به گزارش ایمنا؛کاظمی دینان با گرامیداشت یاد استاد دکتر حمید نطقی پدرعلم روابط عمومی ایران؛دوران توسعه علم روابط عمومی درایران را جریانی رو به رشد خواند و افزود: علم روابط عمومی درایران مسیری پر فراز را طی کرده و هم اکنون هم در حال رشد است.
وی روابط عمومی را ضروری ترین بخش سازمان عنوان کرد و گفت: ضرورت توسعه روابط عمومی ها در ایران در دوران بعد از انقلاب بیش از پیش احساس شد تا پایانی باشد به روابط عمومی های پارکینگی در آن زمان.
وی حضور مدیران روابط عمومی بدون سواد رسانه ای و تبحر ارتباطاتی در سازمان های گذشته را به روابط عمومی های "پارکینگی" تعبیر و تصریح کرد:قبل از انقلاب روابط عمومی ها مداح مسئولین بودند وهنوز این علم به عنوان یکی از شاخه های علم ارتباطات درایران شناخته نشده بود تا اینکه زنده یاد حمید نطقی در سمیناری جایگاه واقعی روابط عمومی درایران را به سازمان ها یادآور شد.
نویسنده حوزه روابط عمومی افزود: بعد از انقلاب در چند دوره سیر توسعه علم روابط عمومی پیش رفت و به صورت آکادمیک در دانشگاه های کشور آموزش داده شد. هم اکنون روابط عمومی به عنوان یک علم مدرن درایران جریان دارد و همچنان در حال رشد است.
وی عنوان کرد: ایران همچنان در مقایسه با کشورهای توسعه یافته جهان از نظر تربیت متخصصان روابط عمومی عقب است اما خوشبختانه در سال های اخیر درحال تحول است.
استاد علم روابط عمومی افزود: سازمان های ایران مدیران روابط عمومی متخصص را به کار گرفته اند و حضور پایگاه های اطلاع رسانی سازمان ها در بیست ویکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور نشان از پویایی مدیران روابط عمومی این سازمان هاست.
وی با تحسین روابط عمومی و سازمان ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان برای حضور فعالش در بیست ویکمین نمایشگاه رسانه های کشور گفت:روابط عمومی های فعال می توانند الگوی خوبی برای سیاست گذاری سازمان ها باشند واستراتژی های سازمان را آینده نگری کنند.
روابط عمومی ها با رسانه ها تعامل داشته باشند
کاظمی دینان با اشاره به ضررت توجه به حقوق رسانه ها در دسترسی وانتشار اخبار واطلاعات سازمان ها گفت:مدیران روابط عمومی ها باید با مطبوعات ودیگر رسانه ها تعامل دوسویه برقرار کنند و در مقابل رسانه ها هم توقعات بیجا وخارج از چارچوب رسالت کاری از روابط عمومی ها نداشته باشند.
وی افزود:تفاهم رسانه ها با روابط عمومی ها از نگرش به تفاوت ها نشات می گیرد واین تفاهم موجب پویایی هر دو گروه می شود.
وی از مدیران روابط عمومی خواست تا ضمن در دسترس قرار دادن اطلاعات سازمانی قابل انتشار؛زمینه را برای نقد منصفانه مدیران توسط رسانه ها ایجاد کنند.