درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 17 خرداد 1403 - 16:09   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  روابط‌عمومی‌های عزیز…
  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش
  ایجاد بینش مشتری
  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15460صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیشنبه، 4 بهمن 1393 - 15:23
دو رکن اساسی در تعریف جدید روابط عمومی
انجمن روابط عمومی امریکا در سال 2012 تعریف جدیدی از روابط عمومی ارائه داده است. در این تعریف در مقابل روابط عمومی آمده است: «روابط عمومی یک فرآیند ارتباطی راهبردی است که روابط سودمند متقابل میان مردم و سازمان برقرار می کند.» در این نوشتار به دو بخش مرتبط در این تعریف با روابط عمومی در فضای وب 2.0 می پردازیم.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- انجمن روابط عمومی امریکا در سال 2012 تعریف جدیدی از روابط عمومی ارائه داده است. در این تعریف در مقابل روابط عمومی آمده است: «روابط عمومی یک فرآیند ارتباطی راهبردی است که روابط سودمند متقابل میان مردم و سازمان برقرار می کند.» در این نوشتار به دو بخش مرتبط در این تعریف با روابط عمومی در فضای وب 2.0 می پردازیم.


در واقع روابط عمومی در حوزه وب دو یک سری بایسته ها را باید رعایت کند که عبارتند از:
1. با کارکرد و نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی آشنا باشند.
2. در شبکه های اجتماعی در کنار مردم باشند.
3. به مکالمات و صحبت ها گوش فرا دهند.
4. در اتاق خبر و کمپین های یکپارچه برای انتشار اخبار و محتواهای خود تلاش کنند.


در روابط عمومی اجتماعی، شیوه ارتباط و مدیریت افکار عمومی فراتر از ضریب هوشی و هوش هیجانی است و سخن از هوش اجتماعی (SQ) مطرح می شود. هوش اجتماعی یکی از رویکردهای نوین به منظور برقراری ارتباط موثر و تعامل متناسب با مخاطبان است. (در این باره پیشتر در یادداشت های که در سایت شارا منتشر شد، مواردی را به اجمال طرح و مطالعه کردیم.)


رکن دومی که در این تعریف جدید روابط عمومی وجود دارد، بحث روزنامه نگاری برند است. ما در روزنامه نگاری برند کارهایی را که در سازمان انجام می شوند که روابط عمومی باید در آنها حضور داشته باشد. به طور مثال کتابی به نام ناجی نیسان وجود دارد. اینکه نیسان بعد از 30 سال به شدت ضرر ده می شود. رنو می آید و بحثی اشتراکی را با نیسان شروع می کند و مدیر عامل های آنها یکی می شوند. در نهایت پس از دو سال نیسان به شرکتی سودآور تبدیل می شود که در سال گذشته این اندازه سود ده نبوده است. این کتاب به نام ناجی نیسان به چاپ رسیده است. چاپ این کتاب باعث می شود که مخاطبان به صورت راحت تری از اوضاع درونی آن شرکت با خبر شوند و راحت تر اعتماد کنند و بدون اینکه تبلیغاتی انجام داده باشیم، جنس ما را خریداری کنند.


در گذشته در روابط عمومی ها می گفتند که آنها آموزش دهنده، تسهیلگر و متقاعد کننده هستند. اما حرفی که در تعریف جدید روابط عمومی وجود دارد این است که روابط عمومی های جدید «مشارکت کننده» هستند. یعنی در حوزه روابط عمومی، حوزه های اشتراکی همچون شبکه های اجتماعی از اهمیت بسزایی برخوردار شده اند. شبکه های اجتماعی در روابط عمومی الکترونیکی کاربردهای فراوانی دارند. که عبارتند از:


1. اطلاعات به صورت غیر رسمی منتشر می شود. ما لزوما نباید با حسابی که خودمان ایجاد می کنیم برای خودمان تبلیغ کنیم. بعضی از شرکت ها به عنوان مشارکت کننده یک طرح از کالای آن شرکت تعریف می کنند. می گویند من این کالا را خریده ام و از آن راضی می باشم. شما نیز آن را بخرید. آنها به طور کاملا غیر رسمی تبلیغات خودشان را انجام می دهند.


2. جمع آوری اطلاعات از منابع مستقیم: می توانیم با این کار نظرات مردم را بدون واسطه از آنها دریافت کنیم.


3. نظر سنجی و افکار سنجی سریع: دیگر نیازی به توزیع پرسشنامه نیست. می توانید از گوگل داک یا از بحث های دیگری که در مایکروسافت است به طور سریع استفاده کنیم. این ابزارها به شما اجازه می دهند که به سرعت از افکار مردم پیرامون یک موضوع آگاه شوید.


رسانه های اجتماعی شکل جدیدی از روابط عمومی ارائه کردند که قدرت روابط عمومی را محدودتر می کند. این محدودتر کردن به این معنا نیست که روابط عمومی وجود ندارد بلکه روابط عمومی در جای اصلی خودش می نشیند که آن مقر فرماندهی است و بقیه کارها را خود مردم انجام می دهند.


در واقع ما در گذشته چیزی را تولید و بسته بندی می کردیم و از طریق رسانه ها به مردم می رسید. اما الان رسانه های اجتماعی آمده اند و مستقیم از تولید به مردم می رسند. این مساله چالش ها و فرصت های زیادی را برای روابط عمومی ها ایجاد می کند و روابط عمومی باید با توجه کامل به این مسائل وارد حوزه روابط عمومی رسانه اجتماعی یا سئو پی آر شود.


در مطالب بعدی به مساله رسانه های اجتماعی و روابط عمومی با دقت بیشتری خواهیم پرداخت. مقالات و یادداشت های ما را در شارا دنبال کنید.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  چگونه گیمیفیکیشن می‌تواند تعامل کارکنان را افزایش دهد؟


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی


  کم بازده‌ترین کشور جهان


  روایت‌های مستبدانه


  چگونه جنگ گوگل علیه مشاغل کوچک منجر به یک بحران روابط‌عمومی شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد