درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 26 خرداد 1403 - 15:50   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17188صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 12 خرداد 1394 - 22:44
شش راز نگارش
اندرو هیندز - به عنوان یک حرفه ای روابط عمومی، شما احتمالا بارها ناگزیر به نوشتن و یا ویرایش مطلبی شده اید. این که آیا این کار مربوط به یک کتاب، یک فیلم، یک برنامه تلویزیونی و یا حتی یک مقاله مجله باشد تبدیل یک مطلب طولانی به یک یا دو پاراگراف می تواند یک وظیفه دلهره آور باشد، البته، هدف این است که به خوانندگان در مورد این کار به اندازه کافی اطلاعات داده شود تا خود بخواهند آن را تجربه کنند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به عنوان یک حرفه ای روابط عمومی، شما احتمالا بارها ناگزیر به نوشتن و یا ویرایش مطلبی شده اید. این که آیا این کار مربوط به یک کتاب، یک فیلم، یک برنامه تلویزیونی و یا حتی یک مقاله مجله باشد تبدیل یک مطلب طولانی به یک یا دو پاراگراف می تواند یک وظیفه دلهره آور باشد، البته، هدف این است که به خوانندگان در مورد این کار به اندازه کافی اطلاعات داده شود تا خود بخواهند آن را تجربه کنند.


کلید خلاصه کردن یک کتاب 400 صفحه ای و یا یک فیلم دو ساعته به چند جمله، شناسایی برجسته ترین نقاط داستان و توصیف آنها در کمترین کلمات ممکن است. فراتر از آن، هر چند، خود خلاصه باید خواندنی باشد. شرح خسته کننده از یک بازی جالب و یا برنامه تلویزیونی، اثر مورد نظر را بر روزنامه نگاران و یا خوانندگان آن ها، بینندگان یا شنوندگان ندارد.


مثل همه کارهای دیگر هر چه بیشتر مطلب خلاصه کنید، انجام این کار برای شما آسانتر می شود. من در دهه گذشته نزدیک به هزار مطلب را نوشته و یا ویرایش کرده ام. اما در اینجا راه هایی برای شروع ذکر می شود:


1. صحنه ها را مرتب کنید. خط اول خلاصه باید به خواننده کمک کند تا بتواند زمان و مکان وقوع داستان را تجسم نماید. برای جلب علاقه خواننده هر زمان که ممکن است از چاشنی طرح معما استفاده کنید.


2.یافتن تعارض مرکزی داستان. هر داستان، اعم از تخیلی یا غیر تخیلی دارای یک کشمکش اصلی است. پدر ... در جستجوی فرزند گمشده خود در اقیانوس پهناور، موضوعی است که داستان را به جلو سوق می دهد. شناخت تعارض اصلی و سپس توصیف آن، برای نوشتن یک خلاصه خوب ضروری است.


3.در جزئیات کلیدی بپاشید. به طور مشخص، لازمه خلاصه کردن یک کار طولانی به یک پاراگراف، حذف حدود 99.99٪ از جزئیات آن می باشد. با این حال، ذکر برخی از جزئیات خلاصه داستان را مهیج تر کرده و اطلاعات را با بازده بیشتری نسبت به استفاده از زبان مبهم و یا کلی گویی به خواننده منتقل می کند.


4.از زمان حال استفاده کنید. خلاصه مطلب، قوی تر و زنده تر خواهد بود وقتی که به زمان حال نوشته شود و نه به زمان گذشته.


5.از صفت و قید، کمتر استفاده کنید. اغلب گفته می شود که "نمایش دادن" بهتر از "بیان کردن" است. این بدان معناست که استفاده از اسامی و افعالی که به خوبی انتخاب شده باشند بهتر از استفاده از صفت ها و قیدها است.


6. پرده سوم را تنظیم کنید و در آن متوقف شوید. اغلب آثار داستانی و حتی بیشتر کتاب های غیرداستانی و فیلم ها دارای سه پرده هستندکه می توان اینگونه شرح داد: پرده اول- قرار دادن قهرمان داستان بالای یک درخت، پرده دوم- پرتاب سنگ به او، پرده سوم-پایین آوردن او. در هنگام نوشتن یک خلاصه، ما نمی خواهیم که داستان را بدون پایان رها کنیم، اما چنانچه خطرات را به خواننده بگوییم داستان را برایش جذاب تر نموده ایم.


کیفیت خلاصه داستان می تواند بین یک پایان شاد و یا پایانی غم انگیز برای یک کمپین روابط عمومی تفاوت ایجاد کند. رعایت این نکات به شما کمک خواهد کرد که به توسعه این مهارت بسیار ارزشمند بپردازید.


اندرو هیندز رئیس شرکت آموزش نویسندگی در ال. ای می باشد.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد