درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 23 خرداد 1403 - 08:13   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قبل از شروع همکاری با کسی، در مورد سبک کار خود صحبت کنید
  هوش اپل: گام بزرگ اپل در هوش مصنوعی
  وحشت اخلاقی جدید: رسانه‌های اجتماعی
  آیا روابط‌عمومی در بلاک چین مرده است؟ نگاهی به دیدگاه‌های مخالف
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20695صفحه نخست » چهارشنبه، 16 دی 1394 - 10:45
بازاریابی مجانی
عطیه عظیمی - بازاریابی موفق، ماندگار و بزرگ هرگز توسط یک نفر انجام نمی‌شود، همیشه توسط یک تیم انجام می‌شود.مفهوم کار تیمی در حقیقت آنقدر ساده است که اغلب مردم فهم آن را بسیار عادی می‌پندارند و همین مسئله که آنها با این فرض، کار تیمی انجام می‌دهند مشکل‌ساز است، چراکه آنها در اصل کار گروهی انجام می‌دهند.
  

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بازاریابی موفق، ماندگار و بزرگ هرگز توسط یک نفر انجام نمی‌شود، همیشه توسط یک تیم انجام می‌شود.مفهوم کار تیمی در حقیقت آنقدر ساده است که اغلب مردم فهم آن را بسیار عادی می‌پندارند و همین مسئله که آنها با این فرض، کار تیمی انجام می‌دهند مشکل‌ساز است، چراکه آنها در اصل کار گروهی انجام می‌دهند. به‌طور معمول هر بازاریاب تجربه حضور در یک جلسه و ایفای نقش در آن یا مواجهه با یک گروه جدید از همکاران و انجام کار جمعی را داشته است، اما اینها صرفا مثال‌هایی از گروه‌های کاری‌اند. تیم درواقع به یک گروه کاری گفته می‌شود که تمامی شرایط یک تیم واقعی را داراست و اعضای آن کاملا به شکوفایی و موفقیت یکدیگر متعهد هستند.

 

این تعهد به رشد تیم بازاریابی منجر می‌شود. یک تیم بازاریابی که دارای قدرت اجرایی بالاست، مشخصا تمامی کارها را بهتر از تیم‌های دیگر انجام می‌دهد و تمام انتظارات منطقی اعضا را برآورده می‌سازد. باید درک صریح و روشنی در مورد دلیل تشکیل تیم داشت، یعنی اینکه تیم با چه هدفی تشکیل شده است. در یک تیم بازاریابی به منظور هدایت و مدیریت کارها، حضور افراد کاردان و ماهر ضروری است. باید به این نکته توجه داشت همیشه نخبگان از نظر اخلاقی و رفتاری، توانایی همکاری و تشریک مساعی را که لازمه دوام و بقای یک تیم است ندارند و افراد نیرومند و ماهر نیز، اغلب همراهان خوبی برای یک تیم نیستند.

 

البته این حالت مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند مگر در شرایطی که گروه تصمیم می‌گیرد به‌طور جدی در قالب یک تیم بازاریابی واقعی کار کند. در تشکیل یک تیم بازاریابی افرادی که می‌توانند به‌سرعت و به نحوی کارآمد تشکیل تیم دهند و در قالب آن کار کنند، با سوق‌یافتن فعالیت‌‌ها به سوی پروژه‌های تیمی و نیروهای کاری ویژه، در آینده بسیار مورد نیاز خواهند بود. می‌توان اعضای یک تیم بازاریابی را به منزله بازیگرانی در نظر گرفت که در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

 

الگوی رفتاری هر یک از اعضا به‌گونه‌ای است که کمک می‌کنند تا دیگران، صرف‌نظر از میزان استعداد خود، نقش مؤثرتری در تیم داشته باشند. این افراد بیش از هر چیز به تیم و کارگروهی می‌اندیشند. به‌طور کلی می‌توان ویژگی‌های زیر را برای بازیگران یک تیم بازاریابی بیان کرد که با بهره‌گیری از آنها، نقش تیمی خود را به‌خوبی بازی خواهند کرد.

 

 یک تیم بازاریابی موفق به تعداد کمی از افراد گفته می‌شود که دارای مهارت‌های تکمیل‌کننده یکدیگر بوده و دارای مقاصد، اهداف و رویکردی مشترکند که برمبنای آنها به هم پیوند می‌خورند و به یکدیگر تکیه می‌کنند. درنتیجه، اعضای تیم به یکدیگر وابسته‌اند یعنی عدم فعالیت یک عضو از تیم، باعث عدم انجام کار تیمی می‌شود. درواقع کار آنها اثر متقابل بر یکدیگر می‌گذارد و در نهایت منجر به فروش بیشتر می‌شود. اما گروه‌های کاری، گروهی از افراد هستند که با یکدیگر کار می‌کنند و از راهنمایی یک نفر بهره می‌برند. در این گروه‌ها کار شخصی بیشتر نمود دارد.

 

اگر فرصت یا نیاز عملکردی مهمی که لازمه تیم‌شدن چند بازاریاب در یک سازمان است وجود نداشته باشد، آن را گروه می‌نامند. اعضا در ابتدا برای تبادل اطلاعات، مشارکت می‌کنند و با سعی فراوان از دیدگاه‌های خود برای تصمیم‌گیری در جهت کمک به هم‌گروهی‌ها در راستای فعالیت‌شان بهره می‌گیرند. ولی به‌طورکلی، در گروه‌های کاری، قصد، هدف عملکردی یا محصول مشترکی وجود ندارد که مستلزم رویکرد تیمی یا مسئولیت متقابل باشد.

http://forsatnet.ir

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران


  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟


  آیا روابط‌عمومی در بلاک چین مرده است؟ نگاهی به دیدگاه‌های مخالف


  وحشت اخلاقی جدید: رسانه‌های اجتماعی


  قبل از شروع همکاری با کسی، در مورد سبک کار خود صحبت کنید


  هوش اپل: گام بزرگ اپل در هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد