درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 01:43   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16549صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 14 اردیبهشت 1394 - 14:42
کاربردهای سامانه های پیام کوتاه در سازمان ها
پیام کوتاه (sms) در زمره آخرین دستاوردهای فناوری ارتباطی در یک دهه اخیر، طیف وسیعی از پیامدهای مثبت و منفی را در سطح ایران و جهان به همراه داشته است. این رسانه‏ به دلیل اقتصادی (به صرفه بودن هزینه نسبت به مکالمه)، نیاز روحی جامعه به تفریح و تفنن، دسترسی دائم و... در بین مردم و علی ‏الخصوص جوانان محبوبیت یافته است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سازمان‏ هایی که خلاقیت و نوآوری یکی از فاکتورهای مهم و درخور توجه در کارشان محسوب می‏ شود، هیچگاه به گذشته رضایت نداده و همواره با بهره ‏گیری از ساز و کارهای خلاقانه، تغییر در نگرش و رفتار را سرلوحه امور خویش می ‏دانند. آنان به ایده ‏های نو احترام می ‏گذارند و با رغبت و حساسیت آن‏ها را دنبال می ‏نمایند.


یکی از واحدهای هر سازمان پویا، روابط عمومی آن سازمان است و اگر این واحد برخوردار از پویایی و خلاقیت باشد می ‏تواند تحرک و نشاط را به تمامی سازمان منتقل سازد.


اصولاً نوآوری در کارها و برنامه ‏های روابط عمومی‏ های فعال یکی از مؤلفه‏ های اصلی به شمار می ‏رود. با جهانی که هر لحظه در حال تغییر است روابط عمومی‏ ها ناچارند به سمت ایده‏ های نو گام بردارند.


پیام کوتاه (sms) در زمره آخرین دستاوردهای فناوری ارتباطی در یک دهه اخیر، طیف وسیعی از پیامدهای مثبت و منفی را در سطح ایران و جهان به همراه داشته است. این رسانه‏ به دلیل اقتصادی (به صرفه بودن هزینه نسبت به مکالمه)، نیاز روحی جامعه به تفریح و تفنن، دسترسی دائم و... در بین مردم و علی ‏الخصوص جوانان محبوبیت یافته است.


بر اساس نتایج پژوهشی، مهمترین کاربرد سرویس پیام کوتاه در بین دانشجویان جنبه تفریحی و سرگرمی آن است و محتوای بیشتر پیام ‏ها مربوط به مطالب طنز است.


بر اساس این پژوهش، پیام های طنز، تعیین وقت ملاقات، بیان احساسات، اطلاع رسانی، احوال پرسی، ارسال پیام‏ های تبریک و تسلیت، پیام‏ های مرتبط با کار و دانشگاه و در انتها پیام ‏های تبلیغاتی به ترتیب محتوای پیام کوتاه کاربران را تشکیل می‏ دهد.


این پژوهش حاکی است، بین سن و جنس افراد با مقدار استفاده از پیام کوتاه جهت بیان احساسات رابطه قوی وجود دارد، به طوری که زنان بیشتر از مردان از sms برای بیان احساسات استفاده می‏ کنند.


امروزه تغییرات اساسی در شیوه تبلیغات، روش‏ های اطلاع ‏رسانی و اطلاع ‏یابی، روش ‏های نظرسنجی و... ایجاد شده است و مدیر و کارشناس روابط عمومی ناگزیر از بهره‏ جویی از ابزارهای نو در کارهای خود است. آنچه می ‏تواند روابط عمومی را پویاتر جلوه دهد، نوآوری و خلاقیت در بهره ‏گیری از همین ابزارهای نوین و خلق تکنیک ‏های نو در کارهاست. به عنوان نمونه شاید همه روابط عمومی ‏ها از سامانه ‏sms در حال حاضر برخوردار باشند اما نحوه و نوع استفاده از آن به خلاقیت و توانمندی و هنر روابط عمومی بستگی دارد. 


یا در انتقال یک پیام تبلیغاتی، شیوه و نوع پیامی که انتخاب می‏ شود نیز می ‏توان مهارت به خرج داد و کلماتی را مورد استفاده قرار داد که بتواند به مخاطب انرژی مثبت داده و به رضایت وی منجر شود.


امتحانات که دانشجویان پس از طی یک ترم تحصیلی پرتلاش و همراه با انجام کارهای آموزشی و پژوهشی خود را برای امتحانات پایان ترم آماده می ‏کنند، خصوصاً برای دانشجویانی که در خوابگاه ‏ها حضور دارند، تغییر فضا و استفاده از پیام‏ های نو، امید دهنده و صمیمی امری بسیار مؤثر است که بدون شک اگر به شکلی مناسب تهیه، نگارش و ارسال شوند تأثیرات مثبتی را در روحیه دانشجویان ایجاد می ‏کنند.


همچنین در روزهای امتحانات که فعالیت‏ٌهای فرهنگی و... واحدهای دانشگاهی بالاجبار و بدلیل عدم یا کمی حضور دانشجویان در محیط و مشغول آن‏ها به امتحانات، کم‏رنگ و یا متوقف شده و با توجه به افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه و گرایش بیشتر مردم و دانشجویان به استفاده از این وسیله ارتباطی، پیام کوتاه را می ‏توان در این دوره خاص از ترم تحصیلی به یک رسانه فرهنگی مؤثر تبدیل کرد.

 

- روابط عمومی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد