درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 06:39   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20424صفحه نخست » چهارشنبه، 2 دی 1394 - 12:22
سه ابزار تشویقی برای به اشتراک‌گذاری دانش در سازمان
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک راه ساده برای بهبود موثر استراتژی و کیفیت در گروه، ملزم کردن کارمندان به این مساله است که مهارت‌ها و دانش خود را با همکارانشان به اشتراک بگذارند. بااین‌حال دلایل زیادی وجود دارد که چرا کارمندان دانش خود را دریغ می‌کنند.این‌طور به نظر می‌رسد که دریغ کردن دانش، ریشه در این اعتقاد دارد که ارائه اطلاعات ارزشمند توسط یک فرد، ارزش او را برای کارفرما کاهش خواهد داد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک راه ساده برای بهبود موثر استراتژی و کیفیت در گروه، ملزم کردن کارمندان به این مساله است که مهارت‌ها و دانش خود را با همکارانشان به اشتراک بگذارند. بااین‌حال دلایل زیادی وجود دارد که چرا کارمندان دانش خود را دریغ می‌کنند.این‌طور به نظر می‌رسد که دریغ کردن دانش، ریشه در این اعتقاد دارد که ارائه اطلاعات ارزشمند توسط یک فرد، ارزش او را برای کارفرما کاهش خواهد داد. به‌عنوان‌مثال اگر یک کارمند همیشه فروش بیشتری نسبت به بقیه اعضای گروه داشته باشد، او برای مدیریت به‌احتمال‌زیاد بسیار ارزشمند به نظر می‌رسد. بنابراین اگر او دانش خود را با گروه به اشتراک بگذارد ممکن است از بابت اینکه همه اعضای گروه فروش بیشتری در آینده داشته باشند و او زیاد دوام نیاورد، ترس داشته باشد.

البته گروهی از فروشندگانی که نرخ بالای فروش دارند برای سازمان شما مناسب هستند، اما این طبیعی است که کارمندان تلاش کنند تا خودشان بهتر به نظر بیایند. همان‌طور که دیوید تسوایک، یکی از استادان دانشگاه مک مستر، اشاره می‌کند، به‌رغم تاکید بسیاری از سازمان‌ها بر کار گروهی، بسیاری از جوایز و پاداش‌ها براساس دستاوردهای فردی اعطا می‌شوند.ازاین‌رو، یکی از اولین گام‌هایی که شما باید برای تشویق افراد به، به اشتراک‌گذاری دانش میان کارمندان بردارید، این است که بر اهمیت بهره‌وری گروهی بیشتر از بهره‌وری شخصی تاکید کنید.به یاد داشته باشید که تعدادی ابزار مفید برای به اشتراک‌گذاری دانش بین کارمندانتان وجود دارد. در ادامه مباحثی در ارتباط با راهبردهایی برای ترکیب سه مورد از این ابزارها بیان کرده‌ام.

1- از یک اینترانت جمعی به‌منظور تشویق تعامل کارمندان باهم استفاده کنید.
اینترانت یک سرویس منحصربه‌فرد سازمانی است که به‌عنوان یک پایگاه اجتماعی، مرکز اطلاعات و پرتال ارتباط کارمندان عمل می‌کند.مثال‌هایی از خدمات اینترانت شامل Honey، lgloo و Slack است. اگرچه Slack از واژه اینترانت برای توضیح خدمات خود استفاده نمی‌کند، وسایل ارتباطی آن مثل چت و به اشتراک‌گذاری فایل مانند محصولات مفید اینترانت هستند. همه این خدمات به کارمندان اجازه می‌دهند که اطلاعاتشان را با همکارانشان به اشتراک بگذارند و بسیاری از افراد با استفاده از برچسب موضوعات، قابلیت جست‌وجو شدن اطلاعاتی که قبلا به اشتراک گذاشته‌شده‌اند را بیشتر می‌کنند. این موارد به کارمندان اجازه می‌دهند که اطلاعات مرتبط با مشکلات مشترک را جست‌وجو کرده و به اشتراک بگذارند و نیاز به مدیر برای مداخله را کاهش می‌دهند.

باوجود اینکه این ایده که به کارمندان این توانایی داده شود تا در سطح گسترده سازمانی باهم در ارتباط باشند، یک ایده خوب است؛ تحقیقات نشان داده است که به اشتراک‌گذاری دانش، بیشتر در بین افرادی که موقعیت‌های مشابه دارند اتفاق می‌افتد. این موقعیت‌ها می‌توانند در یک بخش یا در یک رده از سلسله‌مراتب سازمانی باشند که در سراسر بخش، پخش‌شده‌اند. این به آن معنی است که علاوه‌بر داشتن سرویس اینترانت سازمانی، ایجاد گروه‌های متمرکز شبکه‌ای که در آن کارمندان به‌راحتی بتوانند دانش مرتبط با خود را به‌طور خاص با گروه خود به اشتراک بگذارند، کار عاقلانه‌ای خواهد بود.

2- برای به اشتراک‌گذاری دانش مربوط به گردش کاری گروه از ابزار Kanban استفاده کنید.
اگر شما از قبل با برنامه‌ریزی Kanban آشنایی ندارید، این برنامه بسیار ساده است. Kanban یک سیستم گردش کاری است که به شما کمک می‌کند که وظایف خود را در قالب سطل‌هایی سازمان‌دهی کنید. اغلب این سطل‌ها مراحل مختلف فرآیند گردش کاری شما هستند. برای مثال شما ممکن است سطل‌هایی برای «ایده‌پردازی»، «نمونه اولیه»، «توسعه» و «پایان کار» داشته باشید. همین‌طور که پروژه از مرحله ایده‌پردازی به سمت مرحله پایان کار حرکت می‌کند، شما می‌توانید ببینید که آنها در چه مرحله‌ای هستند و از سررسید به واقعیت پیوستن اهداف مشتریانتان حمایت کنید.Atlassian و Kanbanize دو نمونه از ابزارهای Kanban هستند. با حرکت پروژه بین مراحل فرآیندی که شما در نظر گرفته‌اید، می‌توانید ببینید که کدام‌یک از کارمندان روی پروژه دیگری در مرحله دیگر کار می‌کند. این مساله نه‌تنها باعث ایجاد شفافیت برای شما می‌شود، بلکه به‌طور خودکار دانش بیشتری راجع به پیشرفت پروژه و نیازهای حال آن در اختیار کارمندانتان قرار می‌دهد.

3- از یک ابزار «یادداشت‌برداری» برای به اشتراک‌گذاری استراتژی‌ها در کل گروه استفاده کنید.
باوجوداینکه اینترانت سازمان مکان مناسبی برای به اشتراک‌گذاری دانش با اعضای گروه است، کارمندان گاهی اوقات به سرویس غیررسمی به اشتراک‌گذاری دانش بیشتری نیاز دارند. Evernote یک ابزار عالی و چند سطحی، برای چنین مواردی است چراکه کارمندان می‌توانند یادداشت‌های متنی، تصاویر، یادداشت‌های دست‌نویس دیجیتالی و تصاویر و یادداشت‌های صوتی را ایجاد کرده و با همکارانشان به اشتراک بگذارند.بهتر از همه این است که این ابزار اطلاعات موبایل و رایانه شما را به‌طور خودکار هماهنگ می‌کند. هرجایی که ایده‌ها به ذهن افراد برسد آنها آن را در برنامه Evernote خود نگه‌داشته و وقتی به دفتر کار رسیدند آن را با همکارانشان از طریق ویندوز به اشتراک می‌گذارند.ممکن است این‌طور به نظر برسد که این نوع از به اشتراک‌گذاری دانش در مقایسه با روش‌های رسمی‌تر مانند مطالعه موردی یا گزارش‌نویسی غیرحرفه‌ای‌تر است. بااین‌حال ارتباطات گاه‌به‌گاه بین کارمندان از طریق برنامه یادداشت‌برداری می‌تواند به سهولت ارتباط مداوم بین کارمندان کمک کند. وقتی‌که کارمندان منظم در ارتباط باشند، به اشتراک‌گذاری دانش به‌طور طبیعی بیشتر و در اغلب اوقات اتفاق می‌افتد.باوجوداینکه ابزارهای سنتی به اشتراک‌گذاری دانش در محل کار قطعا باارزش هستند، ما نیاز به بازسازی نحوه تشویق کارمندانمان برای به اشتراک‌گذاری دانش داریم. با استفاده از برنامه یادداشت‌برداری، سیستم‌های اینترانت و ابزار گردش کار پروژه، کارکنانتان می‌توانند شاهد شروع به اشتراک‌گذاری دانش در یک قالب جدید و مفید باشند.
 

مترجم: سیده محبوبه حسینی
منبع: Entrepreneur


Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/981737/#ixzz3v7xMYOF5
 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد