شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ریچارد برونل، الکساندر کریش در فین پارتنرز- ارتباطگرانی که کمپین های موفق رسانه اجتماعی را طراحی می کنند الزاما با خوش شانسی روبرو نمی شوند.
خوب، ممکن است آنها کمی بیشتر از دیگران خوش شانس باشند. اما ارتباطگرانی که هوشمندانه کمپین هایی را طراحی می کنند که در شبکه های اجتماعی طنین انداز می شوند تحقیقات زیاد و برنامه ریزی استراتژیک خوبی را پیش از ارائه، انجام داده اند.
الکساندر کریش، مدیر ارشد شیوه های دیجیتال در فین پارتنرز و سخنگوی کنفرانس رسانه های اجتماعی پی آر نیوز سه عنصر کلیدی را با ما در میان گذاشتند که به ارتباطگران و روابط عمومی ها کمک می کند که بتوانند کمپین رسانه اجتماعی خود را به خوبی طراحی کنند:
1. بموقع بودن: در جهان رسانه های اجتماعی، بسیار سخت می توان پیش بینی کرد که دقیقا یک برند چه زمانی ممکن است تصمیم بگیرد که روز خودش را اعلام کند، یا اینکه چه زمانی یک شخصیت مشهور ممکن است کاری انجام دهد که طرفداران بسیاری پیدا کند و در تیتر رسانه ها بنشیند. گفته می شود که طراحی رویداد پیرامون زمان ها و تاریخ هایی که ممکن است شما آن را با مخاطبان خودتان مرتبط می دانید به شما پاسخ می دهد و تعامل را فعالانه ممکن می سازد.
2. مخاطب: یک کمپین تنها زمانی موفق خواهد شد که چیزهای خوبی دریافت کند و اینکه تنها در صورتی می توان این کار را انجام داد که جمعیت شناسی مخاطبان و روندهای گفتگو پیش از ارائه کمپین ارزیابی و مطالعه شده باشند. تا بتوانید تعیین کنید که آیا پتانسیل برای ارزش افزوده وجود دارد یا نه.
3. طول عمر کمپین: خوب است که فکر کنید که کمپین شما یک طول عمر دارد و فراتر از فعالیت های فوری می رود. وقتی برنامه شما و استراتژی کمپین ساخته می شود، به راه هایی فکر کنید که ارائه خود را خاطره انگیز کنید. همچنین به گسترش ایده های مرتبط از طریق تاکتیک های پایدار اقدام نمایید.
با بهره گیری از این عناصر کلیدی می توانید کمپین خود را به گونه ای سازماندهی کنید که مخاطبان شما از برقراری ارتباط با شما لذت ببرند و محتوای شما را بارها به اشتراک بگذارند. در کنار این موارد سیاست های محتوایی نیز می تواند به شما کمک کند.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
برگردان: گروه ترجمه شارا
|