درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 17:45   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18387صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 7 شهریور 1394 - 09:25
پویایی در روابط عمومی ‌جزء جدایی ناپذیر پیشرفت‌ سازمان‌ها
مرحوم دکتر حسین قندی اعتقاد داشتند: روابط عمومی ‌یک مجموعه غیرساکن و دائماً در حال حرکت است، چرا که سکون جز شرایط ماهوی روابط عمومی ‌ها نمی‌تواند باشد و اصولاً ایستایی با ماهیت ایجاد آن مغایرت کامل دارد. مجموعه‌ای که از ترکیب دانش و شناخت مقتضیات زمانی و مکانی شروع می‌شوند و با ابزاری که در اختیار دارند در راستای انعکاس عملکردها و قرار گرفتن در قالب‌های سخنور که انتقال‌دهنده خط مشی و سیاست‌ها کلان سازمان‌ها و وزارتخانه‌های متبوع خود می‌باشند حرکت می‌کنند.
  

پویایی در روابط عمومی ‌جزء جدایی ناپذیر پیشرفت‌ سازمان‌ها

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، بازخوانی نظرات مرحوم دکتر حسین قندی درباره روابط عمومی که در  ویژه نامه ششمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی ‌های کشور منتشر شده:

32 سال حضور در نشریاتی همچون کیهان، ابرار، اخبار، جامعه، طوس، انتخاب و جام جم از او یک کارشناس خبره مطبوعاتی ساخت. وی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته ارتباطات از دانشگاه آریزونا آمریکا بود و حضوری متمادی در عرصه‌های تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز علمی‌و تحقیقاتی داشت. دکتر حسین قندی سال‌ها با چاپ چندین اثر همچون: تحلیل در روزنامه نگاری، روزنامه نگاری تخصصی و روزنامه نگاری بدیع (با همکاری دکتر بدیعی) و نیز کتاب مقاله نویسی، تعهد خود را نسبت به ارتقاء این بخش به انجام رساند.

دکتر قندی با اشاره به وضعیت روابط عمومی ‌ها در چند ساله اخیر، اظهار داشته بودند : روابط عمومی ‌یک مجموعه غیرساکن و دائماً در حال حرکت است، چرا که سکون جز شرایط ماهوی روابط عمومی ‌ها نمی‌تواند باشد و اصولاً ایستایی با ماهیت ایجاد آن مغایرت کامل دارد. مجموعه‌ای که از ترکیب دانش و شناخت مقتضیات زمانی و مکانی شروع می‌شوند و با ابزاری که در اختیار دارند در راستای انعکاس عملکردها و قرار گرفتن در قالب‌های سخنور که انتقال‌دهنده خط مشی و سیاست‌ها کلان سازمان‌ها و وزارتخانه‌های متبوع خود می‌باشند حرکت می‌کنند.
شاید این نوع تعریف بتواند قالب روابط عمومی ‌ها را به شکلی ساده توصیف کند، هر چند نتواند چارچوب کامل آن را بشناساند. در گذشته‌این مجموعه‌ها طوری عمل می‌کردند که در گذر از مسیر خدمت رسانی بالاترین بازخورد موجود را داشته باشند، خدماتی که در حیطه وظایف آنان تعریف و توصیف می‌شد، احساس می‌کنم در این چند ساله اخیر روابط عمومی ‌ها به شکل عام به جز بعضی استثناها دچار یک حالت افت و رکود شده‌اند که شاید تغییر شکل ماهیتی آنان و نوع فعالیت‌های که در گذشته داشته‌اند و اینک به شکلی حالت سکون و ایستایی گرفته باعث این اتفاق بوده ‌است، در حالی که پویایی جز لاینفکی از تعاریف موجود برای روابط عمومی ‌ها می‌باشد.
در توصیفی که از این بخش داشته‌ایم، اشاره به‌این مهم که برای توسعه‌این دانش که ریشه در همین چند دهه گذشته دارد، ابزاری لازم است که می‌توانند در شکوفایی و پیشبرد اهداف ترسیم شده توسط روابط عمومی ‌ها، منشأ اثر خیر و مبارکی باشند. استفاده از بولتن‌ها و نشریات تخصصی، فضاهای وب و سایر رسانه‌های دیگر برای انعکاس این اهداف می‌توانند مثمرثمر باشند به شرط آنکه روابط عمومی ‌ها درصدد ایجاد فرهنگی با استفاده از بسترهای مناسب و حتی برجسته کردن اهدافی بلندمدت با اثرات بسیار مثبت و مطلوب باشند که البته توجه به عملکرد مجلات و به ویژه نشریات تخصصی که با همراهی روابط عمومی ‌ها توانسته‌اند نقش بسیار موثری در انعکاس و انتقال عملکرد این مجموعه‌ها داشته باشند خالی از لطف نیست.

استاد قندی در ادامه با اشاره به دوره‌ای تاریخی که نشریات در حالت کثرت به سر می‌بردند، اظهار داشته بودند : رسانه‌ها در دوره‌ای از زمان که دچار کثرت و افزونی عناوین بودند، در قالب‌هایی همچون روزنامه و هفته نامه و . . . به شکلی قدرتمند به فعالیت ژورنالیستی مشغول بودند که متأسفانه به علت شرایط پیش آمده اعم از مقرون به صرفه نبودن فعالیت مطبوعاتی و یا نگاه غیررسانه‌ای به‌این مجموعه‌ها باعث شد که بسیاری از آنان در بوته فراموشی و در تعطیلی فرو روند و یک دوره قلت در نشریات را باعث شوند، اینک همین نشریات بدون پتانسیل لازم برای توسعه در عرصه مطبوعات کشور در حال نشو و نما هستند که لزوم توجه به توانمند کردن آنان باید جز اهداف و سیاست‌های متولیان امر باشد.
البته‌این یک حقیقت عام است، حقیقتی که به همین کثرت‌ها و قلت‌ها برمی‌گردد به ما می‌آموزد که هر چقدر عرصه عملیاتی نشریات رو به ضعف عمومی‌ برود، به همان شکل نمادها نیز از این فرایند نامطلوب تأثیر می‌پذیرند، روابط عمومی ‌های دولتی به علت نقشی که در توسعه فعالیت نشریات دارند و با توجه به ارتباطات مستقیمی‌که با رسانه‌های مختلف پیدا کرده‌اند، در روند رو به رشد این عرصه بسیار تأثیر گذارند. بنابراین همین ارتباطات می‌توانند تأثیرات لازم را داشته باشند و همین تأثیرات که از ساختارهای پویا سرچشمه می‌گیرند در مجموعه‌های پویا باعث تداوم حیات به ویژه در نشریات تخصصی می‌شوند.

استاد قندی با اشاره به نبوغی که می‌تواند باعث رشد و توسعه زمینه‌های مثبت روزنامه‌نگاران جوان در آینده شود گفته بودند: خوشبختانه خلاقیت و نبوغ در بین جوانان و دانشجویان به شکلی است که باعث رشد چشمگیر در این بخش خواهد شد.
دانشجویان با نگاهی عمیق و ژرف و با نوآوری سعی در پیشرفت و توسعه در بخش‌های مختلف را دارند که همین پیشرفت سریع و مداوم با حفظ بسیاری از ارزش‌های غیرقابل عدول می‌تواند در کنار نوآوری‌های مقطعی بارقه‌ای از رشد در این عرصه برای روزنامه‌نگاران جوان در آینده باشد که البته نوع کارهای تحقیقاتی و عملی که به دانشجویان این رشته به عنوان خبرنویسی، مدیریت اخبار، مقاله نویسی و سایر جهات داده می‌شود، خود می‌تواند یک نوع آموزش عالی و پیشرفته باشد.

 

منبع: تبیان

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد