درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 08:32   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  خطا بقا در روابط‌عمومی
  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16610صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 19 اردیبهشت 1394 - 22:58
طرح برنامه ‏ریزی، نظارت و ارزیابی بر اساس مستندسازی فعالیت ‏ها در حوزه روابط عمومی
پیش طرح مستندسازی فعالیت ‏ها در حوزه روابط عمومی
مهم‏ترین هدف این طرح ایجاد زمینه و شرایطی است که با ایجاد بانک فراگیر اطلاعات و اصلاح عملکردها و تصمیمات مدیریتی در همه ادارات زیر مجموعه روابط عمومی، ضمن اینکه منجر می ‏شود طرح‏ های مهم به نحو مطلوبی اجرا شوند، همگامی برنامه‏ ها با اهداف و استراتژی نیز حفظ و تقویت گردند و در همه حال امکان رصد انطباق مسیر طی شده با آنچه باید باشد وجود خواهد داشت.
  

مقدمه
روابط عمومی به عنوان یک نهاد ارتباطی متعلق به جامعه‏ٌی مدرن است، این ساختار در بسیاری از کشورهای پیشرفته و صنعتی در جایگاه واقعی خود قرار گرفته ولی در جوامع جهان سومی این ساختار بیشتر تقلیدی و دچار روزمرگی و پراکنده ‏کاری شده است.


روابط عمومی ‏ها به دلیل جایگاه راهبردی زیربنایی خود می ‏توانند سازمان ‏های مختلف را در همگامی با پیشرفت و تحولات یاری دهند، چرا که روابط عمومی یک واحد پویا و ارگانیک سازمانی است که هیچ‏گاه در آن سکون و تعطیلی وجود ندارد. حیات سازمانی مستلزم فعالیت مداوم روابط عمومی هاست و سازمان بدون روابط عمومی زنده و پویا، موفق و اثربخش نخواهد بود. آن چه حایز اهمیت است، ماهیت غیر مادی وظایف و مسؤولیت ‏های روابط عمومی ‏هاست. بدین معنا که اولاً: تمامی پیکره سازمان یا روابط عمومی در ارتباط است. ثانیاً: روابط عمومی فعالیتی است مبتنی بر فرهنگ، اجتماع، گروه‏ ها، باورها، اندیشه ‏ها و...


روابط عمومی مانند واحدهایی نظیر امور اداری و مالی نیست که در ساعات و زمان‏ های معینی فعالیت داشته باشد، بلکه مجموعه ‏ای است با فعالیت‏ های خطیر، وسیع و شبانه ‏روزی. از این رو لزوم شفاف سازی عملکرد و حجم فعالیت ‏های روابط عمومی امری ضروری به نظر می ‏رسد همچنان که لزوم رسیدن به فرآیندی مناسب جهت تعیین اولویت اجرایی برنامه‏ ها و اتخاذ رویکردهای مناسب در اجرا در حوزه روابط عمومی امری اجتناب ناپذیر است.


همچنین یکی از نیازهای جامعه امروز، دسترسی به اطلاعات و گزارش‏ گیری سریع از روند طی شده و برنامه ‏های پیش‏رو می ‏باشد که تعدد، جنس و نوع فعالیت ‏ها و نداشتن پایگاه داده منظم و به روز، امکان گزارش ‏گیری را سلب می‏ کند.


از اینرو با توجه به ابعاد گسترده فعالیت ‏های صورت گرفته در مجموعه روابط عمومی در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، ارتباطی، اجتماعی و تأثیرات مهمی در فرهنگ شهر و شیوه زندگی شهروندان ایجاد می‏ کند لذا رصد فعالیت‏ های انجام شده، مسأله ‏ای ضروری و اجتناب ناپذیر است و عدم توجه به روند متناسب سازی طرح‏ ها، تصمیمات و اقدامات با اهداف سازمانی، باعث عملکرد نامتوازن و پیدایش معضلات و بعضاً هدر رفت توان و پتانسیل موجود و ناکامی در دستاوردها می‏ شود.


برنامه ‏ریزی و مستندسازی فرصتی ارزشمند به منظور جاری ساختن سیاست‎ های کلان فرهنگی، ابزاری برای ایجاد مصونیت و پیشگیری از پیامدهای منفی در عرصه فرهنگ و همچنین اقدامی در راستای ایجاد تحول و پیش برندگی در فرایندها و روش ‏های مدیریت روابط عمومی مبتنی بر اهداف و در نهایت، عامل مؤثر در جهت ارتقای بهره ‏وری محسوب می ‏گردد.


مهم‏ترین هدف این طرح ایجاد زمینه و شرایطی است که با ایجاد بانک فراگیر اطلاعات و اصلاح عملکردها و تصمیمات مدیریتی در همه ادارات زیر مجموعه روابط عمومی، ضمن اینکه منجر می ‏شود طرح‏ های مهم به نحو مطلوبی اجرا شوند، همگامی برنامه‏ ها با اهداف و استراتژی نیز حفظ و تقویت گردند و در همه حال امکان رصد انطباق مسیر طی شده با آنچه باید باشد وجود خواهد داشت.
 

اجزای طرح
فعالیت‏ ها و برنامه ‏هایی اجرایی:
فعالیت‏ هایی که به مناسبت‏ های مختلف انجام می‏ پذیرد.


خدمات جاری:
فعالیت‏ هایی که در حوزه کسب و کار هر یک از واحدهای مدیریت روابط عمومی تعریف شده و به صورت روزانه در حال انجام می ‏باشد.

چشم ‏انداز رسانه ‏ای روابط عمومی با توجه به اهداف کلان
• کسب نقشی تأثیرگذار در جهت دهی مثبت افکار عمومی مخاطبین خاص و مخاطبین عام به اهداف کلان با تکیه بر اطلاعات دقیق، شفاف و همه جانبه از نیازها و انتظارات مخاطبان
• مورد وثوق و اعتماد قرار گرفتن به عنوان منبع خبری، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از طرف مخاطبین (خاص و عام)
• الهام بخش و اثرگذار بودن در تصمیم سازی‏ ها و سیاست گذاری‏ های مدیریت واحد بیش از سایر رقبای رسانه ‏ای
• برخودار بودن از توسعه کیفی در همه ابعاد و تولید محصولات فرهنگی هنری موثر بر مخاطبان (خاص و عام) و برخورداری از مزیت رقابتی چشمگیر و با ثبات در مهندسی و تولید پیام در جهت اهداف کلان
• دارای آرایش رسانه ‏ای جامع، نافذ و موثر در عرصه پیش ‏بینی شده با بهره ‏گیری از فناوری پیشرفته رسانه‏ ای
• برخودار از قدرت انعطاف لازم به منظور انطباق با شرایط و نیازهای متحول و گاه غیرقابل پیش ‏بینی در عرصه تحولات داخلی و خارجی
 

مأموریت روابط عمومی:
• ایجاد و مدیریت ارتباط، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دوسویه به صورت جذاب، سریع و صحیح به صورت اثربخش

اهداف اجرای طرح
1. نهادینه شدن اجرای اهداف و سیاست‏ های مد نظر
2. بهره ‏گیری از فرصت ‏های پیش‏ رو برای افزایش اثربخشی فعالیت ‏ها و طرح‏ ها
3. پیش ‏بینی، پیشگیری و بازدارندگی از اجرای فعالیت ‏ها و طرح های نامتناسب
4. تهیه گزارش ‏های مستند و دقیق از فعالیت ‏ها
5. شفاف سازی فرآیندها
6. امکان برنامه ریزی و نظارت و ارزیابی عملکرد حوزه‏ های مرتبط



 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد