شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با اعلام ساختار جدید شبکههای تلویزیونی و حذف برخی از مدیریتها از شبکهها، مشاهده میشود که اکثر شبکهها در تعریف جدید اداری، روابطعمومی را حذف کردهاند.
در پی ایجاد تحول در سازمان صداوسیما، بعد از ادغام و حذف چند شبکه در رادیو و تلویزیون این بار نوبت به دگرگونی در ساختار اداری و نیروی انسانی شبکههای تلویزیونی رسیده است. در این راستا چند شبکه با اعلام ساختار اداری جدید، رسماً با بسیاری از مدیران خود خداحافظی کرده و پستهای اداری بسیاری حذف شدهاند. اما نکته قابل توجه در این تغییرات حذف روابط عمومیها است.
گویا برنامهریزان جدید سازمان اعتقادی به عملکرد اطلاعرسانی و آگاهی دادن از عملکرد سازمان نداشته و در همین راستا شروع به حذف روابطعمومیها کردهاند. این در حالی است که تا پیش از این، عملکرد هر شبکه توسط روابطعمومی آن اعلام شده و ارتباط مخاطبان صداوسیما با شبکههای تلویزیونی از طریق روابطعمومیها سامان داده میشد.
با حذف یکباره روابطعمومی از بزرگترین رسانه کشور، این سؤال پیش میآید که فعالیتهای شبانهروزی صداوسیما از چه طریقی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت؟ بینندگان چطور نظرات خود را به سازمان منتقل میکنند و شبکهها چطور پاسخگوی سؤالات بینندگان که سرمایههای اصلی شبکهها هستند، خواهد بود. در عصر رسانهها که ارتباطات جایگاه اول را در موفقیت پیدا کرده است، حذف روابطعمومی آن هم از ساختار یک رسانه، چه معنایی خواهد داشت؟!
منبع: روزنامه جوان
|