درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 02:27   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15664صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیپنجشنبه، 16 بهمن 1393 - 13:07
چت جهانی وایبر و چالش های جدی روابط عمومی ها
راه اندازی بخش جدید وایبر با عنوان چت جهانی، یک اقدام بی بدیل است که نیازمند مطالعات بیشتر و جدی تری است. چراکه این توسعه اندک اندک فضاهای جدیدتری را ایجاد می کند که هر کدام از آنها می توانند چالش ها و فرصت های جدی تری را برای سازمان و روابط عمومی به همراه داشته باشند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  ورود به عرصه جامعه دانایی هزاره سوم، به معنای از بین بردن تمام ساختارهای بروکراتیک گذشته است. این بدین معناست که سازمان ها هرچه بیشتر باید فکر کنند که چطور می توانند ساختارها و هنجارها و سایر ابعاد فعالیت های خودشان را گسترش دهند.


زمان و اهمیت آن: سازمان ها در الگوی سنتی برای خودشان یک چارچوب زمانی تعریف می کردند. این بدان معنا بود که کارکنان به عنوان مثال 8 الی 9 ساعت از زمان روزانه خودشان را به سازمان توجه می کردند و خارج از آن زمان هیچگونه مسئولیتی نسبت به سازمان نداشتند. این امر به ویژه در مورد روابط عمومی ها صادق بود.


اما با گسترش و توسعه رسانه های اجتماعی این امر روز به روز زیر سوال می رود و با نوآوری جدید وایبر و چت جهانی در موضوعات مختلف، فضای بیکرانی برای مردم ایجاد می شود که بتوانند منویات خودشان را به گوش همگان برسانند. نکته قابل توجه این است که همه مردم از سازمان شما رضایت ندارند و ممکن است در برخی موارد این موضوع شما را با چالش های جدی روبرو کند.


بنابراین زمان در الگوی جدید روابط عمومی باید به شکل 7/24 درآید. یعنی هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز افرادی در روابط عمومی باید به نظارت شرایط اطلاع رسانی ها مشغول باشند و اگرچه شاید امروز در شروع این جریان مساله به اندازه کافی جدی ننماید، اما کم کم تجربه مردم از رسانه های اجتماعی به حوزه های دیگر گسترش می یابد. فعلا مردم در ایران درگیر مسائل سیاسی و فرهنگی هستند اما چیزی نمی گذرد که اعتراض از سازمان ها و موسسات و کالاها و خدمات نیز به این مباحث می پیوندند و در نتیجه پاسخگویی بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.


ساختار بروکراتیک: در سازمان ها معمولا واحدهای مشخصی هستند که به طور مرتب کار می کنند. همانطور که اشاره شد این کار در چارچوب زمانی خاص انجام می گیرد. اما با گسترش این چارچوب زمانی، باید ساختارها نیز گسترش پیدا کنند.


به عنوان مثال در واحد روابط عمومی، بخش های دور کار و بخش رسانه های اجتماعی باید به عنوان یک ساختار جدا از سازمان که فعالیت های روابط عمومی را در ساعات غیر اداری پیگیری می کند تشکیل شوند.


در این ساختار جدید مبنای کار بر دانش و کاربرد دانش در کوتاه ترین زمان ممکن است. بنابراین ارتباط مدیران با این بخش جدید از اهمیت بسزایی برخوردار می شود. به بیان دیگر، گذشت آن دوره ای که روابط عمومی باید برای سوالات مطرح شده از جانب مردم به مدیریت مراجعه کند. امروز روابط عمومی باید در جریانی از اطلاعات شرکت که در اختیار مدیریت قرار می گیرد قرار داشته باشد تا بتواند در اسرع وقت پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی مخاطبان خودش باشد.


جمع بندی
راه اندازی بخش جدید وایبر با عنوان چت جهانی، یک اقدام بی بدیل است که نیازمند مطالعات بیشتر و جدی تری است. چراکه این توسعه اندک اندک فضاهای جدیدتری را ایجاد می کند که هر کدام از آنها می توانند چالش ها و فرصت های جدی تری را برای سازمان و روابط عمومی به همراه داشته باشند.


اما قطعی ترین چیزی که می توان در این شرایط گفت این است که سازمان های امروز دیگر نمی توانند به آزمون و خطا بپردازند و باید حتما پیش از هر کاری مطالعات لازم را انجام داده باشند؛ عواقب آزمون و خطا می تواند گاهی به از بین رفتن اعتبار سازمان در نزد مردم بیانجامد که بازگرداندن آن هزینه های فراوانی برای سازمان و روابط عمومی به همراه خواهد داشت.


نویسنده: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
شاهد براهویی
| 1393/11/18 - 16:33 |     0     0     |
آقای میرشاهی جالب است که شما مقاله تان با سرعت تکنولوژی هماهنگ است. من وقتی مقاله تان را می خواندم روز قبلش دیدم که این بخش به وایبر اضافه شده است. اما واقعا فکر نمی کنم آنطوری که شما می گویید این در ایران بر روابط عمومی اثر داشته باشد.یا اگر هم داشته باشد به اندازه فیسبوک و بقیه رسانه های اجتماعی نیست. با این حال از سرعت عملتان خوشم آمد


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد