درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 01:37   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20161صفحه نخست » دوشنبه، 16 آذر 1394 - 14:45
کودکان و تبلیغات مضر
انگار‌نه‌انگار مجلس قانونی تصویب کرده که تبلیغ مواد مضر سلامت ممنوع است.
انگار‌نه‌انگار مجلس قانونی تصویب کرده که تبلیغ مواد مضر سلامت ممنوع است. مسئول اجرای آیین‌نامه دولتی آن هم معلوم نیست. آنچه معلوم است تبلیغات چیپس و پفکی است که هر روز از صفحه جادویی پخش می‌شود. تبلیغ کالاهای مضر از سوی رسانه‌ها براساس ماده37 قانون برنامه پنجم توسعه و آیین‌نامه تبلیغات سازمان صداوسیما، ممنوع است. اما با وجود ابلاغ این قانون، سازمان صداوسیما به واسطه اینکه حجم بالایی از مخاطب را در‌بر‌می‌گیرد و تاثیرگذاری برنامه‌های آن بر مردم بالاست، همچنان به تبلیغ این کالاها اقدام می‌کند و به دلیل اینکه بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی این اقلام، صداوسیما را برای تبلیغ کالاهای خود انتخاب می‌کنند، درآمد خوبی نصیب این رسانه می‌شود.
  

انگار‌نه‌انگار مجلس قانونی تصویب کرده که تبلیغ مواد مضر سلامت ممنوع است.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، انگار‌نه‌انگار مجلس قانونی تصویب کرده که تبلیغ مواد مضر سلامت ممنوع است. مسئول اجرای آیین‌نامه دولتی آن هم معلوم نیست. آنچه معلوم است تبلیغات چیپس و پفکی است که هر روز از صفحه جادویی پخش می‌شود. تبلیغ کالاهای مضر از سوی رسانه‌ها براساس ماده37 قانون برنامه پنجم توسعه و آیین‌نامه تبلیغات سازمان صداوسیما، ممنوع است. اما با وجود ابلاغ این قانون، سازمان صداوسیما به واسطه اینکه حجم بالایی از مخاطب را در‌بر‌می‌گیرد و تاثیرگذاری برنامه‌های آن بر مردم بالاست، همچنان به تبلیغ این کالاها اقدام می‌کند و به دلیل اینکه بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی این اقلام، صداوسیما را برای تبلیغ کالاهای خود انتخاب می‌کنند، درآمد خوبی نصیب این رسانه می‌شود.

در بخش نظارت بر تبلیغات بررسی می‌شود که چه تبلیغاتی در فاصله بعد، قبل و حین یک برنامه تلویزیونی ویژه کودکان پخش می‌شود چرا‌که در این صورت مصرف این کالاها افزایش می‌‌یابد. برنامه‌های پرمخاطب در فاز مطالعاتی دبیرخانه قرار دارند چرا‌که بعضی از برنامه‌های پرمخاطب کودکان یا پخش زنده مسابقات ورزشی از برنامه‌هایی است که نباید در کنار آن کالاهای غیرمجاز تبلیغ شوند.

مجلس زمانی که قانون ممنوعیت تبلیغ کالاهای غیرمجاز را تصویب کرد در بند «ج» آن تاکید کرد که تبلیغات مضر سلامت از سوی تمام رسانه‌ها ممنوع است اما باید پرسید آیا این قانون اجرا می‌شود؟ به نظر می‌رسد اهرم قدرتمند صدا‌و‌سیما بر وزارت بهداشت و حتی قانون برتری دارد؛ سازمان صدا‌و‌سیما همانند سازمان‌هایی مثل تربیت بدنی زیرمجموعه وزارتخانه‌ای نیست. سازمانی مستقل است که نمی‌توان به آن ورود پیدا کرد بنابراین به نظر می‌رسد باید از صداوسیما پرسیدکه چرا نسبت به اجرای قانون بی‌تفاوت است.

تغییر ذائقه کودکان به سمت غذاهای شور

نمک موجود در چیپس، پفک و تنقلات پرحجم ذائقه کودکان را به سمت غذاهای شور و پرنمک در بزرگسالی می‌کشاند به‌طوری‌که فشار خون و بیماری‌های قلبی از مشکلاتی است که آینده این کودکان را تهدید می‌کند.بیماری‌های قلبی که نخستین عامل مرگ‌ومیر پس از تصادفات است به دلیل مصرف غذاهای ناسالم افزایش می‌یابد. این در حالی است که یک مورد از هر 11 سکته قلبی با کاهش مصرف 1.8‌گرم نمک به‌صورت روزانه قابل پیشگیری است.

همچنین کاهش مصرف سه گرم نمک در روز باعث کاهش 50‌درصدی بیماری‌های قلبی می‌شود. هر چقدر کارهای زیربنایی کنیم، تخت‌های ویژه و بخش‌های مراقبت‌های قلبی ایجاد کنیم باز هم در مقابله با اقدامات پیشگیرانه‌ای که می‌توانیم با تغییر سبک زندگی ایجاد کنیم کم است. باید کاهش مصرف این اقلام غذایی مضر را در خانواده‌ها تقویت کنیم.

برخی افراد مخفیانه قانون را دور می‌زنند

بارها شاهد تصویب قانون‌های جدید از سوی مجلس بوده‌ایم اما بنا به دلایلی که خود نمایندگان مجلس هم از آن بی‌خبرند اجرایی نمی‌شود و اهرم بازدارنده نیز در این خصوص وجود ندارد و ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه نیز از آن مستثنا نیست. باید از صدا‌و‌سیما پرسیدکه چرا به‌رغم قانونی شدن منع تبلیغات باز هم این کالاهای مضر سلامت را تبلیغ می‌کنند.

با وجود اینکه برنامه‌های مفیدی در حوزه سلامت از سوی صدا‌و‌سیما ساخته و پخش می‌شود اما در تبلیغات و عرضه کالاهای غیرمجاز به دلیل درآمدزایی آن توجهی نمی‌شود. هنگامی که می‌گوییم تبلیغ کالای مضر نباید باشد باید به جای آن تعریف شود که چه منبعی جایگزین آن شود چرا‌که منابع درآمدزایی این سازمان محدود شده و این سازمان مجبور به تبلیغ کالاهای مضر می‌شود.

مجلس به عملکرد صدا‌و‌سیما معترض است

متاسفانه برخی افراد مخفیانه قانون را دور می‌زنند که این نباید اتفاق بیفتد اگر قانون برای هر گروه، شخص یا سازمانی نقص دارد باید با کار کارشناسی برطرف شود که این کار مجلس است. هنگامی که تبلیغ کالاهای مضر سلامت ممنوع است باید ممنوع باشد اگر در اجرای این قانون محدویت وجود دارد و سازمان صدا‌و‌سیما به دنبال بودجه باشد و به تبلیغ کالاهای مضر سلامت دست بزند یعنی یک مشکل درونی وجود دارد. باید روی تبلیغات کالاهایی که بر سلامت تاکید دارند توجه بیشتری کنیم چرا‌که سلامت مردم از اصول قانون اساسی و دین ماست و نباید در اقتصاد از سلامت مایه بگذاریم بلکه باید تلاش خود را بیشتر کنیم.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد