درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 18 خرداد 1403 - 04:25   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  روابط‌عمومی‌های عزیز…
  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش
  ایجاد بینش مشتری
  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16887صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 30 اردیبهشت 1394 - 09:00
روابط‌عمومی کار راحتی است!
مهندس سیدحسین قوامی سرپرست روابط‌عمومی گروه پتروپارس - چندی پیش گزارشی منتشر شد که بر اساس آن حرفه «روابط عمومی» برای چهارمین سال متوالی به عنوان یکی از پراسترس‌ترین مشاغل جهان معرفی شد. انتشار این گزارش برای برخی از دوستان مایه تعجب و حیرت بود، چون تصور عمومی بر این است که «روابط عمومی کاری راحت و مفرح است»!
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چندی پیش گزارشی منتشر شد که بر اساس آن حرفه «روابط عمومی» برای چهارمین سال متوالی به عنوان یکی از پراسترس‌ترین مشاغل جهان معرفی شد. انتشار این گزارش برای برخی از دوستان مایه تعجب و حیرت بود، چون تصور عمومی بر این است که «روابط عمومی کاری راحت و مفرح است»!


نگارنده نیز معتقد است روابط عمومی کار بسیار راحتی است! به راحتی رصد هر روز ده‌ها روزنامه و خبرگزاری و کنترل صدها خبر، گزارش، یادداشت، تفسیر و تحلیل تا مبادا کسی در جایی چیزی در مورد سازمان گفته باشد و مشکل‌ساز شود. به راحتی تهیه روزانه بولتن بریده جراید و ارسال آن برای مدیران شرکت. به راحتی مذاکرات هر روزه با خبرنگار فلان روزنامه و بهمان خبرگزاری در مورد اخبار کذبی که منتشر شده و این سوال همیشگی که «منبع خبر کجاست؟! و چرا قبل از انتشار از صحت و سقم آن مطلع نشدید؟!» به راحتی مواجه شدن با درخواست انتشار آگهی و قانع کردن درخواست کننده با این توضیح که انتشار آگهی بر اساس برنامه‌ریزی تبلیغاتی متکی بر صرفه و صلاح شرکت انجام می‌شود. به راحتی اصرار گاه و بیگاه به مقامات سازمان برای حضور بیشتر در رسانه‌ها جهت رفع ابهامات، رد شایعات و پاسخ به بدگویی‌ها و البته انکار همیشگی آنها! به راحتی تهیه و تنظیم اخبار و رویدادها و ارسال آن برای رسانه‌ها و پیگیری مستمر برای انتشار آنها.


روابط‌عمومی کار راحتی است! به راحتی ترجمه پیچیده‌ترین و حساس‌ترین مسائل فنی و تخصصی سازمان به زبان هنر و نگارش سناریو و تهیه و تولید کلیپ و فیلم و تیزر با کیفیت بالا و هزینه پایین! به راحتی تولید و ساخت اثری که هم نظر سازمان را تامین کند و هم چیز قابل ارائه‌ای از نظر جذابیت‌های هنری، بصری و فنی داشته باشد، هم حاوی فیلم و تصویر فلان موضوع و بهمان پروژه باشد و هم سیر تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی یک قرن اخیر را بیان کند! هم اثری از فلان مقام عزل شده نداشته باشد و هم پر از نشانه‌های حضور مثبت فلان مقام نصب شده باشد! به راحتی مذاکره با صدا و سیما و عقد قرارداد برای پخش آن برنامه‌ها و تنظیم کنداکتور پخش مناسب و چالش مداوم در مقابل تغییر کنداکتور. به راحتی سر و کله زدن با مسئول مربوطه در تلویزیون برای گرفتن پخش مناسب و توضیح و پاسخ مداوم به این سئوال سازمان که چرا برنامه‌های ساخته شده در این زمان پخش شد و آن زمان پخش نشد؟! به راحتی استرس و اضطراب لحظات بعد از اطلاع‌رسانی و ارسال پیامک پخش برنامه تا لحظه موعود و تپش قلب و به شمارش افتادن نفس در امتداد ثانیه‌های مانده به پخش برنامه که «اگه پخش نشد چی؟!» و وای به روزی که پخش نشود!


روابط عمومی بودن کار راحتی است! پر از مراسم جشن و شادی و سرور! خیلی راحت است، به راحتی ایستادن در گوشه‌ای از سالن، وقتی که همه آرام روی صندلی‌هایشان نشسته‌اند و جز برنامه به چیزی توجه ندارند، به راحتی دلشوره و اضطراب لحظه به لحظه برای اینکه همه چیز مطابق برنامه پیش برود، عوامل دیر نرسند، برق قطع نشود، بلندگو سوت نکشد، سالن خالی نماند یا زیاد از حد پر نشود، عنوان مقامات از قلم نیافتد، زمانبندی رعایت شود، پذیرایی به موقع باشد، نور سالن به هنگام پخش کلیپ کم و بلافاصله بعد از آن زیاد شود و تهویه و هوای سالن مناسب باشد. به راحتی دلشوره و اضطراب لحظه به لحظه نگاه کردن به چهره مهمانان و کسب اطمینان از رضایت آنان در طول برنامه، به خصوص مهمانان ردیف اول! به راحتی دلشوره و اضطراب لحظات پس از اتمام برنامه و انتظار نظرات و بازخوردهای مهمانان، به خصوص مهمانان ردیف اول! به راحتی دلشوره و اضطراب روزهای بعد از اجرای مراسم و انتشار تصاویر و فیلم‌های آن و تماس‌های پی در پی عوامل اجرای مراسم برای پرداخت صورتحساب و چک و چانه زدن با واحد مالی برای تسریع در پروسه تسویه حساب!


روابط عمومی  بودن کلا خیلی کار راحتی است! به راحتی استرس بعد از انتشار اخبار در سایت یا بعد از انتشار بروشور، کاتالوگ یا نشریه داخلی و اضطراب درست بودن تک تک کلمات و جملات و خوب درآمدن کیفیت کاغذ و رنگ و چاپ و سلفون و صحافی آن. به راحتی توجه به نظرات همه ذی‌نفعان و راضی نگه داشتن همه مدیران، همکاران، خبرنگاران، پیمانکاران و کارفرمایان. به راحتی بلد بودن همزمان چند رشته و تخصص، از روزنامه‌نگاری و ارتباطات گرفته تا فیلمنامه نویسی و کارگردانی، از معارف و اصول اعتقادی گرفته تا مسائل فنی و تخصصی سازمان، از طراحی و گرافیک گرفته تا آشنایی با وب، HTML، شبکه‌های مجازی و ... به قول دوستی روابط عمومی  ملقمه‌ای است از شیر مرغ تا جون آدمیزاد، از عکاسی گرفته تا رقاصی! و هنر تعامل با آدم های مختلف از آقاسی گرفته تا آغاسی است! روابط‌عمومی به قدری راحت است که همه می‌توانند انجام دهند!
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  چگونه گیمیفیکیشن می‌تواند تعامل کارکنان را افزایش دهد؟


  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید


  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی


  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری


  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟


  روایت‌های مستبدانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد