درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 12:24   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
  چگونه روزنامه‌نگاران و متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند برای تقویت صداهای مختلف با یکدیگر همکاری کنند
  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند
  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد
  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15562صفحه نخست » شنبه، 11 بهمن 1393 - 11:37
موفقیت روبات‌های خبرنگار در آسوشیتدپرس
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چند روز قبل و تنها دقایقی پس از آنکه اپل تازه‌ترین گزارش مالی خود را منتشر کرد، خبرگزاری آسوشیتدپرس این گزارش را روی خروجی خود منتشر کرد. با فاصله قابل توجه بقیه منابع خبری مثل CNBC ، YAHOO و دیگران هم این خبر را منتشر کردند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چند روز قبل و تنها دقایقی پس از آنکه اپل تازه‌ترین گزارش مالی خود را منتشر کرد، خبرگزاری آسوشیتدپرس این گزارش را روی خروجی خود منتشر کرد. با فاصله قابل توجه بقیه منابع خبری مثل CNBC ، YAHOO و دیگران هم این خبر را منتشر کردند.


اما خبری که خبرگزاری AP منتشر کرد توسط عامل انسانی نوشته نشده بود بلکه یک سیستم اتوماسیون تازه به کار گرفته شده در این خبرگزاری آن را منتشر کرد. سیستمی که سبک خبرنویسی AP در آن تعبیه شده است.

 

این سیستم اتوماسیون 6 ماه پیش در AP به کار گرفته شد و در هر فصل مالی بیش از ۳ هزار گزارش مالی از شرکت‌های مختلف را منتشر می‌کند و تعداد این گزارش‌ها رو به افزایش است.

 

به گزارش آی‌تی ایران، گزارش‌های هر فصل مالی از صنایع و شرکت‌های مختلف یکی از مهم‌ترین گزارش‌هایی است که منابع خبری منتشر می‌کنند. این گزارش‌ها اغلب شبیه به هم هستند، اما حساسیت بالایی را می‌طلبند و ترکیبی از دقت و سرعت برای انتشار آنها بسیار مهم است. این یکی از دلایلی بود که در تابستان گذشته AP با مشارکت Automated Insights این سیستم را راه‌اندازی کرد.

 

 این سیستم Wordsmith نام دارد. هنگام دیدن این گزارش‌ها در ابتدا نمی‌توان این را متوجه شد که این گزارش‌ها توسط عامل انسانی نوشته نشده است. در واقع این گزارش‌ها به دلیل رعایت کردن استانداردهای خبری کاملا شبیه گزارش‌های دیگر هستند. تنها تفاوت بین این گزارش‌ها و دیگر گزارش‌هایی که توسط خبرنگاران نوشته می‌شود در این است که در پایان آنها نوشته شده: «این گزارش توسط سیستم Automated Insights تهیه شده است».

 

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت Automated Insights با استفاده از پلت‌فرم Wordsmith میلیون‌ها خبر در هر هفته تولید می‌شود؛ اخباری که با همکاری رسانه‌هایی چون Allstate، کام‌کست، یاهو و دیگران عمدتا در حوزه اخبار مربوط به فوتبال منتشر می‌شود. ظرفیت این سیستم تولید 2 هزار خبر در ثانیه در صورت لزوم است.


Philana Patterson یک خبرنگار بخش تجارت در AP می‌گوید هنگام اجرای این سیستم شک و شبهه زیادی از طرف اعضای تحریریه در مورد آن وجود داشت. او می‌گوید: یک روزنامه‌نگار خوب کسی است که شکاک باشد. وقتی که در ماه جولای این سیستم در این خبرگزاری راه افتاد هر کدام از خبرها نیاز به اصلاح و رفع اشکالات اولیه و بعد ارسال به سیستم را داشت، اما از ماه اکتبر تمامی اخبار به صورت خودکار در این سیستم وارد و ویرایش و تولید شده و سپس منتشر می‌شود. خبرگزاری AP گفته است با ورود این سیستم هیچ شغلی حذف نشده و کسی کارش را از دست نداده است. در همین حال گفته شده با نصب این سیستم میزان خطاها در مقایسه با مدل انسانی که در سال گذشته صورت می‌گرفت بسیار کمتر شده است. پیش از اینکه این سیستم اجرا شود AP گزارش‌های مالی مربوط به ۳۰۰ شرکت را هر فصل مالی منتشر می‌کرد. اکنون این تعداد به 3هزار گزارش در زمان مشابه رسیده است.


از این بین ۱۲۰ گزارش‌ قبلا توسط خبرنگاران ویرایش و بازنویسی می‌شد یا کاملا به‌صورت مستقل دوباره نوشته می‌شد. عمده گزارش‌ها در مورد شرکت‌های مهمی مثل اپل بود که مثلا با صحبت‌های مدیرعامل یا تاکید روی برخی نکات خاص توسط خبرنگاران نوشته می‌شد. شرکت‌هایی چون گوگل، کوکاکولا و امریکن ایرلاین هم از اینگونه بودند.


طی این مدت سیستم خودکار تولید خبر در AP توانسته فرآیندهای خبری و مشکلاتی را که در این زمینه وجود دارد به‌خوبی در داخل سیستم حل و فصل کند و در عین حال انبوهی از شرکت‌ها (از جمله شرکت‌های کانادایی) به مجموعه گزارش‌های مالی که پیش از این تهیه می‌شد اضافه شده‌اند. با این حال کامپیوترها هنوز نمی‌توانند جای خبرنگاران را بگیرند ، اما آنها می‌توانند نویسندگان را از فکر کردن در مورد اعداد و ارقام مهم فارغ کنند و به آنها فرصت دهند که روی موضوعات بزرگ‌تر تمرکز کنند. به گفته تحلیلگران این باعث می‌شود که خبرنگاران روی مطالب هوشمندانه‌تر و جالب‌تر متمرکز شوند.
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هم‌افزایی روابط‌عمومی‌های صنعت بیمه برای توسعه فرهنگ پذیری خدمات بیمه در جامعه


  قطعی بینگ نشان می‌دهد که جستجوی گوگل چقدر واقعاً رقیب کمی دارد


  چگونه تیم روابط‌عمومی می‌تواند به شما در متعادل کردن رشد و فرهنگ شاد کمک کند؟


  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد