درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 11:19   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟
  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟
  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران
  چگونه از "تئاتر موفقیت" در اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود اجتناب کنید
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17340صفحه نخست » روز روابط عمومیشنبه، 30 خرداد 1394 - 09:31
همدلی و هم افزایی برای شکوفایی و سرآمدی روابط عمومی
رضا لیاقت ورز، مدیر روابط عمومی بانک کشاورزی - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تقویت و تعمیق مناسبات منافع سازمان ها و گروه های مختلف اجتماعی یکی از مهم ترین وظایف روابط عمومی است تا بر اساس فرآیند اطلاع رسانی و اطلاع یابی یا مطابق با شرح وظایف تعیین شده در سازمان برای توسعه کمی وکیفی ارتباط با مخاطبان درون وبرون سازمانی خود فعالیت کند .
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تقویت و تعمیق مناسبات  منافع سازمان ها و گروه های مختلف اجتماعی یکی از مهم ترین وظایف روابط عمومی است تا بر اساس فرآیند اطلاع رسانی و اطلاع یابی یا مطابق با شرح وظایف تعیین شده در سازمان برای توسعه کمی وکیفی ارتباط با مخاطبان درون وبرون سازمانی خود فعالیت کند .

با اجرای این وظیفه یا به عبارتی نقش ذاتی روابط عمومی است که برنامه ها و سیاست های سازمان به گروه های اجتماعی اعلام می شود و  به ایجاد و توسعه همبستگی بین سازمان و گروه های اجتماعی مرتبط کمک خواهد کرد.

با توجه به اهمیت و جایگاه روابط عمومی و نقش آن در جایگاه یابی (Positioning) و تأثیر گذاری در آفرینش وجهه مناسب و  حمایت از سایر اهداف سازمان ،کسب هویت صنفی و ....  روابط عمومی ها  باید بر اساس ضوابط ومقررات جاری  و  صرفه و صلاح سازمان متبوع، و حقوق  مخاطبان عملکرد قابل قبولی  ارائه دهند.

از سوی دیگر؛ ارتباط مناسب با مخاطبان هر سازمان نقش تعیین کننده ای در پیشبرد امور و اجرای برنامه ها  دارد. اینجاست که نقش اصلی روابط عمومی در  فراهم کردن بستر مناسب  برای گسترش چنین ارتباطی  هویدا می شود. به عبارت دیگر ، یکی از کارکردهای روابط عمومی ایجاد همدلی و هم افزایی  میان مخاطبان درونی و بیرونی سازمان است.

خوشبختانه تــلاش مدیــران و فعالان عرصه روابط عمومی  در تمامی حوزه ها به بار نشسته است  و  موفقیت هــای چند سال اخیر روابط عمومی های کشور طی سال های گذشته حاصـل این تلاش ها، جدیـت و برنامـه ریـزی ها است که باید بیش از پیش مورد توجه کارکنان و کارگزاران روابط عمومی قرار گیرد.

اما در دوره جدید این مسئولیت ها سنگین تر خواهد بود به ویژه در سـال پیـش رو که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری شده است، فعالان عرصه روابط عمومی نیز باید در چارچوب همدلــى دولــت و ملــت حرکت کنند تـا بـا مشارکت یکدیگر ، اهـداف اقتصـاد مقاومتـى در تمام بخش های جامعه  تحقق یابد.

 البته روابط عمومی ها و  مهارت های آنان در تحقق این برنامه ها و اهداف  نقش تأثیرگذاری دارند و  با به کارگیری مهارت  های خود موفقیت سازمان مربوطه را رقم  خواهند زد.

از این رو روابط عمومی ها به عنوان کلیدی ترین و محوری ترین مراکز راهبردی  سازمان ها  شناخته می شوند و مخاطبان درونی و بیرونی  از طریق روابط عمومی است که قادر خواهند بود توانمندی ها، ظرفیت ها و تمایز های یک سازمان  را در مقایسه با سازمانی دیگر مشاهده کنند و مورد ارزیابی قراردهند .بنابراین؛روابط عمومی ها  به عنوان آینه تمام نمای یک سازمان تلقی می شوند.

امید است در دوره جدید،همکاران و فعالان حوزه روابط عمومی نیز در کنار دیگر تلاشگران عرصه های  اقتصادی، اجتماعی،فرهنگی  با روحیه جهادی در نقش یک سرباز تمام عیار تلاش خود را به کار گیرند تا ضمن اجرای برنامه های دولت تدبیر و امید، بتوانند نقش خود را در اجرای مأموریت های محوله به خوبی ایفا کنند و با همدلی و هم افزایی، همچون گذشته به شکوفایی و سرآمدی دست یابند.

رضا لیاقت ورز، مدیر روابط عمومی بانک کشاورزی

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد