شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: برای افزایش اعتماد عمومی از همه ظرفیت ها باید استفاده کرد و رسانه ها رکن بسیار مهمی در امر تقویت سرمایه اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی هستند و مدیران می بایست از این ظرفیت استفاده لازم را انجام داده و ارتباط متقابل و سازنده ای با رسانه ها داشته باشند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، سید سعید شاهرخی معاون سیاسی - امنیتی و اجتماعی استاندار در نخستین جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان با بیان اینکه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان لرستان در یکسال گذشته کارنامه خوبی در بین استان های مختلف داشته است گفت: برای تحقق شعار مقام معظم رهبری و هدف گذاری ایشان برای ایجاد همدلی و همزبانی دولت و ملت، برنامه ریزی لازم برای ارتقاء اعتماد عمومی و افزایش مشارکت اجتماعی در دستور کار کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان قرار گرفته است.
شاهرخی برقراری ارتباط مناسب تر و همدلی و هماهنگی بین مردم و نظام را موجب ارتقاء شاخص های مختلف اجتماعی به ویژه اعتماد عمومی دانست و گفت: مردم به عنوان صاحبان انقلاب، میزان تحقق آرمانهای انقلاب را می سنجند و بر همه ما واجب است در جهت اعتماد سازی عمومی تلاش و اقدام لازم را انجام دهیم.
معاون سیاسی استاندار ضمن برشمردن برنامه های وزارت کشور برای افزایش اعتماد عمومی و مشارکت اجتماعی گفت: کلیه دستگاههای ذیربط می بایست برای افزایش سرمایه اجتماعی تلاش و همت لازم را انجام دهند.
شاهرخی استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد را برای پیشبرد برنامه های حوزه اجتماعی بسیار مهم و کاربردی دانست و در خصوص حقوق شهروندی گفت: یکی از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید پرداختن به بحث حقوق شهروندی است و لازم است در تمامی دستگاهها ستاد صیانت از حقوق شهروندی فعالیت مناسبی را در این خصوص انجام دهند.
معاون سیاسی استاندار با تبیین نقش بانوان در اجرایی نمودن برنامه های اجتماعی دولت تدبیر و امید گفت: باور دولت این است که ظرفیت اجتماعی بانوان ظرفیتی عظیم و بسیار موثر است و لازم است مدیریت امور بانوان استانداری با برنامه ریزی مناسب در این خصوص مطالبه حق نماید.
شاهرخی برقراری ارتباط مسئولین با لایه های مختلف اجتماعی را از ملزومات ارتقاء فرهنگی و اجتماعی برشمرد و در خصوص نقش رسانه ها در تحقق شعار و هدف گذاری مقام معظم رهبری گفت: برای افزایش اعتماد عمومی از همه ظرفیت ها باید استفاده کرد و رسانه ها رکن بسیار مهمی در امر تقویت سرمایه اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی هستند و مدیران می بایست از این ظرفیت استفاده لازم را انجام داده و ارتباط متقابل و سازنده ای با رسانه ها داشته باشند.
|