شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در مقابل یک پس زمینه اوج بحران اقتصادی، مدیر عامل شرکت Weber Shandwick اندی پولانسکی فرصت های بیشتری را برای صنعت روابط عمومی در امریکای لاتین در برزیل کنونی پیش بینی کرد.
به گزارش گروه ترجمه شارا، پولانسکی گفت: در حال حاضر منطقه تحت تأثیر برخی از چالش های اقتصاد کلان است. اما شادابی و چالاکی در بازاریابی و تأثیر آن در صنعت ما و اقتصاد جهانی روشن است و با گذشت زمان بر اهمیت آن افزوده می شود.
تولید ناخالص داخلی برزیل به 5/4 % کاهش یافته و پیش بینی می شود که منطقه به سوی رکود عظیمی در حال پیشروی است. با این حال پولانسکی به نقاط روشن برای بخش روابط عمومی در منطقه اشاره کرد. به عنوان مثال، شرکت های چند ملیتی در بخش های متوسط رو به رشد سرمایه گذاری می کنند، اتفاقات زیادی در برزیل است و پنج تا ازبیست تا از خلاق ترین آژانس ها در سراسر جهان در حال حاضر از امریکای لاتین هستند که بر همین اساس برنده شیر جشنواره های کن شده اند.
همچنین پولانسکی به چشم انداز مثبت فعالیت عرضه و تقاضایی در منطقه که به تازگی رونق گرفته (مانند WPP میان دیگران) اشاره کرد. هنگامی که به بحث مجموعه وبر شاندویک وارد شد، در میان پرسش و پاسخ ها، گف: او در حال حاضر بیشتر در تعمیق تخصص و گسترش ابعاد کسب و کار بیش از ورود به مناطق جغرافیایی متمرکز شده است.
او در مورد قابلیت های این صنعت به رشد ارگانیک با گسترش خدمات خود و ایجاد شتاب به بخش های جدید خوشبین است.
پولانسکی گفت: نه تنها ما نقش بزرگتری در استراتزی های بازاریابی برای مشتریان مان ایفا می کنیم، و نیز ما امسال به عنوان نمایندگی از سازمان ها در کل مسائل جامعه وارد خواهیم شد. پولانسکی افزود: هزینه های کل در بازاریابی و ارتباطات در سطح خدمات جهانی همواره در افزایش است و اکنون نزدیک به 15% رشد رسیده است.
ولانسکی بیان کرد:ما فقط بیش از یک درصد برای بازاریابی و ارتباطات هزینه کرده ایم ما تخمین زده ایم که نزدیک 2 میلیارد دلار بازگشت سرمایه در سطح جهانی در روابط عمومی خواهیم داشت.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|