درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 - 21:44   

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب یک

ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد

  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


ادامه ادامه مطلب دو

کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟

  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


ادامه ادامه مطلب سه

رسانه‌ یا روابط عمومی؟

  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رسانه های برتر دنیا در سال 2021
  توسط شورای هماهنگی روابط عمومی کرمان؛ جشنواره "چراغ روشن رابطه" برگزار می شود
  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!
  تجربیات آستانه‌ای
  مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت: تلاش وزارت صمت راه اندازی هرچه سریعتر پروژه نورد گرم 2 است
  تاکید رئیس روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ بر توسعه روش های ارتباطی روابط عمومی با بهره گیری از شبکه های نوین اجتماعی
  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰
  با سواد رسانه ای رویکرد جدیدی جایگزین فیلترینگ می شود
  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی
  قش نوآوری در برنامه‌های وفاداری/ نمونه‌هایی از برنامه‌های مبتکرانه در حوزه وفاداری مشتری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18666صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیچهارشنبه، 25 شهریور 1394 - 10:23
با وجود فروش بالای محصولات در ایران
مخالفت HP با برداشته شدن تحریم‌ها
کارلی فیورینا، مدیرعامل سابق هیولت پاکارد (HP) و نامزد ریاست جمهوری جمهوری‌خواه آمریکا یکی از طرفداران سرسخت حفظ تحریم‌های ایران است. این مخالفت در حالی است که این شرکت فناوری تحت مدیریت وی با وجود تحریم‌های صادراتی سختگیرانه، محصولاتی به ارزش میلیون‌ها دلار به ایران فروخت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، کارلی فیورینا، مدیرعامل سابق هیولت پاکارد (HP) و نامزد ریاست جمهوری جمهوری‌خواه آمریکا یکی از طرفداران سرسخت حفظ تحریم‌های ایران است. این مخالفت در حالی است که این شرکت فناوری تحت مدیریت وی با وجود تحریم‌های صادراتی سختگیرانه، محصولاتی به ارزش میلیون‌ها دلار به ایران فروخت.

جاش راگین، ستون‌نویس بلومبرگ ویو، در گزارش مفصلی در این خصوص  نوشت: فیورینا که از سال 1999 تا سال 2005 به عنوان مدیرعامل هیولت پاکارد خدمت کرد، اغلب از توافق دولت اوباما با ایران به این بهانه که رئیس‌جمهور آمریکا با تسهیل سریع تحریم‌ها علیه ایران موافقت کرده و در مقابل امتیازات زیادی به تهران داده است، انتقاد می‌کند. وی در آوریل با بیان اینکه تحریم‌های ایران به سرعت برچیده می‌شوند، این مساله را تحول خطرناکی توصیف کرده بود.

آنچه فیورینا هرگز به آن اشاره نکرد این است که در زمان مدیریت وی در هیولت پاکارد، این شرکت از یک زیرمجموعه اروپایی و یک شرکت توزیع‌کننده در خاورمیانه برای فروش چاپگر و سایر تجهیزات رایانه به ارزش میلیون‌ها دلار به ایران استفاده کرد. حضور هولت پاکارد در ایران نخستین بار در سال 2008 توسط بوستون گلوب گزارش شد. بررسی‌های این نشریه آمریکایی نشان داد که هولت پاکارد در سال 1997 با یک شرکت هندی جدید در دوبی به نام ردینگتون گلف پیمان همکاری بست. این شراکت در فروش محصولات هولت پاکارد به ایران به اندازه‌ای موفق بود که با کسب سهم 41 درصدی تا سال 2007، این شرکت را در بازار ایران شماره یک ساخت.

پس از انتشار مقاله بوستون گلوب، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا که نقض تحریم‌ها را مورد تحقیق قرار می‌دهد، در نامه‌ای به هیولت پاکارد خواستار توضیح درباره فعالیتش در ایران شد. این شرکت در پاسخ اعلام کرد محصولاتی به ارزش بیش از 120 میلیون دلار به ردینگتون گلف برای توزیع در ایران توسط یک زیرمجموعه مستقر در هلند فروخته است و به دلیل اینکه این فروش از طریق یک زیرمجموعه خارجی انجام گرفته بود، هیولت پاکارد منکر نقض قانون تحریم شد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3581

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رنج مضاعف رسانه های محلی از مصائب فضای مجازی


  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!


  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


  رئیس کل بیمه مرکزی در جمع مدیران روابط عمومی صنعت بیمه: بیان دستاوردهای صنعت بیمه به تقویت گفتمان مردمی منتهی می‌شود


  اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی صنعتی برگزار می شود


  مدیرکل روابط‌عمومی استانداری سمنان: عقب‌ماندگی‌های حوزه روابط عمومی در سمنان جبران شود


  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی


  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400