درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 07:50   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17425صفحه نخست » چهارشنبه، 3 تیر 1394 - 10:22
اگر مصاحبه شغلی دارید این موارد جدی بگیرید/پنج اشتباهی که در انجام مصاحبه شغلی باید از آن اجتناب کرد
در این جا به بررسی پنج اشتباه محرضی می پردازیم که افراد در هر سطحی ممکن است حین انجام مصاحبه شغلی مرتکب آن شوند اما باید از آنها اجتناب کرد.
  

اگر مصاحبه شغلی دارید این موارد جدی بگیرید/پنج اشتباهی که در انجام مصاحبه شغلی باید از آن اجتناب کرد

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، زمانی که بر روی صندلی داغ مصاحبه شغلی نشسته اید، عصبی و حتی مرتکب اشتباه شدن امری عادی محسوب می شود. در مصاحبه ممکن است دچار فراز و نشیب هایی شوید . اما ارتکاب برخی اشتباهات علاوه بر این که سبب شرمساری می شود می تواند به بهای از دست دادن آن شغل برایتان تمام شود.

در این جا به بررسی پنج اشتباه محرضی می پردازیم که افراد در هر سطحی ممکن است حین انجام مصاحبه شغلی مرتکب آن شوند اما باید از آنها اجتناب  کرد:

 -1 وانمود کنید دیرتان شده است. ممکن است این گونه به نظر برسد که مطمئنا هیچ کسی نباید دیر در محل مصاحبه حاضر شود، حتی اگر شرکتی که قرار است با مقامات آن مصاحبه کاری داشته باشید محیطی غیر جدی داشته باشد.

اما در نظرسنجی انجام شده توسط مرکز مزیت حرفه ای در کالج یورک پنسیلوانیا در سال 2013، حدود 30 درصد اعلام کردند این که فردی وانمود کند برای مصاحبه دیرش شده است رایج ترین اشتباه طی روند استخدام محسوب می شود.

متیو راندال مدیر اجرایی این مرکز می گوید ممکن است گاهی اوقات دیر رسیدن از کنترل شما خارج باشد اما فهرستی از بهانه ها آخرین چیزی است که مصاحبه کننده می خواهد از مصاحبه شونده بشنود .او گفت متقاضیان کار همواره باید همه تلاش خود را انجام دهند و زمان زودتری برای رسیدن به محل مصاحبه از خانه خارج شوند تا به موقع برسند.

راندال افزود اگر حادثه ای رخ داد که واقعا از کنترتان خارج بود بهتر است هر چه زودتر با فرد مصاحبه کننده تماس بگیرید و شرایط را برایش توضیح دهید و راه های برگزاری مجدد مصاحبه را بررسی کنید تا این که بخواهید نشان دهید دیرتان شده است و وقت کارفرما را هدر دهید.

 -2علاقه خود را برای به دست آوردن آن شغل نشان ندهید. آیا  خواهان به دست آوردن شغلی شده اید زیرا به کار کردن در آن شرکت و نقش خودتان در آن علاقه دارید یا از روی ناچاری می خواهید این شغل را به دست آورید؟ قطع نظر از آن که پاسخ شما به این سوال چیست شما طی انجام مصاحبه خود باید به صورت عاقلانه ای نشان دهید که علاقه خاصی به آن سازمان و مسئولیت آتی خود در آن شرکت دارید . هیچ سوالی از مصاحبه کننده نپرسید که نشان دهنده عدم علاقه شما به آن کار است زیرا این موضوع برای کارفرمایتان بسیار اهمیت دارد. پرسیدن سوالات اشتباه می تواند بدتر از تلاش برای نشان دادن احساسی خوب به کارفرما باشد.

اد ناتانسون مشاوره استعدادیابی در موسسه کلودلاک می گوید سوالی که یک متقاضی کار حین مصاحبه می پرسد نشان دهنده رویکرد او به آن شغل است و کارفرما می تواند متوجه این موضوع شود. او همچنین گفت اگر متقاضی سوالی درباره ساعات کاری بپرسد این موضوع می تواند نکته ای منفی برای متقاضی از نظر برخی کارفرمایان باشد .

ناتانسون می گوید متقاضی به جای مطرح کردن چنین سوالاتی باید بر مواردی متمرکز شود که نشان دهنده علاقه او به فراگیری مطالب بیشتر در ارتباط با مسئولیتش در آن شرکت شود . او افزود مطرح کرددن سوالاتی در این باره نشان دهنده علاقه متقاضی، انگیزه و ذکاوت اوست و این همان چیزی است که کارفرمایان خواهان آن هستند.

 -3کاملا آماده نشان ندهید. 30 تا 60 دقیقه ای که با مصاحبه کننده خود می گذرانید مهمترین زمانی است که ممکن است طی یک سال گذرانده باشید. از این رو، رفتن به چنین نشست مهم و حیاتی بدون داشتن اطلاعات دقیق ارتباطاتی ممکن است سبب شود در برخی موارد نتوانید از کلمات بجا و مناسب استفاده کنید. پاسخ دادن به سوالات سخت کافی نیست . اگر می خواهید ناامید از مصاحبه ای بیرون نیایید باید درباره نکات مهم مکالمه تمرین داشته باشید و راه هایی برای گنجاندن کلمات مناسب در گفتگوی خود با مصاحبه کننده در فرصت های مناسب بیابید.

امی مورین مددکار اجتماعی و نویسنده کتاب « 13 کاری که سبب تقویت روانی افراد می شود اما افراد از آنها اجتناب می کنند »، می گوید بیشتر افراد با آمادگی برای پاسخ گویی به سوالات در جلسه مصاحبه شرکت می کنند . او همچنین گفت اما مصاحبه کنندگان اغلب سوالاتی مطرح نمی کنند که سبب شود افراد بتوانند خودی نشان دهند . در اختیار داشتن فهرستی از نکات مهم در گفتگو بسیار اهمیت دارد زیرا تأکیدی بر دستاوردها و استعدادهای شماست.

 -4 اجازه ندهید ذهنتان رها شود .چیزهای کمی وجود دارند که سبب می شوند طی انجام مصاحبه بدتر از آن چه هستید ، به نظر برسید . متمرکز بودن و حضور ذهن طی انجام مصاحبه بسیار اهمیت دارد.

زندگی و دغدغه های شخصی خود را پشت در رها کنید تا وقتی وارد اتاق مصاحبه می شود فراغ خاطر داشته باشید . همه انرژی خود بر حضور و مشارکت در این مصاحبه متمرکز کنید. البته از تمرکز بیش از انداز بر مطالب مورد نظر خود که سبب منحرف شدن شما از اصل مو ضوع می شود، خودداری کنید.

آماندا میچل بنیانگذار موسسه اور کورپورت لایف می گوید بر اساس تجربه من بیشتر افراد جویای کار در مصاحبه ها آنقدر تلاش می کنند خود را زبده نشان دهند اما در واقع این گونه نیستند. او همچنین گفت مصاحبه شوندگان به جای اختصاص بیشتر انرژی خود بر خوب جلوه دادنشان باید بر هر آن چه که هستند با اعتماد بنفس تأکید کنند.

 -5حضور در بخش پذیرش را ناچیز بشمارید .بسیاری از افراد جویای کار بر این باورند هیچ کاری نباید انجام دهند تا زمانی که با مصاحبه شوندگان خود وارد یک اتاق در بسته قرار گیرند. اما ماریو آلمونته مدیر شرکت هرمان اند آلمونته می گوید این برداشت اشتباه است. او بر این باور است که مصاحبه شما از زمانی آغاز می شود که وارد بخش پذیرش شرکت می شوید و خود را معرفی می کنید. او همچنین گفت تصور کنید هر کسی می تواند مصاحبه کننده شما باشد از جمله خود مسئول پذیرش. هر چیزی درباره با شما باید نشان دهنده حرفه ای بودن شما باشد. اگر به چیزهایی که در تلفن همراه خود می بینید بخندید یا چیزی را در تلفنتان تایپ کنید نشان دهنده وجهه شما به عنوان یک فرد حرفه ای یا غیر حرفه ای خواهد بود. اگر کار عجیبی انجام دهید توجه دیگران رابه خود جلب خواهید کرد و این کار می تواند به قیمت از دست دادن کارتان تمام شود.

منبع: خبرآنلاین

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد