درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 12:23   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
  هوش مصنوعی جدید مایکروسافت چهره‌ها را از روی عکس‌ها متحرک می‌کند
  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی
  نسل چهارم روابط‌عمومی‌
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17068صفحه نخست » روابط عمومی برترسه شنبه، 5 خرداد 1394 - 15:22
تقویت «ارتباطات انسانیِ» درون و برون سازمانی؛ گام نخست در عرصه روابط ‏عمومی یکپارچه
دکتر محمود ترابیان، مدیر امور روابط ‏عمومی و اطلاع ‏رسانی بانک آینده - ساختار یک سازمان، مجموعه‏ ای از ارکان و بخش‏هایی متفاوت را در بر می‏ گیرد و از همین‏رو، فلسفه وجودی هر سازمانی، به ارتباط میان این ارکان بستگی دارد. بر این اساس، به‏ منظور ایجاد هماهنگی بین عناصر ساختاری و انسانیِ سازمان در قالب مجموعه‏ ای کارآمد، تحقق «ارتباطات مؤثر»، امری ضروری است. به‏ عبارتی دیگر می ‏توان از «ارتباطات»، به ‏عنوان «نقطه آغازین تمامی وظایف مدیریتی» یاد کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، علم مدیریت و امر سازمان‏دهی در گرو برقراری ارتباط مؤثر است؛ چرا که تنها در این‏ صورت است که کارکنان از چشم ‏انداز و اهداف سازمانی و نقش خود در دست‏یابی به این اهداف آگاه خواهند شد. ارتباطات، به‏ عنوان اساس و بنیان فعالیت مدیران، نه‏ تنها سازمان‏دهی، برنامه ‏ریزی و هماهنگی را میسر می‏سازد بلکه بستری فراهم می ‏آورد تا سازمان ضمن ارتباط با محیط خارج، در قالب نظامی باز و فراگیر فعالیت نماید. بنابراین می‏ توان گفت، مدیرانی که عملکرد خود را در چارچوب مفاهیم ارتباطات سازمانی شکل می‏ بخشند، به مراتب از نتایج موفقیت‏ آمیزتری برخوردار خواهند بود. در واقع، حفظ یکپارچگی سازمان، اعمال مدیریت کارآمد و در نهایت برآوردن خواسته ‏ها و مطالبات مخاطبان، مستلزم ایجاد ارتباطی کارآمد و مؤثر در تمامی سطوح سازمانی است.

در این میان، «روابط‏ عمومی»، بخشی از فعالیت‏ های مدیریتی است که وظیفه دیده ‏بانی و شناخت گروه مخاطبان، به‏ منظور برقراری ارتباطی دو سویه و هم‏چنین تفاهم بین آنان و سازمان را عهده ‏دار است. مخاطبان یک سازمان، ممکن است، طیفی به گستردگی دولت، سهامداران، مشتریان و رسانه ‏ها را دربر گیرند. از سوی دیگر، فعالان و متخصصان عرصه روابط‏ عمومی با پیش‏بینی کانال‏ های ارتباطی شفاف بین مدیریت و کارکنان مجموعه، زمینه ایجاد همگرایی، همبستگی و «یکپارچگیِ» درون ‏سازمانی را میسر می ‏سازند. روابط‏ عمومی در واقع بازوی ارتباطی مدیریت سازمان به‏ شمار می‏رود که وظیفه اصلی آن، مدیریت ارتباطات سازمانی است. در صورتی ‏که ارتباطات سازمان در عرصه ‏های گوناگون به ‏نحوی مطلوب برقرار گردد، بدون ‏تردید بسیاری از مشکلات و موانع پیشِ‌رو مرتفع خواهد شد.

در این نوشتار، سعی می‏گردد به برخی از راه‏کارهای مؤثر در نهادینه ساختن یکپارچگی سازمانی اشاره شود که روابط ‏عمومی می‏تواند نقش به‏ سزایی در پیاده ‏سازی موفق آن داشته باشد.

نخست؛ طراحی یک برنامه روابط‏ عمومی کارآمد و مؤثر جهت نفوذ بر مخاطبان سازمان است؛ چرا که هیچ‏ یک از بخش ‏های سازمانی به اندازه روابط‏ عمومی قادر نخواهند بود در تثبیت جایگاه، بهبود وجهه و افزایش اعتبار سازمان نزد مشتریان، صاحب‏ نظران، رسانه‏ها و در یک کلام «افکار عمومی» مؤثر باشد.

از سوی دیگر، روابط ‏عمومی، یک نماینده رسمی سازمانی در خارج از مجموعه به ‏شمار می ‏رود. متخصصان روابط‏عمومی با بهره‏ گیری از مهارت‏ های ارتباطی، روانشناسی و  تبلیغاتی، می‏ توانند پشتوانه مطلوبی در رابطه با معرفی فعالیت سازمان ذی‏ربط باشند؛ ولی بدیهی است که این امر مستلزم برخورداری از ارتباطات داخلی مؤثر خواهد بود.

علاوه بر این، روابط ‏عمومی کارآمد، گنجینه ‏ای از گردآوری و پرورش ایده‏ ها و ابتکارها است. شناخت عرصه‏های جدید، تعامل با مجموعه‏ ها، افراد و افکار بدیع و متعاقباً تغییر، بومی ‏سازی و به‏ کارگیری افکار و ایده ‏های نو و نیز در تعامل متقابل؛ معرفی و تسری توان‏مندی و دستاوردهای مجموعه و سازمانِ خود، از جمله اقداماتی است که روابط ‏عمومی در راستای یکپارچگی درون و برون‌سازمانی قادر به انجام آن است.

به‏ یقین پیاده‏ سازی و نهادینه ساختن نظام مدیریت یکپارچه روابط‏ عمومی، در برآوردن مطالبات مخاطبان و ارتقای اثربخشی نظام مدیریت ارتباطی، به‏ منظور افزایش رضایت مخاطبان، امری ضروری است که بدون‏ تردید دست‏یابی به این مهم، فراتر از به‏ کارگیری فنون تبلیغاتی و یا بهره‏گیری از تکتیک‏ها و ارتباطات رسانه ‏ای است و در وهله نخست، با تقویت ارتباطات انسانی در سطوح درون و برون سازمانی میسر و مقدور خواهد بود.

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد