درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 07:33   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19878صفحه نخست » سه شنبه، 3 آذر 1394 - 12:40
نگاه جهان به مسیر پیش روی صنعت «آی تی» در 5سال آینده
صنعت فناوری اطلاعات را می توان رگ حیاتی بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان نامید. این صنعت مدرن با چنان سرعتی جای پای خود را در میان کشورهای جهان باز کرد که توانست فعالان بین المللی را به فکر ساخت شهرک های تخصصی فناور ی محور یا « آی سی تی » بیندازد، تا جایی که آنان معتقد هستند از این راه می توان مهر تضمینی بر آینده صنعت «آی تی» زد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، صنعت فناوری اطلاعات را می توان رگ حیاتی بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان نامید. این صنعت مدرن با چنان سرعتی جای پای خود را در میان کشورهای جهان باز کرد که توانست فعالان بین المللی را به فکر ساخت شهرک های تخصصی فناوری محور یا «آی سی تی» بیندازد، تا جایی که آنان معتقد هستند از این راه می توان مهر تضمینی بر آینده صنعت «آی تی» زد.

به طوری که نشریه اینترنتی CIO گزارش داده تا سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۳۰ درصد فعالان صنایع فناوری اطلاعات برای ادامه حیات با دیگر فعالان همتای خود ادغام می شوند.  آینده فناوری اطلاعات مسئل های است که ذهن بسیاری از کارشناسان را به خود مشغول کرده و در این میان دو موسسه تحقیقاتی فورستر و هوش برتر جهانی IDC)) با همکاری هم ۵ پیش بینی درباره آینده صنعت فناوری اطلاعات کشورهای مختلف در سال ۲۰۱۶ میلادی ارائه کرد ه اند. از همین رو در گفت و گو با کارشناسان نتایج تحقیقاتی را که از سوی نشریه اینترنتی  CIOمنتشر شده برای تعیین میزان تاثیرگذاری آن در اقتصاد دنیا به بوته نقد و بررسی گذاشته است.

نفوذ بیش از پیش صنایع فناوری اطلاعات در جهان باعث شده تا ترسیم چشم انداز  آینده این صنعت تا سال آینده نیز کاری دشوار به نظر برسد. با تمام پیشرفت های فناوری محور می توان گفت جهان هنوز در مرحله آغاز تحول صنعت فناوری اطلاعات قرار دارد اما آن گونه که از چشم انداز این صنعت بر می آید این تحولات تا حدودی ممکن است برای پیشکسوتان این صنعت گران تمام شود.  براساس نتایج بررسی های دو موسسه تحقیقاتی فورستر و هوش برتر جهانی، آینده آبستن تغییرات بسیاری در صنایع فناوری اطلاعات است؛ تغییراتی که تاثیر آن را از همین حالا نیز می توان در میان مردم دید اما درک چگونگی سرعت این تغییرات کاری فراتر از تصور عموم است.

 

پیش بینی از آینده صنعت «آ ی تی»

پیش بینی کارشناسان نشان می دهد فناوری اطلاعات تا یک سال آینده در چند محور قابل پیش بینی است؛ نخست اینکه آینده برای صنعتگرانی که همچنان به تولید سنتی خود پایبند هستند، چندان روشن به نظر نمی رسد؛ موسسه IDC در این زمینه می نویسد:  تا سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۳۰ درصد فعالان صنایع فناوری اطلاعات که هم اکنون در سطح بین الملل شناخته شده هستند، دیگر وجود نخواهند داشت، به عبارت دیگر نزدیک به بیش از یک سوم آنها برای ادامه حیات در این صنایع تا ۵ سال آینده از فعالیت در این صنعت دست کشیده یا با دیگر فعالان همتا ادغام خواهند شد. برای نمونه شرکت  HP ،EMCو CITRIX، ا ز فعالان صنعت «آی تی» هستند که در راستای بقای شرکت تولیدی خود راهبردهای شان را به سوی خصوصی سازی، ادغام یا تعدیل نیرو تغییر داده اند.

بسیاری از فعالان این صنعت محور حرکت خود را بر ارائه این اطلاعات قرار داده اند.  محققان در این زمینه معتقدند: شرکت های فناوری اطلاعات جهان با تمام گستردگی فعالیت های خود تنها از یک درصد اطلاعات استفاده می کنند، اما این میزان استفاده از اطلاعات تا ۳ سال آینده به بیش از  50درصد افزایش خواهد یافت. همین موضوع باعث ایجاد چالشی جدید برای فعالان این صنعت خواهد شد.

 

شهرک های «آی سی تی»، تضمین آینده «آ ی تی»

اما کارشناسان ایرانی عقیده دیگری دارند، آنان در کنار تمام عواملی که از سوی موسسات IDC و فورستر

پیش بینی شده، نقش شهرک های «آی سی تی» را در بقا و توسعه این صنعت کلیدی می دانند.  در همین راستا شاهین طبری، رییس کمیسیون نرم افزار نظام صنفی رایانه تهران با نگاهی به توسعه صنعت فناوری اطلاعات

به نقش کلیدی این شهرک ها بر توسعه صنعت فناوری اطلاعات اشاره کرد و به گفت:  شهرک های تخصصی در سراسر جهان با یک دسته بندی ویژه مشخص شده و در این میان صنایع فناوری اطلاعات نیز با توجه به عملکردشان در شهرک های صنعتی « آی سی تی» و «آی تی» دسته بندی می شوند.

درحال حاضر در بسیاری از کشورها، شهرها و مناطق ویژه ای از کشورها به عنوان بخش صنعتی و بخش «آی تی» شناخته می شوند که البته این بخش ها برای شرکت های فناوری از جذابیت بالایی برخوردار است.  وی در تشریح سخنان خود به تجربه مالزی و آلمان در زمینه فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: این ۲ کشور در راستای گسترش فعالیت های فناوری اطلاعات خود، شهر ک هایی را با الگوهای منحصر به فرد راه اندازی کردند و با تمام تفاوت های ساختاری، هر دو در انتخاب مناطق راهبردی و اختصاصی برای احداث شهرک ها تا حدودی مشابه عمل کرده اند. شهاب جوانمردی نیز از دیگر اعضای سازمان نظام صنفی رایانه است که از تدوین سیاست های صنعتی به عنوان راهکاری برای تضمین آینده صنعت فناوری اطلاعات در جهان نام برد و در این زمینه به گفت: به عقیده من پیش بینی آینده با تکیه بر مواردی مانند احداث شهرک فناوری امکان پذیر نیست بلکه سیاست های صنعتی تدوین شده از سوی مسئولان تاثیر بیشتری بر آینده این صنعت خواهد داشت.

بنابراین گزارش شرو ط بقا در صنعت فناوری اطلاعات از تغییر راهبردها گرفته تا برون سپاری، توسعه سخت افزاری و نرم افزاری و حتی احداث شهرک ها گسترده شده اما به نظر می رسد این نسخه برای تمام جهان یکسان عمل نکند و هر یک از فعالان بنا به موقعیت جغرافیایی و با کمک سیاست های صنعتی تدوین شده از سوی دو ت ها قادر به ادامه حیات در این راه باشند.

 

منبع: روزنامه گسترش صمت – شماره 372

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد