درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 10:38   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟
  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟
  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران
  چگونه از "تئاتر موفقیت" در اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود اجتناب کنید
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19996صفحه نخست » یکشنبه، 8 آذر 1394 - 17:23
گزارش از کمپین جدید انجمن صنفی شرکت‌های تبلیغاتی
تبلیغات برای تبلیغات
انجمن صنفی شرکت‌های تبلیغاتی ایران از طریق فراخوانی از شرکت‌های تبلیغاتی خواسته که دست به کار شوند و کمپینی را برای رونق تبلیغات و جذب مشتریان طراحی کنند. این کمپین با عنوان «تبلیغات برای تبلیغات» قرار است برنامه‌ریزی شود. درواقع شرکت‌های تبلیغاتی از طریق این کمپین باید ارزش تبلیغات را به گروه مخاطبان مورد نظر خود بشناسانند
  

تبلیغات برای تبلیغات

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، هیاهوی عجیبی در کشورمان برپاست. اگر به سطح شهر نگاهی بیندازید، چشم‌بادامی‌ها و چشم‌آبی‌های زیادی را مشاهده خواهید کرد که به قصد سرمایه‌گذاری به کشور مراجعه کرده و حوالی وزارتخانه‌های مختلف در حال رفت‌وآمدند. این رفت‌وآمدها خبر از این دارند که برندهای مختلفی قصد مراجعه به ایران را دارند و این موضوع باعث ایجاد تحولی اقتصادی در کشورمان خواهد شد. تحولی که بعد از دوران رکود نسبی به وقوع می‌پیوندد. وقتی اوضاع کشور این شکل در می‌آید، باید تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها برای خروج از رکود تلاش کنند تا بتوانند در این کارزار سهمی داشته باشند.

تبلیغات نیز در این میان نباید خود را از مابقی جدا بداند و باید فعالیتی گسترده‌ انجام دهد اما مسئله تبلیغات شاید به نسبت مابقی حوزه‌های اقتصادی متفاوت باشد. شاید این صنعت بعد از این تحولات دچار یک دگردیسی دوباره شود. پس باید از نو شروع و برای خود تعاریف تازه‌ای ایجاد کند. شاید نخستین قدم در این باره تعریف کمپینی تبلیغاتی برای خود تبلیغات باشد؛ کمپینی که انجمن صنفی شرکت‌های تبلیغاتی درصدد راه‌اندازی و اجرای آن است. در این کمپین شرکت‌های تبلیغاتی قرار است کانسپتی در جهت تبلیغ صنف خودشان برنامه‌ریزی و راه‌اندازی کنند. کمپینی خلاق که خود تبلیغات‌چیان باید برای صنف خودشان طرح‌ریزی و اجرا کنند.

در این راستا انجمن صنفی از طریق فراخوانی از تمامی شرکت‌های تبلیغاتی خواسته که کمپینی را با عنوان «تبلیغات برای تبلیغات» تعریف و برای انجمن ارسال کنند و انجمن کمپین‌های ارسالی را بررسی و کمپین برگزیده را از طریق رسانه‌های تبلیغاتی اکران کند. فعالان تبلیغات از طریق کمپین تبلیغات برای تبلیغات می‌خواهند نقش تبلیغات را در پیشرفت اقتصادی نشان دهند و گروه مخاطبان‌شان جایگاه تبلیغات را دوباره یادآور شوند. «فرصت امروز» برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این کمپین سراغ دکتر حسین خطیبی، عضو انجمن هیات‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های تبلیغاتی و مسئول بخش آژانس‌ها رفته‌ است. خطیبی در این باره به سوالات مختلف پاسخ داده ‌است.

سهم تبلیغات در گردش چرخه اقتصادی

دکتر حسین خطیبی درباره کمپین «تبلیغات برای تبلیغات» می‌گوید: بعد از تلاش‌هایی که دولت در جهت کنترل تورم اقتصادی در کشور انجام داده است یکی از موضوعات مهم حال حاضر خروج از رکود اقتصادی و ورود به دوران رونق اقتصادی است. همان‌طور که می‌دانید یکی از راه‌های خروج از رکود اقتصادی دستکاری در تقاضاست که این دستکاری نیازمند به گردش درآوردن چرخه اقتصادی است. وقتی فضای اقتصادی کشور به این سمت و سو می‌رود، وظیفه تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها است که سهمی در جهت بهبود وضعیت موجود انجام دهند.

صنعت تبلیغات نیز به‌عنوان بخشی از این چرخه اقتصادی باید در این راستا فعالیتی را انجام دهد. به همین دلیل انجمن صنفی شرکت‌های تبلیغاتی ایران از طریق فراخوانی از شرکت‌های تبلیغاتی خواسته که دست به کار شوند و کمپینی را برای رونق تبلیغات و جذب مشتریان طراحی کنند. این کمپین با عنوان «تبلیغات برای تبلیغات» قرار است برنامه‌ریزی شود. درواقع شرکت‌های تبلیغاتی از طریق این کمپین باید ارزش تبلیغات را به گروه مخاطبان مورد نظر خود بشناسانند.

گروه‌ مخاطبانی که باید مجددا شناسایی شوند

خطیبی می‌گوید: شرکت‌های تبلیغاتی برای شکل‌گیری این کمپین باید سه گروه مخاطبان را مجددا شناسایی کنند و در نظر بگیرند؛ سه گروهی که نقش مهمی در تبلیغات کشور دارند و این روزها در حال کنارگیری از این صنف هستند. سه گروه در نظر گرفته شده در این کمپین، یک: تولیدکنندگان کالا و خدمات، دو: مصرف‌کنندگان کالا و خدمات و سه: سازمان‌ها و نهاد‌های مربوطه هستند. این کمپین باید با هدف آموزشی طراحی و برنامه‌ریزی شود.

درواقع از طریق این کمپین باید به این سه گروه آموزش داده ‌شود که تبلیغات چقدر می‌تواند برای آنها مفید یا به نوعی تبلیغات چقدر می‌تواند برای آنها ارزش‌‌آفرین باشد برای مثال می‌توان از طریق این کمپین به تولیدکنندگان گفت که تبلیغات شرایط رسیدن به مرحله رونق و پیشرفت را برای آنها فراهم خواهد کرد و عاملی برای افزایش تقاضا برای این گروه می‌شود یا تبلیغات برای مصرف‌کنندگان می‌تواند عاملی برای دسترسی به تولیدکنندگان مختلف باشد.

خطیبی می‌گوید: مصرف‌کنندگان نگاه مثبتی به تبلیغات ندارند و با این کمپین می‌توان نوع نگاه آنها را نسبت به موضوع تغییر داد و شرایط همکاری آنها را فراهم کرد. تبلیغات در بازار رقابتی حال حاضر به نفع مصرف‌کنندگان است و آنها با تبلیغات می‌توانند برندهای مختلف را بشناسند و با انتخاب آنها از طریق تبلیغات در جهت منافع خود بهره‌برداری کنند.

تبلیغات می‌تواند عامل 5 اتفاق مهم در صنعت کشور باشد

عضو انجمن صنفی شرکت‌های تبلیغات ایران می‌گوید: تبلیغات می‌تواند عامل پنج اتفاق مهم در صنعت کشور باشد که در این کمپین نیز باید به‌عنوان محور در نظر گرفته شود، 1- ایجاد کارآفرینی و فرصت‌های شغلی جدید 2- بالا بردن سطح استاندارد زندگی 3- ایجاد فضای رقبتی سالم و اختصاص حق انتخاب به مصرف‌کنندگان. در چنین فضایی مصرف‌کننده محکوم به خرید از یک برند یا از یک شرکت نیست.تبلیغات درست می‌تواند به مصرف‌کنندگان اطلاعات درست بدهد و به آنها یادآوری کند که چه تعداد برند در بازاری که قصد خرید از آن را دارند، وجود دارد.

4- توسعه رسانه‌های تبلیغاتی و به‌کارگیری رسانه‌های جدید در حوزه تبلیغات. این عامل نیز در جهت رونق فضای اقتصادی کشور تاثیر زیادی خواهد گذاشت و موجب ایجاد فرصت‌های شغلی جدید خواهد شد. 5- فراهم آوردن شرایط لازم در جهت رشد و توسعه اقتصادی کل کشور.

در نظر گرفتن پیام آموزشی برای کمپین

خطیبی می‌گوید: این پنج موضوع عوامل مهمی برای شکل‌گیری این کمپین و فراخوانی است که به شرکت‌های تبلیغاتی داده شده است. شرکت‌های تبلیغاتی باید طرح‌های خود را به انجمن بفرستند و بعد از طی مراحل و داوری‌های مختلف توسط اساتید برجسته تبلیغاتی، کمپین برگزیده اکران خواهد شد. کمپین منتخب از طریق رسانه‌های چاپی و محیطی اکران خواهد شد. پس در این کمپین به سه گروه هدف اصلی آموزش داده می‌شود که تبلیغات چه تاثیری در زندگی کاری و اجتماعی آنها خواهد گذاشت. این آموزش از طریق طرح‌های تبلیغاتی خواهد بود و به‌نوعی نوع پیام‌هایی که از طریق این کمپین به مخاطبان داده می‌شود، آموزشی خواهد بود.

تاثیر کمپین تبلیغات برای تبلیغات بر صنعت کشور

خطیبی در پاسخ به این سوال که کمپین تبلیغات برای تبلیغات چه تاثیری بر صنعت تبلیغات کشور خواهد گذاشت، می‌گوید: مطمئنا وقتی کمپینی در جهت تبلیغات برگزار شود، به این صنعت نیز کمک خواهد کرد.تصور کنید مخاطبان اصلی کمپین پیام آن را دریافت کنند و نگاه منفی قبلی آنها نسبت به تبلیغات تغییر کند. نگاهی که اگر تغییر کند، خواهان مراجعه دوباره به تبلیغات خواهد شد و فعالان تبلیغات باید نیازی که از طریق این کمپین ایجاد شده را برطرف کنند.هرچند هدف اصلی برگزاری این کمپین کمک کردن به رونق صنعت تبلیغات نیست، هدف کمک به فضای توسعه اقتصادی کشور است.

اعتقاد ما این است که از طریق این کمپین تمامی حوزه‌های اقتصادی کشور رونق پیدا خواهد کرد و به تمامی بخش‌های اقتصادی کمک خواهد شد. این موضوع از طریق پنج فاکتوری که در طراحی کمپین لحاظ شده اتفاق خواهد افتاد. این کمپین حتما تاثیر خود را خواهد گذشت، درنتیجه باید تلاش کنیم تا به بهترین نحوه اجرا شود تا تاثیر آن نیز بیشتر شود. انجام تبلیغات درست می‌تواند منجر به سود سه‌جانبه شود. سود سه‌جانبه‌ای که هم مصرف‌کنندگان و هم تولیدکنندگان و هم فعالان عرصه تبلیغات کشور از آن منفعت خواهند برد. وقتی اوضاع به این شکل باشد، فضای اقتصادی کشور نیز از رکود خارج خواهد شد و رونق دوباره‌ای در آن جریان پیدا خواهد کرد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3642

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد