درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 14:00   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16418صفحه نخست » سه شنبه، 1 اردیبهشت 1394 - 16:06
چقدر به مرورگرهای اینترنتی اطمینان دارید؟
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کاربران بسیاری در سراسر جهان بنا بر حیطه شغلی یا استفاده روزمره خود، جهت ورود به حساب کاربری، ایمیل، سیستم‌های مدیریت اینترنتی و … مجبور هستند تا گذرواژه‌های بسیاری را در ذهن خود بسپارند و یا در حالت بد، آنها را از خاطر ببرند.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کاربران بسیاری در سراسر جهان بنا بر حیطه شغلی یا استفاده روزمره خود، جهت ورود به حساب کاربری، ایمیل، سیستم‌های مدیریت اینترنتی و … مجبور هستند تا گذرواژه‌های بسیاری را در ذهن خود بسپارند و یا در حالت بد، آنها را از خاطر ببرند.


به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا) از روابط عمومی شرکت ایمن‌رایانه‌پندار نماینده انحصاری ضدویروس پاندا در ایران، این درحالی‌است که تقریبا تمامی مرورگرهای اینترنتی برای سهولت کاربران از ویژگی کاربردی تحت عنوان “Remember Passwords” استفاده می‌کنند.


طبیعی است که استفاده از این قابلیت در مرورگرها کمک به‌سزایی در سرعت کار و جلوگیری از اتلاف وقت خواهد داشت؛ از این طریق کاربران تنها با فشردن یک کلیک، بدون واردسازی مکرر گذرواژه‌ها، وارد حساب کاربری خود می‌شوند.


علاوه بر این، کاربران خانگی و چه کارمندان یک سازمان، دیگر دغدغه به فراموشی سپردن گذرواژه‌های خود را نخواهند داشت. مرورگرهای اینترنتی طوری تنظیم شده‌اند که کاربر به محض واردسازی یک گذر واژه جدید، در بالای نوار آدرس گزینه‌ای مانند “Remember Password” را به نمایش درآورند تا کاربر با کلیک روی آن در دفعات بعد، نیازی به وارد سازی مجدد آن نداشته باشد.


براساس گزارش شرکت پاندا سکیوریتی اسپانیا، تولیدکننده محصولات امنیت خانگی و تحت شبکه، استفاده صحیح از ویژگی‌های موجود در مرورگرهای اینترنتی حتی می‌تواند در بالاتر بردن سطح امنیت گذرواژه کاربران موثر باشد؛ چراکه با وارد نکردن گذرواژه‌ها به صورت مکرر، می‌توان از شر بدافزارهای Key Logger هم خلاص شد.


اما در مقابل می‌تواند یک آسیب جدی برای امنیت گذرواژه کاربران باشد، اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که تمامی گذرواژه‌های به خاطر سپرده مرورگر، در محلی ذخیره می‌شود که دسترسی به آنها غیرممکن نیست.


به عنوان مثال، مرورگر گوگل کروم که از محبوبیت نسبتا بالایی برخوردار است، تمامی گذرواژه‌های به خاطر سپرده را با ورود به آدرس chrome://settings/passwords/ به نمایش می‌گذارد.


گذرواژه‌ها تا زمانی که رمزنگاری شده و در یک پوشه مخفی نگهداری شوند، احتمالا امن خواهند بود اما نباید فراموش کرد که دسترسی به آنها از طریق یک بدافزار نه چندان پیشرفته هم امکان‌پذیر است.


از طرفی، تمامی گذرواژه‌ها روی یک سیستم رایانه‌ای ذخیره می‌شود؛ بنابراین کاربران دیگری که به آن سیستم دسترسی داشته باشند، عملا به تمامی حساب‌های کاربری شما دسترسی خواهند داشت.


شرکت پاندا سکیوریتی به منظور بالاتر بردن امنیت گذرواژه‌ها، به تمامی کاربران اینترنت توصیه می‌کند که در رایانه‌های عمومی مانند کتابخانه‌ها، کافی‌نت‌ها، مراکز پژوهشی و …، به هیچ عنوان گذرواژه خود را در مرورگر بخاطر نسپارند و پیشنهادی که بطور پیش‌فرض از مرورگر دریافت می‌شود را نادیده بگیرند.


همچنین از انتخاب گذرواژه‌های ساده و یکسان شدیدا خودداری شود، چراکه به سرقت رفتن آنها، پروسه ساده‌تری در پی خواهد داشت.


گذرواژه‌های خود را به‌طور پیوسته در بازه‌های روزانه یا هفتگی تغییر دهند.


سیستم خود را به یک ضد ویروس مطمئن و قدرتمند مجهز کنند؛ بدافزارهای جاسوسی که به منظور سرقت اطلاعات محرمانه و گذرواژه‌ها طراحی می‌شوند، اکثرا به دست برنامه‌های امنیتی مسدود و حذف خواهند شد.


در صورت استفاده از ضد ویروس، حتما به‌طور روزانه آن را به‌روزرسانی کنید تا بدافزارهای جدید هم توسط ماژول‌های حفاظتی ضدویروس، قابل شناسایی باشند.
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد