درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 15:26   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18666صفحه نخست » چهارشنبه، 25 شهریور 1394 - 09:47
با وجود فروش بالای محصولات در ایران
مخالفت HP با برداشته شدن تحریم‌ها
کارلی فیورینا، مدیرعامل سابق هیولت پاکارد (HP) و نامزد ریاست جمهوری جمهوری‌خواه آمریکا یکی از طرفداران سرسخت حفظ تحریم‌های ایران است. این مخالفت در حالی است که این شرکت فناوری تحت مدیریت وی با وجود تحریم‌های صادراتی سختگیرانه، محصولاتی به ارزش میلیون‌ها دلار به ایران فروخت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، کارلی فیورینا، مدیرعامل سابق هیولت پاکارد (HP) و نامزد ریاست جمهوری جمهوری‌خواه آمریکا یکی از طرفداران سرسخت حفظ تحریم‌های ایران است. این مخالفت در حالی است که این شرکت فناوری تحت مدیریت وی با وجود تحریم‌های صادراتی سختگیرانه، محصولاتی به ارزش میلیون‌ها دلار به ایران فروخت.

جاش راگین، ستون‌نویس بلومبرگ ویو، در گزارش مفصلی در این خصوص  نوشت: فیورینا که از سال 1999 تا سال 2005 به عنوان مدیرعامل هیولت پاکارد خدمت کرد، اغلب از توافق دولت اوباما با ایران به این بهانه که رئیس‌جمهور آمریکا با تسهیل سریع تحریم‌ها علیه ایران موافقت کرده و در مقابل امتیازات زیادی به تهران داده است، انتقاد می‌کند. وی در آوریل با بیان اینکه تحریم‌های ایران به سرعت برچیده می‌شوند، این مساله را تحول خطرناکی توصیف کرده بود.

آنچه فیورینا هرگز به آن اشاره نکرد این است که در زمان مدیریت وی در هیولت پاکارد، این شرکت از یک زیرمجموعه اروپایی و یک شرکت توزیع‌کننده در خاورمیانه برای فروش چاپگر و سایر تجهیزات رایانه به ارزش میلیون‌ها دلار به ایران استفاده کرد. حضور هولت پاکارد در ایران نخستین بار در سال 2008 توسط بوستون گلوب گزارش شد. بررسی‌های این نشریه آمریکایی نشان داد که هولت پاکارد در سال 1997 با یک شرکت هندی جدید در دوبی به نام ردینگتون گلف پیمان همکاری بست. این شراکت در فروش محصولات هولت پاکارد به ایران به اندازه‌ای موفق بود که با کسب سهم 41 درصدی تا سال 2007، این شرکت را در بازار ایران شماره یک ساخت.

پس از انتشار مقاله بوستون گلوب، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا که نقض تحریم‌ها را مورد تحقیق قرار می‌دهد، در نامه‌ای به هیولت پاکارد خواستار توضیح درباره فعالیتش در ایران شد. این شرکت در پاسخ اعلام کرد محصولاتی به ارزش بیش از 120 میلیون دلار به ردینگتون گلف برای توزیع در ایران توسط یک زیرمجموعه مستقر در هلند فروخته است و به دلیل اینکه این فروش از طریق یک زیرمجموعه خارجی انجام گرفته بود، هیولت پاکارد منکر نقض قانون تحریم شد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3581

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد