شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اعلام برترین های تولید خبر درمراکز استانی/توجه جدی برای تولید اخبار در خصوص جشنواره ایران آینده وآثارو تولیدات/ابلاغ دستورالعمل فعالیت واحد های روابط عمومی مراکز استانی/برگزاری کارگاه های تخصصی در حوزه روابط عمومی وخبر/ مهم ترین مباحث گفتگو در این نشست بود.
به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور استانها ومجلس حوزه هنری انقلاب اسلامی نشست تخصصی مسئولان روابط عمومی مراکز استانی با حضور مدیر کل امور استانها،مدیر کل روابط عمومی وامور بین الملل،معاونان اداره کل اموراستانها در روزهای 10 و11 اسفندماه در تهران و به میزبانی اداره کل اموراستانها ومجلس برگزار شد.
در روزاول این مراسم مهدی حبیبی معاون برنامه ریزی ونظارت ارزشیابی اداره کل اموراستانها ازاهمیت برگزاری نشست روابط عمومی ها سخن گفت وافزود:با توجه به محول کردن برنامه واحد های آموزش وپژوهش و همچنین روابط عمومی به بخش نظارت تصمیم گرفته شده تا این دو نشست نیز مانند مابقی نشست های تخصصی مسئولان واحد های مراکز استانی برنامه ریزی وبرگزار شود.
حبیبی درادامه سخنانش از بررسی شرایط موجود روابط عمومی های مراکز استانی خبر داد وافزود:با بررسی های انجام شده در حال حاضر وضعیت روابط عمومی ها هم از نظر سخت افزاری وهم از نظر نرم افزاری برای مجموعه اداره کل امور استانها روشن شده است و در یک جمع بندی پس از بررسی دقیق این گزارش شرح وظایف ودستورالعمل اجرایی روابط عمومی ها نیز به مانند واحد آموزش وپژوهش به تمامی مراکز استانی ابلاغ خواهد شد.
معاون برنامه ریزی اداره کل اموراستانها درادامه با اظهارامیدواری برای برگزاری سالانه نشست روابط عمومی مراکزافزود: در سال آتی بنا داریم تا در قالب کارگاه های تخصصی در حوزه روابط عمومی وخبرگام مهمی را درارتقاء دانش فنی مدیران روابط عمومی مراکز برداریم.
فضا سازی رسانه ای جشنواره های ایران آینده وآثار وتولیدات در اولویت قرار بگیرد
درادامه نشست سید مرتضی دارابی مسئول روابط عمومی اداره کل امور استانهاومجلس حوزه هنری نیز نکاتی را در خصوص فعالیت های روابط عمومی مراکز استانی بیان داشت.
دارابی با تآکید بر تعامل هرچه بیشتر واحد های روابط عمومی مراکز ابا اداره کل امور استانها ادامه داد: مناسب است تا باتوجه بیشتر برای تولید اخبار مراکز استانی اقدام کردو آنرا همراه با دقت سرعت و صحت بر اساس استانداردهای لازم خبری تولید تا در اختیار مخاطبان قرار بگیرد
وی در ادامه با اشاره به برگزاری دو جشنواره مهم ایرآن آینده درافق 1404و آثار وتولیدات مراکز استانی حوزه هنری در سال 94 از روابط عمومی های مراکز استانی خواست تا با همت وتلاش گروهی فضای روابط عمومی مراکز استانی را برای تهیه وتولید اخبار ویژه برای جشنواره آثار وتولیدات و جشنواره ایران 1404 از سال جدید آغاز کنند
مسئول روابط عمومی اداره کل امور استانها با پیشنهاد تشگیل ستاد خبری قدرتمند از همکاران روابط عمومی مراکز برای جشنواره های پیش رو مراکز استانی افزود:عضویت مسئولان روابط عمومی در تیم کاری خبری وتشگیل ستاد خبری جشنواره به صورت یکپارچه برای تولید اخبار مناسب ویژه جشنواره ها ی آثار وتولیدات وایران آینده می تواند کمک بزرگی را در انسجام انتشار اخبار در سراسرکشور بوجودآورد که همزمان علاوه بر قراردادن روی سایت در ویژه نامه ها ی که قرار است به همین منظور طراحی وتولید شود استفاده خواهد شد.
وی درادامه استفاده از توان فنی و اطلاعاتی همکاران روابط عمومی مراکز برای تولید ویژه نامه ها را مثبت خواند وافزود هر کدام از مسئولان روابط عمومی در مراکز استانی به عنوان یک پایگاه خبری در مراکز استان هستند که می تواند به عنوان یک بازوی قوی برای تولید اخبار فعالیت های حوزه هنری در سراسر کشور باشند.
روابط عمومی اداره کل هماهنگی و تعامل مناسب تر با همکاران پایگاه خبری و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اموراستانها از زمان ارسال خبر تا درج اخبار برروی سایت را مهم خواند و افزود گاهی دیده شده که همکاران فقط به ارسال ایمیل اکتفاء می کنند که این کار باید همراه با پیگیری ادامه پیداکند تا مطالب واخبار در زمان مناسب بر روی سایت قراربگیرد.
روابط عمومی های برتر در اردیبهشت ماه همزمان با روز روابط عمومی تقدیر می شوند
درادامه نشست ،هادی مولوی دوست مدیرکل روابط عمومی وامور بین الملل حوزه هنری که حدود یکسال است در این سمت مشغول به فعالیت است در جمع مسئولان روابط عمومی مراکز استانی حاضر شد و به سخنرانی پرداخت.
مولوی دوست در سخنانی کوتاه با شرح فعالیت های اداره کل امور استانها و همچنین معرفی فضاهای رسانه ای جدیدی که در اختیار روابط عمومی است افزود: با توجه به فضاهای رسانه ای جدید هم در شبکه های اجتماعی و هم در فضاهای مجازی که با استقبال مخاطب روبرو است ما با ایجاد صفحه رسمی حوزه هنری اقدام به معرفی برنامه ها وآخرین آثار تولیدی حوزه هنری کرده ایم که خوشبختانه نتایج خوبی را به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه رویکردو سیاست فعالیت پایگاه خبری تغییر کرده است افزود :پایگاه خبری صرفا یک پایگاه خبری و موضعی است و ما با تقویت پایگاه حوزه هنری می توانیم مطالب تحلیلی و محتوای را بر روی سایت حوزه هنری قرار بدهیم .
مدیر کل روابط عمومی با اشاره به سایت رسمی حوزه هنری و فعال شدن زبان های انگلیسی،عربی و اردو در آِینده نزدیک ادامه داد: ارسال مقاله های تحلیلی،تبیینی وموضوعی درزمینه فعالیت های مرتبط با حوزه هنری می تواند غنای محتوای سایت را افزایش دهد به همین دلیل همکاران روابط عمومی مراکز این امکان را دارند تا مقاله های مناسب را به آدرس ایمیل های داده شده ارسال نمایند تا مورد استفاده قرار بگیرد.
مولوی دوست در ادامه به گزارش جمع بندی شده که توسط اداره کل امور استانها از روابط عمومی مراکز استانی جمع آوری شده است اشاره کرد و قسمتی های از آن گزارش را برای همکاران استانی ارائه دادسپس با اعلام خریداری کردند مقاله های مناسب و ممتاز از همکاران مراکز استانی قول مساعد داد تا زمینه ای فراهم شود تا هزینه های خرید مقاله های ممتاز فراهم شود.
وی همچنین در پایان سخنان خود به پرسش همکاران روابط عمومی در این نشست پاسخ داد.
پایگاه خبری حوزه هنری با امکانات جدید رونمایی می شود
حسین برکتی سردبیر پایگاه خبری حوز هنری نیز با حضور در این نشست به بیان مشکلات موجود برای تولید اخباردرمراکز استانی پرداخت وگفت: متآسفانه مولفه های تولید خبر در بیشتر مراکز استانی نامشخص و صرفا درحد یک خبر برگزاری نشست برای ما ارسال می شود که توقع همکاران ما در پایگاه خبری این است که مسئولان روابط عمومی رویکرد خودرا درتولید اخبار تغییر داده و به سمت اخباری بروند که در برگیرنده فراوانی خبر و اهمیت داشتن موضوع را درپی داشته باشد، صرف یک خبر رونمایی کتاب یا برگزاری یک نشست ارزش آنچنانی برای مخاطب ندارد اما اگر با هنرمندان و صاحب نظران وتولید کنندگان اثر هنری گفتگو های اختصاصی گرفته شود قطعا ما این خبر را به عنوان خبر ممتاز خود بر روی سایت قرار می دهیم.
برکتی در ادامه به اولویت های اخبار برای درج در پایگاه خبری اشاره کرد وگفت :پایگاه خبری حوزه هنری در راستای انجام هرچه بهتر رسالت خود در امر خبر رسانی و پوشش تمامی اتفاقات مربوط به حوزه هنری در سراسر کشو اولویت هایی را برای انتشار اخبار در پایگاه خبری در نظر گرفته است که بدون شک این اولویت بندیباعث پوشش گسرتده اخبار در سطح گسترده تر در سراسر کشور خواهد شد.
سردبیر پایگاه خبری حوزه هنری((hhnews.irدر ادامه سخنان خود علاوه بر معرفی بهترین مراکز استانی در تولید خبر طی سال جاری مهمترین اولویت های خبری را به شرح زیراعلام کرد
1-تولید محوری2- هنرمند محوری3- پوشش برنامه های ملی4- مناسب محوری
برکتی در پایان از برنامه ریزی برای طراحی قالب جدید پایگاه خبری حوزه هنری با امکانات مناسب خبرداد پس از وی مسئولان روابط عمومی مراکز استانی به بیان دیدگاه خود درخصوص ارسال اخبار و شرایط تولید اخبار در مراکز پرداختند
|