحتی که اکنون می توانم به شما بدهم این است که شرکت های روابط عمومی پیشرو در رومانی را به اتحاد و تشکیل انجمن و درخواست عضویت کامل در ICCO، توصیه می نمایم. این کار رومانی را بر روی نقشه تجارت جهانی روابط عمومی خواهد آورد و سبب خواهد شد که همکاران من به اقیانوسی از دانش، تماس هایی گرانبها و تبلیغات درجه یک برای شرکت های خود، متصل شوند.


شما یک قانون در زندگی خود دارید: "اگر رویاهایتان شما را نمی ترسانند، آنها به اندازه کافی بزرگ نیستند." بزرگ ترین رویای حرفه ای شما چیست و چرا؟
هر روز در زندگی من رویاهایی می آیند و به سختی می توانم بگویم که کدام یک بزرگ و کدام یک کوچک است. در واقع، رویاها نیروی محرکه جهان و پیشرفت هستند. آنها یک شبه به حقیقت نمی پیوندند، همه رویاهای من - در تجارت و در زندگی شخصی، پس از کاری سخت و هزاران شب بی خوابی به حقیقت پیوسته اند.


برای سال های شغلی آینده خود چه آرزویی دارید؟
هر روز در تمامی امور تجاری خود رویکردی نوآورانه داشته باشم، کنجکاو باشم، بی تاب باشم، خلاق باشم ..... و در زندگی شخصی - فقط عاشق باشم. این مهم ترین چیز برای هر انسان است.


بهترین توصیه ای که می توانید به کسانی که الگوی شما در زندگی حرفه ای‌تان بودند، بدهید چیست و چرا؟
من هزاران نفر را ملاقات نموده و همواره بخش های کوچکی از دانش و خرد آن ها و تجربه حرفه ای شان را از آن ها یاد گرفتم. مربی مطلق من در تجارت، مرحوم Terence Billing ، معاون اجرایی سابق رئیس شرکت "مادر" من، Hill+Knowlton Strategies ، بود که شخصیتی شگفت انگیز با اثرگذاری بسیار زیاد نه تنها در من، بلکه بر روی هزاران نفر از کارشناسان روابط عمومی در سراسر جهان داشت و همچنین یکی از بهترین دوستان من بود. Terence دو سال پیش در گذشت، اما هنوز هم، اتاق کنفرانس اصلی من در دفتر صوفیه، به نام او بوده و برای همیشه هم خواهد ماند.

 

جک مارتین، لارس اریک گرانتون، اندی لورنس، سالی کاسترتون، چزاره والی ... همگی دوستان قدیمی من هستند و مدیر فعلی Hill+Knowlton Strategies ، دیوید گالاگر، رئیس اسبق ICCO، یکی از بزرگ ترین آن ها می باشد و همچنین پل هولمز و بسیاری دیگر ... همه آنها بخشی کوچک یا بزرگ از راه آموزش روابط عمومی من محسوب می شوند و به سختی می توان گفت که چه کسی در کجای این راه قرار دارد ... آنها همگی در این مسئله موثر بودند!


چه چیزی در وهله اول شما را به جهان روابط عمومی جلب نمود و باعث شد آن را به عنوان شغل خود انتخاب نمائید؟
مسیر عبور بین خلاقیت و سود. این واقعیت که شما باید آزاد باشید و در عین حال بسیار مسئول. همچنین جهان وینستون چرچیل: "شما می توانید بسیاری از مسائل را با روزنامه نگاری به دست آورید، اما شما باید بدانید که دقیقا چه زمانی باید آن را ترک کنید." خب، من این مسئله را پس از تقریبا 20 سال در روزنامه نگاری متوجه شدم. و آخرین آن ها این که – به خاطر آن که از ته قلب این را می خواستم.


اگر به گذشته کارهایی که انجام داده اید و تصمیماتی که گرفته اید بازگردید، آیا در آن ها تغییری خواهید داد؟ چرا؟
برای گفتن آن خیلی زود است. به منظور دانستن این موضوع، من باید حداقل چند سال دور از این تجارت باشم. که این مسئله نیز به این زودی اتفاق نمی افتد.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهکارهای مسئولیت‌‌‌ اجتماعی


  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت


  ‌دیجیتال‌سازی روابط‌عمومی


  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»


  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد