درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 02:46   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19292صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریجمعه، 8 آبان 1394 - 13:52
اعتماد آمریکایی‌ها به رسانه‌ها به پایین ترین خود خود رسیده است
آمریکایی‌ها به رسانه‌های خبری خود اعتمادی ندارند
نظرسنجی سالانه گالوپ پیرامون اعتماد به رسانه‌ها نشان می‌دهد که فقط 40 درصد آمریکایی‌ها کاملاً یا تقریباً مطمئنند که رسانه‌ها اخبار را «به صورت کامل، دقیق و بیطرف انتقال می‌دهند». این آمار به رقم پایینی که پیش از این در گذشته در انتخابات سال های 2012 و 2014 به ثبت رسیده است برابری می‌کند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نظرسنجی سالانه گالوپ پیرامون اعتماد به رسانه‌ها نشان می‌دهد که فقط 40 درصد آمریکایی‌ها کاملاً یا تقریباً مطمئنند که رسانه‌ها اخبار را «به صورت کامل، دقیق و بیطرف انتقال می‌دهند». این آمار به رقم پایینی که پیش از این در گذشته در انتخابات سال های 2012 و 2014 به ثبت رسیده است برابری می‌کند.

 

به گزارش گروه ترجمه شارا به نقل از kokomotribune، در طول سال‌های تحقیق موسسه گالوپ، پایین‌ترین میزان اعتماد عمومی به رسانه‌ها در دوره‌هایی بوده است که در آن مقاطع، انتخابات برگزار شده است. اما امسال قرار نیست که انتخاباتی در آمریکا برگزار شود. اما تقریباً یک چهارم آمریکایی‌ها هم اکنون می‌گویند که آنها اصلاً به گزارش های رسانه‌های خبری آمریکا اعتمادی ندارند.


این گزارش می افزاید: پاسخ دهندگانی که می‌گویند آنها از نظر سیاسی مستقل هستند، به تعداد بسیار بالا مخالف با رسانه‌های آمریکایی هستند. فقط 33 درصد از چنین شهروندانی به بیطرفی صنعت روزنامه‌نگاری اعتماد دارند، رقمی که در ظرف فقط 16 سال، 22 درصد کاهش یافته است. این افراد مستقل هم اکنون همانند جمهوری خواهان، کمترین اعتماد را به رسانه‌ها دارند، چرا که اعضای این حزب هم کمترین میزان اعتماد را به رسانه‌ها دارند.


بر همین اساس، یکی از مهمترین نتایج تحقیق مذکور نشان می‌دهد که بزرگسالان جوان‌تر میان سنین 18 تا 49 سال، در مقایسه با بزرگسالان بالای 50 سال، به رسانه‌های آمریکا اعتماد کمتری دارند. فقط 36 درصد بزرگسالان جوان‌تر به رسانه‌ها اعتماد دارند، رقمی که در ظرف 12 سال گذشته، 17 درصد افت داشته است. بزرگسالان جوانی که تا به حال پیرامون بیطرفی و صحت خبرهای رسانه‌های آمریکا مردد بوده‌اند، کمتر می‌توانند به رسانه‌ها دوباره اعتماد کنند.


هم اکنون یکی از سرگرمی‌های محبوب شخصیت‌های سیاسی تخریب رسانه‌ها می‌باشد، و این روند تخریبیِ مداوم، مطمئناً یکی از عوامل کاهش میزان اعتماد عمومی به رسانه‌ها در نظرسنجی‌های انجام شده می‌باشد. اوباما، رئیس جمهور آمریکا، علیرغم پوشش خبری انجام شده کلی از او در مقاطع رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در جبهه‌های مختلف در طول دو دوره ریاست جمهوری‌اش با رسانه‌ها در تقابل قرار گرفته است، و از این میان می‌توان به فاکس نیوز اشاره نمود که چندین بار شدیداً توسط اوباما مورد انتقاد قرار گرفته است.


همچنین کاندیداهای ریاست جمهوری‌ای که در حال حاضر به بیشترین میزان تحت توجه عموم هستند، حملات شدیدی را به رسانه‌ها می‌کنند. دونالد ترامپ و بن کارسون از جبهه جمهوری خواهان و برنی ساندرس و هیلاری کلینتون هم از طرف دموکرات‌ها به تخریب رسانه‌های خبری آمریکا در هفته‌های جاری پرداخته‌اند. گلایه و شکایت سیاستمداران درباره رسانه‌های بد چیز جدیدی نیست، اما فشردگی و همیشگی بودن این دشمنی و تقابل امری جالب است. این انتقادات و حملات از طرف شخصیت‌های سیاسی سبب تقویت حس عمومی کنونی می‌شود، بنابراین بر رای دهندگان و نظرات آنها نیز تاثیر می‌گذارد.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد