درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 18:42   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19219صفحه نخست » دوشنبه، 4 آبان 1394 - 10:18
نکات مدیریتی
برای موفقیت بلندمدت مشتریان را گزینش کنید
جیم آدکینسون، حسابدار شرکتی در اورلاندو است که برای کار کردن با مشتریان خود قواعد خاصی دارد و آنها را غربال می‌کند. اگر یک مشتری عادت داشته باشد دائما به توصیه‌های او توجه نکند یا سر و کله زدن با او کسل‌کننده باشد، او را برای همیشه کنار می‌گذارد.
  

برای موفقیت بلندمدت مشتریان را گزینش کنید

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، جلوگیری از فروش می‌تواند برای صاحبان کسب‌وکار مثل خودکشی باشد؛ به ویژه وقتی کسب‌وکارشان تازه است یا با کمبود بودجه مواجه می‌شوند. اما کارآفرینان کهنه‌کار می‌گویند گزینش افراد یا شرایطی که با آن کار می‌کنید، قدم مهمی در ایجاد یک کسب‌وکار موفق است و البته این قدم بسیار پیچیده است.
مکس آلاک، مدیر شرکت امنیت دیجیتالی مافازو (Mafazo) هنوز به 100 هزار دلاری که در همین رابطه از دست داد فکر می‌کند. وقتی شرکت او تنها 3 ساله بود، یک مشتری قرارداد خوبی به او پیشنهاد داد. اما وقتی در مورد این مشتری تحقیق کرد، متوجه مشکلات بدیهی در فرآیندهای قانونی کار او شد.
آلاک می‌گوید «از دست دادن یک قرارداد بزرگ، آن هم در زمانی که در فاز رشد بودیم، تاثیر عمیقی بر کسب‌وکارمان داشت.» اما او هیچ وقت بابت این اتفاق تاسف نخورده است، چرا که اعتقاد دارد کل کسب‌وکار آنها براساس کمال‌گرایی اداره می‌شود. مافازو اکنون یک شرکت سالم است که با شش کارمند تمام وقت و چهار پیمانکار اداره می‌شود و قرار است درآمد آن تا پایان امسال دو برابر شود.
جوردی لدسما، مشاور وب در شرکت شارلوتس‌وایل
(Charlottersville)، ماهانه 50 دلار برای استفاده از یک سیستم اینترنتی به نام Mention.com هزینه می‌کند تا حساب‌های شبکه‌های اجتماعی مشتریان بالقوه را بررسی کرده و آنهایی که مشکلات قانونی یا رفتار تبعیض‌آمیز دارند را شناسایی کند. اگر یک مشتری احتمالی سابقه سوءرفتار مثلا در زمینه تبعیض‌نژادی داشته باشد، لدسما از کار کردن با بنگاه آنها امتناع می‌ورزد.
لدسما اخیرا از یک مشتری بزرگ عضو لیست مجله فورچون صرف نظر کرد، چرا که جست‌وجوهایش شاهد بیش از 3هزار مورد رفتار پرخطر این شرکت در تسویه حساب‌هایش بود. او می‌گوید «در این شرایط از خودتان می‌پرسید چه نوع شرکتی می‌خواهید داشته باشید؟ آیا شرکت شما صرفا یک حساب بانکی یا فراتر از آن است؟» خانم لدسما هم هیچ‌گاه از تصمیمی که گرفته پشیمان نشده است. او می‌گوید «مردم می‌خواهند با مشاوری کار کنند که خودش به استانداردهای بالایی پایبند باشد

مارگارت ویلسون و همسرش به تازگی وارد صنعت توزیع محصولات گوشتی در سطح ملی و از طریق شبکه‌ای از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی شده‌اند. شرکت آنها به نام کات‌باکس (KutBox) کار خود را در سپتامبر 2014 در لاس وگاس آغاز کرده است. آنها در تهیه موادی که می‌خواهند توزیع کنند بسیار سختگیر هستند؛ مثلا اینکه گوشت باید کاملا ارگانیک و از حیواناتی باشد که از چراگاه‌های طبیعی تغذیه کرده‌اند.
ویلسون می‌گوید «مزارع بسیار بزرگ‌تری بودند که می‌خواستند با ما همکاری کنند، اما بسیاری از آنها را که شاید مقرون به صرفه‌تر هم بودند رد کردیم، چون استانداردهای مد نظر ما را رعایت نمی‌کردند.» ویلسون‌ها با اینکه شرکت تازه تاسیسی دارند و به شدت به رشد نیاز دارند، اما نسبت به استانداردهای خود سختگیرند. به‌عنوان مثال، یکی از محصولاتی که برای آنها رسیده بود بسیار بد بسته‌بندی شده بود و این زوج همکاری با آن عرضه‌کننده را متوقف کردند.
مورد دیگر شرکت تولیدکننده مواد غذایی پیکل (Pickle) است که صاحبان آن برای تصمیم‌گیری در مورد نحوه توسعه کسب‌وکارشان با مساله متفاوتی روبه‌رو شده‌اند. با اینکه 4 سال است که 600 خرده‌فروشی مختلف در سراسر آمریکا محصولات خاص و غیرعادی این شرکت مانند ترشی‌های نخود سبز تولید شده با عسل گل‌های وحشی را به فروش می‌رسانند، اما این شرکت به تازگی به نقطه‌عطفی رسیده است.

یک خرده‌فروشی بزرگ با 500 شعبه به آنها پیشنهاد داده کل محصولات‌شان را عرضه کند، اما با قیمتی کمتر. آلیسون سساتی، مالک شرکت می‌گوید «الان در حال کلنجار رفتن با این پیشنهاد هستیم. ما واقعا می‌توانیم روی درآمد این پیشنهاد حساب کنیم، اما مساله‌ای که وجود دارد این است که همواره شرکتی با قیمت‌گذاری لوکس بوده‌ایم و همکاری با یک خرده‌فروشی که محصولات را با تخفیف عرضه می‌کند ممکن است به برند ما آسیب برساند
نکته اینجا است که یک ضربه بد کوتاه‌مدت به دلیل از دست دادن چنین فرصتی می‌تواند در بلند مدت جبران شود.
در نهایت باید گفت شرکت‌ها به‌طور کلی برای نپذیرفتن برخی مشتریان به دلایل خاص آزاد هستند؛ البته به جز مواقعی که بحث تبعیض جنسیتی یا نژادی مطرح باشد. اگر فردی وارد شرکت یا فروشگاهی شود و رفتار غیرمودبانه داشته باشد، هر کسب‌وکاری می‌تواند از خدمات‌دهی به او امتناع کند. اما نمی‌توانید به دلایل تبعیض‌آمیز چنین رفتاری داشته باشید. بر همین اساس، ایالت کلرادو آمریکا قوانینی دارد که کسب‌وکارها را از رفتارهای تبعیض‌آمیز نژادی، جنسیتی یا مذهبی برای خدمات‌دهی به مشتریان بازمی‌دارد. این قوانین به ویژه در مورد کسب‌وکارهایی که خدمات اساسی مانند مراقبت‌های پزشکی ارائه می‌دهند بسیار مهم است.

مرز بین گزینش‌گر بودن و تبعیض قائل شدن بسیار باریک است.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3613

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد