درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 09:17   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17413صفحه نخست » سه شنبه، 2 تیر 1394 - 14:09
هراس رسانه ‏ها از اپلیکیشن News اپل
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از پاییز امسال دارندگان آی‌فون و آی‏پد اپلیکیشن جدیدی از اپل را روی دستگاه ‏های خود خواهند دید که News نام دارد. این اپلیکیشن نخستین تلاش اپل برای حضور در عرصه‏ بسته‏ بندی و ارائه اخبار است که هم‌اکنون تعداد زیادی از شرکت‌ها مانند Flipboard سال‏ها است در آن تجربه و فعالیت دارند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از پاییز امسال دارندگان آی‌فون و آی‏پد اپلیکیشن جدیدی از اپل را روی دستگاه ‏های خود خواهند دید که News نام دارد. این اپلیکیشن نخستین تلاش اپل برای حضور در عرصه‏ بسته‏ بندی و ارائه اخبار است که هم‌اکنون تعداد زیادی از شرکت‌ها مانند Flipboard سال‏ها است در آن تجربه و فعالیت دارند.

به گزارش شارا، اما برای انتشاردهندگان اخبار و سازمان‏ های خبری این اپلیکیشن چیزی ورای سرویس‏ های موجود است چراکه برای آنها علامت دیگری است از اینکه آنها در حال از دست دادن کنترل توزیع و دیده شدن اخبار هستند. حالا دیگر فرمان هدایت مخاطبان لزوما در دست بنگاه ‏های خبری نیست.

 

از دست دادن کنترل انتشار

کسانی که در رسانه‏ ها کار می ‏کنند خوب می ‏دانند که بسیاری از مخاطبان آنها از راه ‏های مختلفی به سایت آنها مراجعه می ‏کنند. راه ‏هایی مثل فیس‌بوک، توییتر و گوگل. اما پلت‌فرم‏ های این شرکت‌ها صرفا لینک یا بخش اندکی از مطلب را انتشار می‌دهند و برای دیدن تمام مطلب باید به سایت اصلی منبع خبر مراجعه کرد. در اپلیکیشن جدید اپل یعنی News اما وضعیت به گونه‏ای دیگر است چراکه اینجا شما می ‏توانید تمام خبر را داخل این اپلیکیشن بخوانید. بنابراین کاربر برای خواندن خبر نیویورک تایمز یا CNN دیگر لزوما به خود سایت منبع خبر هدایت نمی‏ شود. فیس‌بوک هم پیش‏ از این تلاش مشابهی را در ماه مه امسال انجام داد و با اپلیکیشن Facebook Instant نگرانی ‏های صنعت رسانه را برانگیخت چراکه در این صورت دیگر مراجعه به سایت ‏های رسانه ‏ها بسیار کاهش خواهد یافت. جاشوا بنتون، مدیر لابراتوار روزنامه‏ نگاری Niemen می‏ گوید: در دوران ماقبل وب روزنامه‏ ها کنترل کاملی روی تبلیغات، توزیع، چاپ و تحویل روزنامه داشتند و این یعنی از ابتدا تا پایان فرآیند یک روزنامه در اختیار خود رسانه قرار داشت. اما واقعیت این است که در دوران فعلی خواندن خبر و دیدن مطالب از طریق تنها یک سایت یا رسانه خبری کار دشواری است و مجله ‏های آنلاین در حال گسترشند.

 

مجله ‏هایی مثل Flipboard این امکان را فراهم می ‏کنند که کاربر به تمامی محتوای سایت‏ ها، رسانه‏ ها و وبلاگ‌ها تنها از طریق یک اپلیکیشن دسترسی داشته باشد اما مشکل آنجا است که برای خواندن کل مطلب در این اپلیکیشن دوباره صفحه اصلی این سایت ‏ها فراخوانی می ‏شود. از طرف دیگر شبکه‏ های اجتماعی امکان دسترسی سریع‏تر به اخبار را برای کاربران فراهم کرده‏اند. اپلیکیشن اسنپ‏چت به‌عنوان مثال برای رسانه‏ ها فضایی را فراهم کرده تا از طریق امکان اختصاصی Discover ویدئوهای خود را ضبط کنند. این متفاوت از مدل مرسومی است که کاربران قادر به ضبط و به اشتراک‌گذاری ویدئو در آن هستند.

 

معامله برد – برد؟

اما اپل و فیس‌بوک در واقع قصد ایجاد مشکل برای رسانه ‏ها را ندارند. آنها تلاش می‏کنند که کاربران خود را از مسیری سریع‏تر و راحت‏تر (و در عین حال مرتبط‌تر به خود) به خبر مورد علاقه‏ شان برسانند. برخی از آنها حتی تلاش کرده ‏اند رسانه ‏ها را هم در این مسیر همراه خود کنند. به‌عنوان مثال اپل اعلام کرده تمام درآمد ناشی از تبلیغات را هم به خود بنگاه ‏های خبری می ‏دهد. به گفته اپل رسانه‏ ها می ‏توانند ۱۰۰ درصد درآمد ناشی از تبلیغاتی که روی محتوای مربوط به خود در اپلیکیشن News انجام می‏ دهند را برای خود حفظ کنند. اما در صورتی که اپل از طریق پلت‌فرم مربوط به تبلیغات خود iAds تبلیغی را به فروش برساند ۷۰ درصد درآمد را به ناشر (رسانه) می ‏دهد. این دقیقا کاری است که فیس‌بوک هم انجام می ‏دهد و از قضا دقیقا تناسب درآمد رسانه‏ ها و سهم بنگاه در پلت‌فرم فیس‌بوک هم با اپل یکسان است. فیس‌بوک در عین حال گفته که آمارهای مربوط به مراجعه و بازدید کاربران را هم در اختیار رسانه ‏ها قرار می ‏دهد تا آنها حس نکنند که اطلاعاتی از مخاطبان شان ندارند.

البته اپل می‏ خواهد خود کاربرانش تصمیم بگیرند که آیا آگهی برای آنها پخش شود یا نه و این چیزی نیست که ناشران و رسانه‏ ها را راضی کند. از طرف دیگر گرفتن ترافیک در ازای دادن درآمد ناشی از تبلیغ چیزی نیست که رسانه‏ ها می‏ خواهند.

در عین حال گفته شده اپل با ارسال نامه‏ ای به رسانه‏ ها از آنها دعوت کرده به این سرویس بپیوندند اما این دعوت‌نامه ‏ای است که در واقع خبر از استفاده اپل از رسانه پیش از توافق را هم می ‏دهد. یعنی رسانه ‏ها اگر می‏ خواهند اپل از اخبار آنها استفاده نکند باید به این نامه جواب نه بدهند و به‌طور پیش ‏فرض پاسخ مثبت فرض شده است. این چیزی است که بسیاری از رسانه‏ ها و خبرنگاران را ناراحت کرده است.

منبع:دنیای اقتصاد

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد