درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 14 خرداد 1403 - 10:22   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20771صفحه نخست » یکشنبه، 20 دی 1394 - 10:36
ایجاد چک لیست بازاریابی برای سال جدید
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به بازه انتهایی سال نزدیک هستیم و کم‌کم در حال وارد شدن به سال جدید هستیم. آیا به‌عنوان مدیر یک کسب وکار آماده ورود به سال جدید هستید؟ انتهای سال خصوصا ماه‌های انتهایی به ما فرصتی را برای بازبینی و تجدید نظر در فعالیت‌هایمان می‌دهد؛ اینکه چگونه کار کرده‌ایم،
  
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به بازه انتهایی سال نزدیک هستیم و کم‌کم در حال وارد شدن به سال جدید هستیم. آیا به‌عنوان مدیر یک کسب وکار آماده ورود به سال جدید هستید؟ انتهای سال خصوصا ماه‌های انتهایی به ما فرصتی را برای بازبینی و تجدید نظر در فعالیت‌هایمان می‌دهد؛ اینکه چگونه کار کرده‌ایم، چه چیزهایی به‌دست آورده و چه چیزهایی از دست داده‌ایم؟ مهم است که پایان سالی قوی و با دستاورد خوب داشته باشیم و شروع به ارزیابی و آماده‌سازی خود برای سال جدید و کسب نتایج بهتر داشته باشیم. در پایان سه ماهه چهارم، شما باید کمپین‌های بازاریابی برای تعطیلات را شروع کنید. اگر برنامه بازاریایی و فروش‌تان در تعطیلات به تعویق بیفتد، زمان زیادی برای تفکر بیشتر و ریکاوری کردن فعالیت‌ها نخواهید داشت.
 

برنامه‌ریزی کمپین برای تعطیلات سال جدید

اگر دیر به برنامه‌ریزی در خصوص کمپین‌های بازاریابی برای سال نو اقدام کنید، زمان زیادی برای تمرکز بر موارد تاثیرگذار ندارید و اقدامی سریع و گذرا انجام خواهید داد. بهتر است با تاکتیک‌هایی در فضای مجازی، بازاریابی تجارت الکترونیک خود را مورد بررسی مجدد قرار دهید. موارد زیر می‌تواند کمک‌کننده باشد:تحلیل‌های آماری، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی جست‌وجو براساس میزان کلیک. فراموش نکنید که این کمپین بازاریابی تعطیلات شماست و می‌توانید کارهایی از قبیل موارد ذیل انجام دهید:

ارسال کارت‌های تبریک به مشتریان، ارسال هدایا به آنها، برنامه زمانی بازاریابی برای شرکای تجاری، ایجاد پست‌های وبلاگی و پست‌های شبکه‌های اجتماعی در بازه فصلی تعطیلات. بهتر است زودتر اقدام به برنامه‌ریزی برای یکی دو ماه آینده و تعطیلات سال جدید کنید. اکنون زمان برنامه‌ریزی و سفارش دادن است.

هرچه به موقع شروع به انجام این کار کنید و پیشرو باشید، استرس کمتری هنگام زمان اجرا خواهید داشت. هنگامی که شما برنامه‌ای را برای سه ماهه چهارم سال اجرا می‌کنید و به طور واضح کمپین‌ها و برنامه‌ریزی تعطیلات را تعریف می‌کنید، می‌توانید برای سال بعدی تمرکز کنید. آیتم‌های کلیدی که باید در چک‌لیست سال جدید لحاظ شود شامل موارد زیر است:

 

گام اول: شناسایی و برنامه‌ریزی در خصوص آخرین ایمیل‌ها و تماس‌های فروش

مهم است که حتی آخرین دقایق را برای ایمیل و تماس‌های فروش مورد نیاز در سه ماهه چهارم سال در نظر داشته باشید. دلیل این امر این است که اغلب شرکت‌ها برنامه‌ریزی بودجه سال جدید خود را براساس چک‌لیست‌های فروش سه ماهه چهارم خود می‌چینند. اگر امیدوار به بستن قراردادی برای سال آینده هستید، باید مطمئن شوید که بودجه لازم را برای آن در نظر گرفته‌اید.

 

گام دوم: توسعه بودجه بازاریابی

ورود به سال جدید بدون بودجه بازاریابی می‌تواند رفته رفته سبب مرگ کسب وکار شما شود. بودجه شما نه تنها می‌تواند آگاهی در مورد تخصیص آن را افزایش دهد، بلکه در تعیین اسباب و کانال‌های بازاریابی برای استفاده در سال بعد یاری‌دهنده است. بودجه بازاریابی سبب قدرت دادن به شما می‌شود. دانستن رقم تخصیص بودجه، میزان استرس شما را در برنامه‌ریزی مارکتینگ کاهش داده و به توسعه برنامه و استراتژی کلی بازاریابی کمک می‌کند.

 

گام سوم: ایجاد تقویم بازاریابی برای سال آینده 

یک تقویم بازاریابی به شما کمک می‌کند تا همه تلاش‌های بازاریابی را در جهت تخصیص بودجه به‌صورت آگاهانه انجام دهید. مطمئن شوید که قادر به استفاده از همه فرصت‌های موجود در بازار بدون انحراف از تلاش‌های‌تان خواهید بود. یک تقویم بازاریابی موثر شما را از برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی و تقسیم وظایف کارمندان‌تان مطمئن خواهد ساخت. همین امر به تنهایی سبب صرفه‌جویی هزینه‌های زیادی خواهد شد.

 

گام چهارم: ایجاد استراتژی محتوا برای سال جاری

ایجاد محتوا آن هم روی بسترهای دیجیتال یکی از مسائل مهم در این زمینه است. بازاریابی محتوایی به‌عنوان یک نیروی افزایشی در جهت فروش بیشتر است. محتوا دارای اثر بر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی موتورهای جست‌وجو و روابط عمومی است. یک استراتژی محتوایی به ایجاد و شناسایی و آگاهی مشتریان از برند می‌انجامد. پس سال جدید را با یک استراتژی محتوایی منسجم آغاز کنید.

 

گام پنجم: انجام ارزیابی فنی و شناسایی نیازهای تکنولوژیکی

تکنولوژی هنگامی که در بازاریابی دیجیتال به کار گرفته می‌شود، ‌اهمیتی دوچندان می‌یابد. ابزارهای تکنولوژی ما را قادر می‌سازد تا صفحات پویا در وب‌سایت‌مان و بازاریابی موتورهای جست‌وجو ایجاد کنیم.وب‌سایت خود را ارزیابی کنید و در صورت پتانسیل به‌کارگیری بازاریابی محتوایی آن را آپدیت کنید.در صورت عدم وجود این پتانسیل، زمانی را برای ارزیابی نیازهای تکنولوژیکی خود از دیدگاه بازاریابی اختصاص دهید و از متخصصان تکنولوژی در این زمینه بهره ببرید. حضور آنلاین کسب‌وکارها نقشی حیاتی در همه تلاش‌های بازاریابی ایفا خواهد کرد.

منبع: فرصت امروز

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ


  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟


  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد


  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی


  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است


  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند


  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد


  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا


  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد