درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 14 خرداد 1403 - 10:22   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20627صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 13 دی 1394 - 22:15
روابط عمومی و رسانه ها مکمل یکدیگرند
سید محسن فلاح - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی ها برای اطلاع ر سانی و ارتباط با مشتریان، مخاطبان و افکار عمومی به ابزارهایی نیاز دارند که مهمترین آنها انواع رسانه ها هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی ها برای اطلاع ر سانی و ارتباط با مشتریان، مخاطبان و افکار عمومی به ابزارهایی نیاز دارند که مهمترین آنها انواع رسانه ها هستند.


رسانه ها نیز برای تغذیه مخاطبان خود به خوراک های گوناگون اطلاع رسانی محتاجند که دست کم بخشی از تازه ترین و جذاب ترین آنها توسط روابط عمومی ها تولید و عرضه می شود.


مهمتر از همه در کنار مشکلاتی که به لحاظ سلبی یا ایجابی برای روابط عمومی و رسانه وجود دارد، این دو مولود همزاد هنوز از فقدان یک رابطه منطقی، منسجم و کارآمد با یکدیگر رنج می برند تا جایی که بعضاً حتی شناخت کافی از هم که مقدمه هر نوع همکاری بعدی است، ندارند. رسانه ها به عنوان یک امکان بالقوه، مناسب ترین فرصت ها را برای ارتباط روابط عمومی ها با افکار عمومی فراهم می سازند؛ گرچه روابط عمومی ها امکانات گوناگونی را برای انتقال اطلاعات، تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های سازمان متبوع در اختیار دارنـد، ولی هیچ کدام از این امکانات کارآیی رسانه های جمعی و از جمله مطلبوعات را ندارند.

 

در مجموع می توان ویژگی های رسانه های جمعی یا نوین را در سرعت انتشار، نظم انتشار، گستردگی حوزه انتشار، تداوم انتشار، فراگیری و پوشش مخاطبان متنوع و دستیابی به قضاوت و داوری مخاطبان انبوه خلاصه کرد که این عوامل سبب می شوند استفاده از رسانه ها به وسیله روابط عمومی برای اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با افکار عمومی و دریافت بازخورد و آگاهی از داوری های افکار عمومی در قبال عملکرد سازمان به عنوان یکی از مفیدترین، حرفه ای ترین، سریع ترین، گسترده ترین و مستمرترین شیوه های برقراری ارتباط متقابل میان سازمان و مردم شناخته شود.
در اینجا شاید این سوال پیش آید که چگونه روابط عمومی ها و رسانه ها می توانند با هم کار کنند؟


در پاسخ به این پرسش می توان گفت که از راه ایجاد یک رابطه سالم بر اساس تفاهم واعتماد متقابل برای ایجـاد وسایل دستیابی به حقیقت برای مردم. معنای این جمله این نیست که روابط عمومی ها باید هرآنچه را در مورد سازمان خود می دانند تمام و کمال در اختیار رسانه ها بگذارند و رسانه ها هم به پاداش این صداقت تمام کوشش خود را مصروف آن سازند که تا صدای سازمان به گوش مردم برسانند؛ بلکـه منظور این است که مجری روابط عمومی و نماینده رسانه به هم اعتماد داشته باشند و بدانند که یکی در صدد فریب دیگری نیست. در واقع هر کدام از دیدگاه خود به آن هدف متعالی که همانا آگـاه کردن جامعه است، می پردازند.

نارین نیوز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ


  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟


  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد


  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی


  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است


  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند


  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد


  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا


  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد