درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 01:03   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20817صفحه نخست » ادامه مطلب چهاردوشنبه، 21 دی 1394 - 17:32
پاورقی==== موضوعات عکاسی -5
همان‌طوری‌که در مطالب قبلی گفتیم، تنظیم صحیح دیافراگم و سرعت پلک از مهم‌ترین عوامل در خوب عکس گرفتن است، به همین منظور در دوربین‌های عکاسی برای کنترل نور درجه‌های مختلفی که در کل مرتبط به دیافراگم و سرعت هستند، تعبیه شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همان‌طوری‌که در مطالب قبلی گفتیم، تنظیم صحیح دیافراگم و سرعت پلک از مهم‌ترین عوامل در خوب عکس گرفتن است، به همین منظور در دوربین‌های عکاسی برای کنترل نور درجه‌های مختلفی که در کل مرتبط به دیافراگم و سرعت هستند، تعبیه شده است.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


این درجه‌ها عبارتند از:
1- حالت P: هنگامی که دوربین در وضعیت Program قرار می‌گیرد، تنظیم‌های مربوط به دیافراگم و سرعت توسط خود دوربین انجام می‌گیرد. این حالت معمولاً برای عکاسی عمومی و سریع‌السیر مناسب است، ولی در جاهایی‌که اختلاف نور صحنه زیاد است، مثل صحنه‌های ضدنور، نمی‌توان به آن اعتماد کرد و اغلب عکس‌هایی که در اینگونه شرایط نوری با حالت P دوربین گرفته می‌شود، خراب می‌شود.


2- حالت A: در این حالت دوربین سرعت پلک را به طور اتوماتیک تنظیم می‌کند و عکاس باید دیافراگم را بر مبنای موضوع عکاسی، شخصاً انتخاب کند.


3- حالت S: در این حالت دوربین عکاسی به طور اتوماتیک دیافراگم را انتخاب می‌کند و عکاس باید بر مبنای موضوع عکاسی سرعت پلک را تعیین کند.


4- حالت M: در این حالت عکاس باید هم دیافراگم و هم سرعت پلک را خودش انتخاب کند. برای یادگیری بهتر است ابتدا با این روش شروع کنید و با کم و زیادکردن درجه‌های سرعت و دیافراگم تأثیر این دو را در شرایط مختلف عکاسی از طریق نورسنج دوربینتان ببینید تا سیر نزولی و صعودی درجه‌های سرعت و دیافراگم برایتان امری بدیهی و آشنا شود. سپس با گرفتن عکس، تمرین‌های عملی خود را شروع کنید.


موضوعات عکاسی اصولاً به 3دسته تقسیم می‌شوند:
1- سوژه‌های ثابت: این سوژه‌ها هیچ‌گونه حرکتی ندارند و به خاطر داشته باشید برای عکاسی از این نوع سوژه‌ها باید در ابتدا دیافراگم را انتخاب کنید.


2- سوژه‌های متحرک: موضوع‌های متحرک به طور مرتب تغییر مکان می‌‌دهند در چنین مواقعی عکاس باید ابتدا سرعت دوربین را بر مبنای میزان حرکت سوژه تنظیم کند. سپس باتوجه به سرعت موردنظر

 دیافراگم را از طریق نورسنج دوربین تعیین کند. در عکسبرداری از موضوع‌های متحرک سه عامل مهم، «زاویه حرکت»، «سرعت متحرک» و «فاصله عکسبرداری» را باید درنظر گرفت.


هرقدر سرعت موضوع بیشتر، فاصله آن تا دوربین کمتر و زاویه حرکت آن با محور دوربین به زاویه قائمه نزدیک‌تر باشد، باید از سرعت بیشتری برای متوقف کردن سوژه استفاده کنید.


3- سوژه‌هایی که ترکیبی از دو حالت قبلی‌اند؛ یعنی در عین ثابت بودن، اجزای آن متحرک هستند، البته شاید از چنین عنوانی تعجب کنید ولی آنچه مهم است وجود این موضوعات است، زیرا بهترین مثال در این باره منظره یک آتش‌سوزی، آبشار یا یک منظره است. هنگامی که باد می‌وزد، در این‌گونه موارد باید سرعت و دیافراگم را تواماً انتخاب کرد. اگر به دنبال انجماد حرکت آبشار یا منظره آتش‌سوزی هستید، باید اهمیت اول را به بالا بردن سرعت پلک بدهید.


اگر نیاز به حفظ عمق میدان عکاسی و وضوح بیشتر تصویر دارید، باید به دیافراگم اولویت بیشتری بدهید. در شماره بعد درباره عمق میدان وضوح صحبت خواهیم کرد.
 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


با افزایش سرعت پلک دوربین عکاس توانسته به خوبی لحظه برخورد قطره آب با سینک ظرفشویی را به تصویری زیبا مبدل سازد
 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


با بستن دیافراگم و بالا بردن سرعت پلک علاوه بر افزایش وضوح عکس سرعت ناشی از موج آب نیز منجمد شده است.
________________________________________
تهیه و تنظیم: سیدمحمود دادمرزی
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد