درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 13 خرداد 1403 - 11:45   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک
  نکات کلیدی و مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند
  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17212صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 17 خرداد 1394 - 11:34
تاثیر روزنامه نگاری اینترنتی در روابط عمومی
امروزه تولید و توزیع پیام های مکتوب با استفاده از خدمات اینترنتی با قابلیت ها و امکانات متنوع رواج روزافزونی یافته است. در این راستا روابط عمومی ها نیز به راحتی می توانند برای انتشار اخبار خود و یا تولید مجلات متنوع از اینترنت بهره ببرند، با همان شیوه روزنامه نگاری سنتی ولی با این مزیت که می توان از صدا و تصاویر گویاتری بهره برد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه تولید و توزیع پیام های مکتوب با استفاده از خدمات اینترنتی با قابلیت ها و امکانات متنوع رواج روزافزونی یافته است. در این راستا روابط عمومی ها نیز به راحتی می توانند برای انتشار اخبار خود و یا تولید مجلات متنوع از اینترنت بهره ببرند، با همان شیوه روزنامه نگاری سنتی ولی با این مزیت که می توان از صدا و تصاویر گویاتری بهره برد.


در واقع یک نشریه الکترونیکی نیز مانند همۀ روزنامه ها نیاز به عکاس، حروفچین، سردبیر و ... دارد ولی این افراد الزاماً باید اطلاعات کافی از مفاهیم اینترنت و خدمات وب داشته باشند. استفاده مناسب و متناسب از تصویر، صدا و فیلم و همچنین استفاده بهینه از فضای محدود صفحه هنگام صفحه آرایی از نکاتی است که در این زمینه باید رعایت شود. در واقع می توان گفت که روزنامه نگاری الکترونیک یعنی انتشار اطلاعات در زمان مشخص و قالب صفحات وب که روی شبکه یا اینترنت قرار بگیرد.


در این راستا مفاهیمی چون: فروش روزنامه، توزیع نشریه، جذب آگهی کاملاً متغیر و متفاوت می شود به این معنی که به محض انتشار اخبار روی یک سایت اغلب موارد این سایت بطور رایگان و متناسب در توزیع در سراسر جهان منتشر می شود. در این طیف از نشریات زمان نقش مشخص تری را ایفا می کند و مهمتر به نظر می رسد به طوری که لازم است صفحات متنوع یک سایت حتی در طول یک روز بارها تجدید شده و تغییراتی از آخرین اطلاعات در آن جای گیرد.


از دیگر نکات قابل توجه، استفاده از ابزار دیجیتالی به منظور ارسال اخبار از منبع به دفتر طرح سایت و کوتاه کردن این فاصله زمانی می باشد. در واقع مجهز بودن به تجهیزاتی که قابلیت اتصال پر سرعت به اینترنت را داشته باشد اهمیت بسیار حیاتی دارد.


در این روش از انتشار نشریات، مزایایی به شرح زیر را می­توان برشمرد:
• عدم وجود مشکلات توزیع متوازن روزنامه ها
• کاهش هزینه ها به دلیل حذف مراحلی چون لیتوگرافی و چاپ و خرید کاغذ
• افزایش مخاطبان به دلیل اتصال آسان به شبکه و در دسترس بودن سایت
• اطلاع رسانی دقیق، سریع و صحیح


• تاثیرگذاری بیشتر به دلیل جذابیت و تنوع و قابلیتهای چند رسانه ای (صدا، تصویر، فیلم و...)گروهی از متعصبین به شیوه های سنتی روزنامه نگاری، معایبی ازجمله غیرتخصصی شدن روزنامه نگاری به واسطه حضور روزنامه نگاران کم تجربه، اما متخصص در علوم رایانه و مخابرات اشاره می کنند اما درمقابل عده ای معتقدند مزایای روزنامه نگاری الکترونیک آنقدرمهم و جالب هست که وابستگی به فن آوری روز، هزینه ها و سایر مشکلات احتمالی را پوشش دهد.


در واقع روابط عمومی ها امروز بیش از هر زمان دیگری به استفاده از این ابزار اطلاع رسانی نیازمند هستند. نکته بسیار مهم در این استفاده بحث منابع روزنامه نگاری اینترنتی یا الکترونیک است. روزنامه نگاری اینترنتی غالبا علاقه دارد وقت کمی را برای تایپ محتوا بگذارد و از این نظر در صورتی که روابط عمومی بتوانید این مسئولیت را بر عهده بگیرد می تواند بر احتمال انتشار گزارش های خبری اش بر دارد.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

گروه نویسندگان شارا


 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد