درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 05:12   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1559صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 21 شهریور 1391 - 12:16
مباحثه در اصول اخلاقی رسانه
  

کتاب «مباحثه در اصول اخلاقی رسانه»، توسط دیوید گوردن، جان مایکل کیتروز، جان ویل، ویلیام بابکوک و مایکل دورشر نگارش یافته و چاپ سوم آن در سال 2011 از سوی انتشارات روتلیچ منتشر شده است.

به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، این کتاب رهنمودی ارزشمند در زمینه موضوعات اخلاقی و رسانه‌هاست که با طرح نکات کلیدی و پاسخ ساده به آن‌ها، دیدگاهی چند وجهی به مخاطب ارائه می‌دهد.

کتاب یاد شده بیش از یک دهه معیاری برای سنجش سایر کتاب‌ها در زمینه اخلاق در رسانه‌ها به‌شمار می‌رفت و اکنون چاپ سوم آن با طرح موضوعاتی چون فضای خصوصی، اعتماد در جنجال‌طلبی... و رسانه‌های نوین، مباحث تازه‌ای از دنیای رسانه‌ها را در خود جای داده که در آن ضمن تأکید بر خصوصیت اصلی و نقاط قوت کتاب، در بعضی بخش‌ها استانداردها و باورهای قدیمی را نیز به چالش می‌کشاند.

در این نوشتار نویسندگان کتاب معتقدند، جهان رسانه‌ها ممکن است تغییر کند اما این واقعیت که ما می‌توانیم از طریق ارتباطات‌مان کارهای مثبت و منفی انجام دهیم پابرجاست.

کتاب حاضر متنی را فراهم می‌آورد که می‌تواند به شکل‌گیری تفکر انتقادی و اخلاقی در خوانندگان کمک کرده و دانشجویان و متخصصان عرصه رسانه را در تصمیم‌‌گیری‌های اخلاقی یاری نماید.

بدنه اصلی کتاب شامل چهارده فصل است که هر کدام به مشکلی ویژه می‌پردازد و یا دو راهی‌های اخلاقی را مطرح می‌کند. در عین حال دیدگاه‌های مختلفی نیز از یک موضوع توسط نویسندگان کتاب به بحث گذاشته شده است.

فصل پانزدهم ترکیبی از چند بخش کوچکتر است که به خواننده امکان می‌دهد تا چگونگی برخورد با مسایل اخلاقی را فرا گیرد.

کتاب مباحثه در اصول اخلاقی رسانه با ارائه بحث‌ها و تحلیل موقعیت‌های اخلاقی در راستای تنوع رسانه‌ای، کاربردی ویژه برای درس اخلاق رسانه داشته و با طرح موضوعات مختلفی چون اینترنت و رسانه‌های نوین ذهن مخاطب را به کنکاش درباره نگرانی‌های اخلاقی وا می‌دارد. بحثی که می‌تواند برای مخاطبان خود زمینه‌ای پرچالش و جاذب ایجاد نماید.

فصول مختلف این کتاب شامل بخش‌ها و زیربخش‌های زیر است:
بخش اول : مبانی
1. اصول اخلاقی و آزادی: مسئولیت رسانه های جمعی
2. ارزشهای فردی ، فشارهای اجتماعی و وظیفه شناسی متناقض

بخش دوم : کارکرد ها و باید ها
3. دروازه بانان و دستکاری: اعتماد، درستی و راستی
4. اصول اخلاقی درستی و شمول
5. اصول اخلاقی

بخش سوم: فراگیری مشکلات
6. تکنولوژی ها و تکنیک های نوین: اصول اخلاقی نوین
7. محتوای دیجیتالی دستکاری شده
8. اخلاق رسانه ای و بازار اقتصادی
9. دسترسی به رسانه ها : انصاف در دریافت و انتشار اطلاعات

بخش چهارم: موضوعات داغ در اصول اخلاقی رسانه ها
10. زندگی های خصوصی ، علایق عمومی در دنیای دیجیتال
11. اصول اخلاقی ارتباطات اقنایی
12. اصول اخلاقی در تکنولوژی ها و تکنیک های نوین تبلیغات
13. اطلاعات ، احساساتی بودن و واقعیت
14. خشونت و امیال جنسی
15. سایر موضوعات در باب مباحثه اخلاقی

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد