درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 18:05   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19359صفحه نخست » سه شنبه، 12 آبان 1394 - 06:11
کارآفرینان هوشمند چه سرمایه‌گذاری‌هایی انجام می‌دهند؟
هرچند برای پیشبرد و توسعه یک کسب‌وکار به منابع مالی نیاز است، اما یک کارآفرین می‌تواند از طریق سرمایه‌گذاری در منابع نامحسوس مانند زمان، انرژی و خلاقیت موجب رشد قابل‌توجه کسب‌وکارش شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های منفعت‌آوری که کارآفرینان هوشمند انجام می‌دهند، عملا به منابع مالی چندانی نیاز ندارد. برای مثال، صاحب یک کسب‌وکار نوپا با حضور در رویدادهای رایگان مرتبط با حوزه کاری‌اش می‌تواند به سادگی شبکه‌سازی کند. به بیان دیگر نفس حضور در رویدادی که با هدف شبکه‌سازی برگزار می‌شود، خود یک نوع سرمایه‌گذاری است. در ازای زمان و تلاشی که آن فرد صرف می‌کند، شماره تماس‌های جدید، روابط تازه و احتمالا شرکای تجاری آتی را به‌دست می‌آورد
در ادامه به معرفی سه کاری پرداخته‌ام که کارآفرینان هوشمند به عنوان سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند.


۱) دانش و آموخته‌های خود را گسترش دهید
احتمالا شما هم این جمله معروف نقل قول شده از وارن بافت را شنیده‌اید که می‌گوید: «بهترین سرمایه‌گذاری که می‌توانید انجام دهید، سرمایه‌گذاری بر روی خودتان است». کارآفرینان بزرگ به طور مداوم بر روی ذخیره دانشی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. وارن بافِت که به‌عنوان یکی از ثروتمندترین افراد دنیا شناخته می‌شود، روزانه پنج تا شش ساعت از وقت خود را به مطالعه اختصاص می‌دهد. مارک زاکربرگ بنیان‌گذار فیس‌بوک، دروس زبان چینی را می‌گذراند و از آن برای توسعه کسب‌وکارش در چین – بزرگترین اقتصاد دنیا – استفاده می‌کند. همین کار او توجه بسیاری از کاربران چینی را جلب کرده و باعث شده است که نام تجاری (Brand) او در این بازار بزرگ بیشتر شناخته شود.
افرادی مانند بافت و زاکربرگ می‌دانند که ارتقا و گسترش مهارت‌ها و توانمندی‌هایشان برای بقای کسب‌وکار آنها از نان شب واجب‌تر است.
یکی از ویژگی‌های خوب یادگیری این است که به شیوه‌های گوناگونی می‌تواند انجام شود. شما می‌توانید کتاب بخوانید، برنامه‌های مستند تماشا کنید، پادکست‌های صوتی گوش کنید، در دوره‌های آنلاین ثبت‌نام کنید، تحصیلات‌تان را ادامه دهید، با افراد موفق مصاحبه کنید، از مربیان کارکُشته کمک بگیرید تا تجارب‌شان را به شما منتقل کنند و در تمامی این حالات شما در حال یادگیری و گسترش دانسته‌های خود هستید.

۲) شبکه‌سازی کنید
برخی اوقات ارتباطاتی که ایجاد می‌کنید بیش از منابع مالی برای شما ارزشمند خواهند بود. یک کارآفرین قدرتمند کسی است که ارتباطاتی قوی در میان اصحاب رسانه، سرمایه‌گذاران، نخبگان و شرکای تجاری دارد.
رویدادهایی که با هدف شبکه‌سازی انجام می‌شوند راه خوبی برای ایجاد شبکه حرفه‌ای شماست. علاوه بر اینکه در این رویدادها با افراد بیشتری آشنا می‌شوید، مهارت‌های ارتباطی خود را ارتقا می‌بخشید. این در نهایت موجب می‌شود که تعداد مراجعاتی که به کسب‌وکار شما صورت می‌گیرد افزایش یابد و خوبی این اتفاق آن است که بسیار ارزان‌تر از تبلیغات تمام می‌شود و در مقایسه با تبلیغات امکان بیشتری برای تکرار معاملات را فراهم می‌کند.

۳) خودتان را به دیگران بشناسانید
یکی از اصول مهم در کسب‌وکار این است: «اگر کسی شما را نشناسد، کسی نیز با شما معامله نخواهد کرد». خوشبختانه امروزه کارآفرینان عذر و بهانه‌ای ندارند که ناشناخته بمانند. ابزارهایی همچون شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توئیتر، لینکدین، یوتیوب، تلگرام و ... این امکان را به افراد می‌دهند تا بدون صرف هزینه چندانی برندشان را بسازند و خودشان را به دیگران بشناسانند. مهم‌تر آنکه این ابزار‌ها به کارآفرینان این امکان را می‌دهند تا روابط خود را با مشتریان قدیمی  حفظ کنند، ضمن اینکه به فرصت حضور در بازارهای جدید نیز دست می‌یابند
سخنرانی رایگان در برنامه‌هایی که طیف وسیعی از مخاطبان حضور دارند، یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌توانید خودتان را به عنوان یک متخصص به دیگران بشناسانید و کسب‌وکارتان را برای گروه جدیدی از مخاطبان معرفی کنید. به اشتراک گذاشتن دانش و اطلاعات راهی برای مستحکم کردن جایگاه خودتان و کسب‌وکارتان است. هرقدر بیشتر خودتان را به عنوان یک فرد صاحب‌نظر در حوزه کاری‌تان به دیگران بشناسانید، افراد بیشتری به شما اعتماد خواهند کرد و مشتریان بیشتری به سوی محصولات و خدمات‌تان جذب خواهند شد.

در حالی که یک کسب‌وکار نوپا نیاز دارد تا روی مواردی همچون راه‌اندازی وب‌سایت، اجاره دفتر کار و تامین مایحتاجش تمرکز کند، صاحب آن کسب‌وکار نیز باید همزمان روی سرمایه‌گذاری‌هایی که می‌تواند بر روی خودش انجام دهد، متمرکز شود. همان‌طور که در این مقاله ذکر شد، کارآفرینان از صرف وقت برای یادگیری بیشتر در حوزه کاری‌شان و تلاش برای برقراری ارتباطات موثر و ایجاد برند شخصی منافع بی‌شماری را کسب خواهند کرد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۶۲۰

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد