رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: روابط عمومی حافظ منافع دستگاه مربوطه و مردمی است که با آن سر و کار دارند.
به گزارش شارا به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباداله اکبری در نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی های ادارات هم خانواده صنعت، معدن و تجارت که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، افزود: یکی از مهمترین عواملی که جایگاه یک سازمان و موسسه را در میان افکار عمومی جامعه تقویت می کند، وجود یک واحد روابط عمومی منسجم و قدرتمند است که می تواند هر سازمان و موسسه ای را در رسیدن به اهداف خود یاری کند.
وی تصریح کرد: آن بخش از مسئولیت ها و وظایف ارتباطی مدیریت سازمان که از طریق آن مدیران می کوشند برای دستیابی به اهداف سازمانی با محیط خود سازگار شده و یا در صورت نیاز در محیط تغییرات مطلوب ایجاد نمایند بر عهده مسئولین روابط عمومی است.
اکبری با بیان اینکه کارگزاران روابط عمومی در جامعه به عنوان کارشناسان و متخصصان ارتباطات شناخته می شوند، اظهار داشت: اطلاع رسانی، تبلیغ و ترغیب و مشارکت جویی، همگرایی و بهینه سازی امور از وظایف اصلی روابط عمومی هاست.
وی اذعان داشت: با توجه به اینکه اکنون جنگ های سخت جای خود را به جنگ نرم داده اند، روابط عمومی ها می توانند نقش بسزایی در مقابله با جنگ نرم در کنار سایر فعالیتهای ایفا نمایند و در اولویت جنگ رسانه ای قرار گیرند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه ما باید تجارت خارجی و همچنین تولیدات داخلی که امسال نیز فرمان مقام معظم رهبری حمایت از تولیدات داخلی می باشد ، را تقویت کرده و به شیوه ای صحیح اطلاع رسانی کنیم.
اکبری گفت: این امر نیازمند برخی آموزش ها و برنامه ها است تا واحدهای تولیدی بتوانند کالای باکیفیت و با قیمت تمام شده کالای مناسب تولید کرده و آنرا جایگزین کالای مشابه خارجی کنند.
وی در خاتمه به استفاده از ظرفیت دانشگاه ها در جهت پیشبرد اهدافی که سازمان به دنبال آن است نیز تأکید کرد.