درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 23:31   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21299صفحه نخست » یکشنبه، 11 بهمن 1394 - 10:29
بازاریابی در انتظار حل خلاقانه مسائل
رضا مافی - کاربرد روش‌های نوآورانه تنها در ایجاد استارتاپ‌ها و فعالیت‌های دنیای مجازی خلاصه نمی‌شود. هرچند با توجه به شرایط چندسال گذشته بسیاری از فعالان عرصه بازار دست به اقدامات خلاقانه و استفاده از شیوه‌های نو جهت تغییر شرایط و گشایش گره‌های موجود در جلب مشتریان زده‌اند اما باید اذعان داشت که صرفا ورود به دوران رکود و افول بازار بهانه‌ای برای کشف راه‌حل‌ها و شیوه‌های جدید در پیشبرد عملیات بازاریابی و فروش نیست.
  
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کاربرد روش‌های نوآورانه تنها در ایجاد استارتاپ‌ها و فعالیت‌های دنیای مجازی خلاصه نمی‌شود. هرچند با توجه به شرایط چندسال گذشته بسیاری از فعالان عرصه بازار دست به اقدامات خلاقانه و استفاده از شیوه‌های نو جهت تغییر شرایط و گشایش گره‌های موجود در جلب مشتریان زده‌اند اما باید اذعان داشت که صرفا ورود به دوران رکود و افول بازار بهانه‌ای برای کشف راه‌حل‌ها و شیوه‌های جدید در پیشبرد عملیات بازاریابی و فروش نیست. شیوه‌های جدید بازاریابی فرزند خلف تغییرات روزافزون بازار است.

 

وقتی در شرایطی قرار گرفته‌اید که فرهنگ عمومی جامعه، تکنولوژی، سیاست و حتی مبادلات مالی و ماهیت پول دچار دگرگونی شده است نباید انتظار داشته باشید که می‌توانید با همان شیوه‌های رایج گذشته کار را پیش ببرید و مشتریان باهوش خود را جلب کنید.

 

اگر شرکت‌ها را نیز همچون افراد در هرمی همانند مازلو قرار دهیم، بدیهی است با توجه به رکود کنونی کمتر شرکتی (به‌خصوص قدیمی‌ترها) برای ایجاد فضای نو گام برمی‌دارد. اما دقیقا همین توجهات می‌تواند باعث تغییرات رو‌به‌رشد شرکت‌ها شود. از این رو، به نظر می‌رسد خلاقیت و ایجاد روش‌های نوآورانه در بازاریابی و فروش، پل دوران‌گذار به عصر جدید خواهد بود. به این ترتیب، می‌توان در تمام مراحل مختلف بازاریابی پارامترهای خلاقانه را دخیل کرد و روش‌های نوین را با استفاده از گزینه‌های خلاقانه تحلیل کرد.

 

شاید نخستین گزینه‌ای که حالا بعد از سال‌ها نیازمند تغییر بر پایه خلاقیت است، تحقیقات بازاریابی باشد.تحقیقاتی که حالا امروزه به کمک شبکه‌های اجتماعی و اینترنت شکل جدیدی به خود گرفته است و امکانات بیشتری را در اختیار صاحبان کالا قرار می‌دهد. شبکه‌های اجتماعی تمایل افراد برای عضویت و ارسال اطلاعات را افزایش داده و این عرصه مناسبی برای محققان بازار است تا بتوانند روش‌های جدیدی برای کسب اطلاعات موردنیاز خود خلق کنند. همان‌طور که شرکت‌های بزرگ دنیا (براساس توانایی مالی و اعتبارات خود) مبادرت به انجام هوشمندانه تحقیقات بازار می‌کنند.

 

ایجاد فضای نو، افراد‌ خلاق، فرآیندهای جدید، اقدامات متفاوت و ایجاد محصول (خلاقیت به مثابه محصول) می‌تواند به‌عنوان عناصر اصلی تحقیقات بازار در سیستم جدید باشد. نکته بعدی مدیریت است.سال‌هاست در ایران مدیریت دچار معضلات عدیده‌ای است. هر چند به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر (با توجه به مشکلات اقتصادی و الزام مدیران به تغییر) اتفاقاتی جدید در حال وقوع است، اما کماکان بسیاری از شرکت‌ها و صاحبان برند بر مواضع قبلی خود پافشاری می‌کنند. بنابراین نه تنها این حوزه منتظر تغییرات اساسی است، بلکه استفاده از روش‌های خلاقانه می‌تواند شرایط را به‌طورکلی دگرگون کند. افراد نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

 

وجود افراد خلاق در هریک از بخش‌ها روح تصمیم‌گیری و فعالیت‌ها را منقلب می‌کند. مشکل اصلی در این زمینه گاهی وسواس در استفاده از این افراد است و برخی از شرکت‌ها به دلایل محافظه‌کارانه ترجیح می‌دهند روال قبلی سیستم‌های استخدامی خود را دنبال کنند. مشتری‌مداری نیز باید دستخوش تغییرات اساسی شود. به نظر می‌رسد صاحبان کسب‌و‌کار در ایران هنوز به فلسفه مشتری مداری واقف نیستند و تقریبا اغلب سیستم‌های مشتری‌مدار، این بخش از کار را در جهت منحرف‌کردن مشتریان و حتی به شکلی فریب آنها می‌پندارند.

 

این در حالی است که فلسفه مشتری مداری بر مبنای خدمات خالصانه به مشتریان بنا نهاده شده و مشتریان در صورت تفاوت در رفتار و نگرش به خوبی آن را درک می‌کنند. وقتی در یک مجموعه تفکر صحیح مشتری مداری حاکم باشد، آنگاه برای انجام و ارائه خدمات و کالا روش‌های خلاقانه و نوآورانه پدید خواهد آمد.ایجاد فضای صدای مشتریان ناخودآگاه خلاقیت در اجرا را در مقابل شما قرار خواهد داد. پاداش این مشتری مداری، ایجاد ارزش است. ایجاد ارزش خود می‌تواند به کمک نگرش‌های نوین ایجاد شود و به بازاریابی و فروش بیشتر کمک شایانی کند.

 

تبلیغات و معرفی خلاق، دیگر ابزار بازاریابی در عصر حاضر خواهد بود که طبیعتا نقش عمده‌ای در ارتقای جایگاه محصول دارد. بازاریابی‌های چریکی نمونه‌ای از این فعالیت‌هاست که تفاوت، طراوت و خطرپذیری محصول را نشان می‌دهد. به‌طور مثال، اگر همین امروز از یکی از فروشگاه‌های عرضه‌کننده محصولات پرمصرف بازدید کنید، با چه تعداد محصول مواجه خواهید شد که نیازمند طراحی بسته‌بندی مجدد هستند؟ این دقیقا می‌تواند آمار مناسبی از نیاز به حجم تغییر و پس از آن خلاقیت در کسب‌و‌کارهای ایرانی را نشان ‌دهد. مزیت‌ها و تمایزها نیز خود زاده فکر خلاق است. بسیاری از مزیت‌های رقابتی شمایلی مانند یک ابتکار و اختراع را دارند.

 

ابتکاری که به ذهن رقبای شما خطور نکرده است و حالا به‌عنوان یک مزیت شما را از آنها تفکیک می‌کند.تمامی حوزه‌‌های برشمرده نمونه‌هایی از نیاز روزافزون فضای کسب‌و‌کار به خلاقیت است. هر چند بسیاری از افراد خلاقیت را در تشکیل یک کسب‌و‌کار متفاوت می‌بینند اما در دل هر کسب‌و‌کار با سابقه نیز دنیای متفاوتی از نوآوری وجود دارد. اگر اتاق فکر هر شرکت که پایه‌گذار استراتژی‌های اصلی شرکت است، با رویکرد «حل خلاقانه مسئله» مشکلات پیش رو را واکاوی کند، نه تنها معضلات موجود حل خواهد شد، بلکه دریچه‌های جدیدی رو به تعالی سازمان نیز گشوده می‌شود و در هریک از حوزه‌های مورد‌بحث، بهبود در کیفیت اتفاق می‌افتد.

مشاور توسعه بازار

http://forsatnet.ir

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد