درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 23:41   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16151صفحه نخست » چهارشنبه، 5 فروردین 1394 - 01:52
دستورالعمل نحوه استفاده از تصویر هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات
دستورالعمل نحوه استفاده از تصویر هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات، پس از بررسی کارشناسان و متولیان امر، با هدف تبیین چارچوب ها و شرایط و به منظور حمایت از صنایع و تولیدات داخلی تصویب شد.
  

روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویب دستورالعمل حضور هنرمندان و و ورزشکاران در تبلیغات خبر داد.


دستورالعمل نحوه استفاده از تصویر هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات، پس از بررسی کارشناسان و متولیان امر، با هدف تبیین چارچوب ها و شرایط و به منظور حمایت از صنایع و تولیدات داخلی تصویب شد.


پس از بررسی و بازنگری ضوابط مربوط به تبلیغات، مجوز حضور چهره های هنری - ورزشی در تبلیغات تجاری محصولات و تولیدات داخلی صادر شد و با بررسی کارشناسان و صاحب نظران امر تبلیغات برای نظارت بیشتر و ارایه راهکارهای مناسب، این دستورالعمل تهیه و به تصویب کمیته مرکزی سازمان های تبلیغاتی رسید.


دستورالعمل یاد شده به استناد بند «ب» از ماده 12 آیین نامه تأسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون های آگهی و تبلیغاتی - مصوب شورای انقلاب در سال 1358 - در خصوص چگونگی استفاده از شخصیت های فرهنگی کشور در آگهی ها، تنظیم و تدوین و در جلسه 75 کمیته مرکزی سازمان های تبلیغاتی کشور در تاریخ سوم دی ماه 1393 به تصویب رسیده است.


استفاده از حضور چهره های هنری- ورزشی در تبلیغ محصولات و تولیدات داخلی، در راستای تأکید بر تحقق شعار سال 1393 با عنوان «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی»، روح حاکم بر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، توجه، باور و حمایت از صنایع و تولیدات داخلی صورت گرفته است.


استفاده از نام و تصویر هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات به شرط رعایت این موارد مجاز است:
1ـ استفاده از اشخاص مذکور فقط برای کالا و خدمات داخلی مجاز است و باید در جهت معرفی بهتر کالا خدمات یا ارزش‌های نام‌نما (برند) باشد و لازم است این امر به روشنی لحاظ شود.


2- استفاده از نام و چهره افراد فوق الذکر (به هر شکل) منوط به ارائه قرارداد رسمی مستقیم یا از طریق کانون های آگهی و تبلیغاتی است.


3ـ افراد مورد استفاده باید دارای حسن شهرت باشند


4- در تبلیغ کالاهای ویژه آقایان فقط از آقایان و در کالاهای ویژه خانم‌ها فقط از خانم‌ها استفاده شود.


5- استفاده از چهره‌های ورزشی و هنری برای کالاهای مخصوص کودکان ممنوع است.


6- استفاده از کودکان و نوجوانان مشهور (زیر 18 سال) در تبلیغات ممنوع است.


7ـ پوشش این چهره ها نباید خارج از عرف و اصول فرهنگی اسلامی و ایرانی باشد و رعایت قوانین و مقررات مختص پوشش و آرایش ضروری است.


8ـ کالاهایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان غیر مجاز تبلیغ می شوند؛ استفاده از هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات داخلی آن ها ممنوع است.


9ـ مسوولیت رعایت حقوق مادی و معنوی در تبلیغات موضوع این دستورالعمل و پاسخ گویی به هر گونه ادعای شخصیت‌های حقیقی یا حقوقی طرف قرارداد با هر یک از چهره‌ها به عهده خودشان است.


10ـ استفاده از چهره‌هایی که مشهور به همکاری و حضور در شبکه‌های فارسی زبان غیر مجاز هستند، ممنوع است.


11- استفاده از یک چهره برای تبلیغات دو کالای مشابه یا نام‌نمای رقیب به صورت همزمان مجاز نیست.


12- در این قبیل تبلیغات رعایت تمامی قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور الزامی است.


13ـ موارد خاص در کمیته مرکزی سازمان‌های تبلیغاتی کشور مطرح و تصمیم گیری خواهد شد.


14ـ صدور مجوز به عهده ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها است و ارسال نسخه‌ای از مجوزهای صادره از طریق سامانه تبلیغ به دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی نیز ضروری است. این دستورالعمل ابتدا در استان تهران و از ابتدای سال 1394 در سراسر کشور اجرا می‌شود.



 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد