شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- انجمن مشاوران روابط عمومی، صدای مشاوران روابط عمومی ها در انگلستان است. این انجمن تجاری در سال 1969 تاسیس شد و هم اکنون 70درصد خدمات مشاوره ای روابط عمومی ها را در این کشور ارائه می دهد. اعضای این انجمن متشکل از آژانس ها و مراکز مشاوره در تمام بخش های روابط عمومی هستند که خدمات خود را در سراسر انگلستان ارائه می دهند.
انجمن مشاوران روابط عمومی نشست هایی را در جهت گفت و گو و انتقال نظرات اعضای خود به مقالات و رسانه ها و نیز نهادهای دولتی، عمومی و سایر انجمن ها برگزار می کند. مراکز مشاوره ای که عضو این سازمان هستند، می کوشند تا به طور حرفه ای در این عرصه فعالیت کنند. شرکت هایی که با اعضای این انجمن مشورت می کنند می توانند از لحاظ کیفیت خدمات در این زمینه مطمئن باشند زیرا اعضا شرایط سختی را که انجمن هنگام ورود برای آن ها در نظر گرفته با موفقیت سپری کرده اند و نیز به قوانین اجرایی و استاندارد و مدیریت مشاوره کاملاً مقید هستند.
همچنین اعضای انجمن با در اختیار داشتن طیف وسیعی از خدمات جدید می توانند به پایگاه های اطلاع رسانی جستجو جهت یافتن نیازهای شرکت های متقاضی برای مشاوره با کارشناسان انجمن و نیز سرویس ارائه خدمات به افراد جویای کار در عرصه روابط عمومی در سایت دسترسی یابند و نیز در حوزه های مختلفی چون مدیریت مالی، ارتباط با صنعت، امور مشاوره و نیز تربیت و استخدام نیرو فعالیت می کنند.
انجمن مشاوران روابط عمومی همایش ها و سمینارهایی را در زمینه مدیریت مشاوره و مسائل جاری صنعت و نیز مراسم سالیانه اهدای جوائز به بهترین شرکت صنعتی در تمام سطوح شرکت ها برگزار می کند.همچنین اجرای طرح های تحقیقاتی کلیدی در زمینه صنعت مانند بررسی سالیانه ترازپایه را به طور مستقل اداره و رهبری می کند و در حوزه های مختلفی چون حقوق کارکنان، هزینه های شرکت، مزایای کارکنان و هزینه های مشتریان به تحقیق و بررسی می پردازد.
این انجمن نه تنها علاقهمند به ارائه مشاوره به مدیران است بلکه به عنوان بازویی فعال در شناسایی هزاران نفر از افراد خواهان کسب مشاوره اعم از مدیران و یا سطوح پایین تر از آن محسوب می شود. علاوه بر این، انجمن حتی علایق افراد خارج از حوزه اصلی مشاوران خود در لندن را در نظر گرفته و با استفاده از شبکه گروه های منطقه ای در سراسر کشور به آن ها پاسخ مثبت می دهد.
همان طور که بخش صنعت روز به روز جهانی می شود، بسیاری از اعضای این انجمن نیز در سطح بین المللی مطرح می شود و این موضوع سبب گردیده است که این انجمن روابط قوی و مستحکمی را با سایر انجمن های تجاری در سراسر دنیا از طریق عضویت در سازمان بین المللی مشاوره در امور ارتباطات (Icco ) و انجمن بین المللی مشاوران ارتباطات داشته باشد و این امر موجبات ورود بیش از 2000 عضو مشاور را به این انجمن از 24 کشور مانند آمریکا، فرانسه، آلمان و روسیه فراهم کرده است.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|