درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 خرداد 1403 - 00:54   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18666صفحه نخست » چهارشنبه، 25 شهریور 1394 - 09:47
با وجود فروش بالای محصولات در ایران
مخالفت HP با برداشته شدن تحریم‌ها
کارلی فیورینا، مدیرعامل سابق هیولت پاکارد (HP) و نامزد ریاست جمهوری جمهوری‌خواه آمریکا یکی از طرفداران سرسخت حفظ تحریم‌های ایران است. این مخالفت در حالی است که این شرکت فناوری تحت مدیریت وی با وجود تحریم‌های صادراتی سختگیرانه، محصولاتی به ارزش میلیون‌ها دلار به ایران فروخت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، کارلی فیورینا، مدیرعامل سابق هیولت پاکارد (HP) و نامزد ریاست جمهوری جمهوری‌خواه آمریکا یکی از طرفداران سرسخت حفظ تحریم‌های ایران است. این مخالفت در حالی است که این شرکت فناوری تحت مدیریت وی با وجود تحریم‌های صادراتی سختگیرانه، محصولاتی به ارزش میلیون‌ها دلار به ایران فروخت.

جاش راگین، ستون‌نویس بلومبرگ ویو، در گزارش مفصلی در این خصوص  نوشت: فیورینا که از سال 1999 تا سال 2005 به عنوان مدیرعامل هیولت پاکارد خدمت کرد، اغلب از توافق دولت اوباما با ایران به این بهانه که رئیس‌جمهور آمریکا با تسهیل سریع تحریم‌ها علیه ایران موافقت کرده و در مقابل امتیازات زیادی به تهران داده است، انتقاد می‌کند. وی در آوریل با بیان اینکه تحریم‌های ایران به سرعت برچیده می‌شوند، این مساله را تحول خطرناکی توصیف کرده بود.

آنچه فیورینا هرگز به آن اشاره نکرد این است که در زمان مدیریت وی در هیولت پاکارد، این شرکت از یک زیرمجموعه اروپایی و یک شرکت توزیع‌کننده در خاورمیانه برای فروش چاپگر و سایر تجهیزات رایانه به ارزش میلیون‌ها دلار به ایران استفاده کرد. حضور هولت پاکارد در ایران نخستین بار در سال 2008 توسط بوستون گلوب گزارش شد. بررسی‌های این نشریه آمریکایی نشان داد که هولت پاکارد در سال 1997 با یک شرکت هندی جدید در دوبی به نام ردینگتون گلف پیمان همکاری بست. این شراکت در فروش محصولات هولت پاکارد به ایران به اندازه‌ای موفق بود که با کسب سهم 41 درصدی تا سال 2007، این شرکت را در بازار ایران شماره یک ساخت.

پس از انتشار مقاله بوستون گلوب، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا که نقض تحریم‌ها را مورد تحقیق قرار می‌دهد، در نامه‌ای به هیولت پاکارد خواستار توضیح درباره فعالیتش در ایران شد. این شرکت در پاسخ اعلام کرد محصولاتی به ارزش بیش از 120 میلیون دلار به ردینگتون گلف برای توزیع در ایران توسط یک زیرمجموعه مستقر در هلند فروخته است و به دلیل اینکه این فروش از طریق یک زیرمجموعه خارجی انجام گرفته بود، هیولت پاکارد منکر نقض قانون تحریم شد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3581

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند


  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور


  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد


  بازگشت به مبانی بیان آزاد


  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟


  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است


  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات


  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی


  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد