درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 01:09   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15261صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیچهارشنبه، 24 دی 1393 - 11:45
روابط عمومی دانشمندان نیاز به تغییر دارد
نوشته: اسکات هالیفاید - به طور واضح تصویر دانشمندان در جامعه دچار مشکل است، البته این مشکل کمتر از تصویر روسپی ها است، ولی با این وجود مشکل تصویر دارند. دانشمندان نیاز دارند روابط عمومی خود را تقویت کنند، و به عنوان خبرنگار ارشد علوم برای این نشریه (توجه: هالی فایلد خبرنگار ارشد علوم برای این نشریه نیست)، خوشحال می شوم تا بتوانم خدمات روابط عومی را در زیر ارایه کنم:
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بر اساس مطالعات جدید، آمریکایی ها برای دانشمندان احترام قائل هستند، اما از زمانی که من در اینجا متولد شده ام و به دنبال مستنداتی برای اثبات آن هستم، هیچگاه دانشمندان را خون گرم، دوست داشتنی و یا حتی قابل اعتماد ندیده ام.

 

به گزارش گروه ترجمه شارا، Live Science یک نظرسنجی آنلاین بین 100 نفر از افرادی را گزارش داد که از آنها خواسته شده بود تا 42 حرفه را از نظر «خون گرمی» رتبه بندی کنند که این واژه در قالب ترکیبی از دوستی، اعتماد و نیت خوب و همچنین شایستگی تعریف شده بود که این شایستگی به معنای خود را در آسمان ها دیدن و در ابرها راه رفتن نباشد.


با توجه به گزارش Live Science، حرفه هایی مانند معلمان، پرستاران و پزشکان عمدتاً هر دو به عنوان افرادی خون گرم و شایسته دیده شدند، در حالی که در حرفه هایی مانند کارگران ظرفشور و کارگران جمع آوری زباله ها هیچگونه خونگرمی و شایستگی دیده نشده است، پیشنهادات دیگر درباره افراد بسیاری بود که نتیجه آن تجارب عجیب و غریب و نارضایتی در آشپزخانه رستوران ها و جاهای دیگر بود.


دانشمندان در شایستگی بالاترین و خون گرمی کمترین رتبه را گرفتند. به این معنا که بسیاری از آمریکایی ها گفتند: «من کاملاً از شما انتظار دارم تا به بیماری همه گیر ابولا پایان دهید، اما نمی خواهم با شما برای خوردن پیتزا و نوشیدنی بیرون بروم.»


به طور واضح تصویر دانشمندان در جامعه دچار مشکل است، البته این مشکل کمتر از تصویر روسپی ها است، ولی با این وجود مشکل تصویر دارند. دانشمندان نیاز دارند روابط عمومی خود را تقویت کنند، و به عنوان خبرنگار ارشد علوم برای این نشریه (توجه: هالی فایلد خبرنگار ارشد علوم برای این نشریه نیست)، خوشحال می شوم تا بتوانم خدمات روابط عومی را در زیر ارایه کنم:


سلام، من اسکات هالی فایلد خبرنگار ارشد علوم برای این نشریه هستم (توجه داشته باشید که او نیست). در حالی که درباره فیلم هایی از میمون ها و سرقت عکس های برهنه مشهور بررسی دقیق اینترنتی انجام می دادم، این اخبار نگران کننده برای من رخ داد که بسیاری از آمریکایی ها به دانشمندان به دید افرادی با رفتار دوستانه، قابل اعتماد و با نیت های خوب نگاه نمی کنند.


هیچ چیز نمی تواند بیشتر از حقیقت باشد. برای یک لحظه در باره برخی از بزرگترین دانشمندان ما فکر کنید:


- دکتر امت براون؛ مخترع شدت نفوذ خازن، یک دوست صمیمی و قابل اعتماد برای همسفر زمان جوانی خود، مارتی مک فلای بود.


- روی هینکلی، شناخته شده به عنوان پرفسور برای میلیون ها نفر، رادیوی ترانزیستوری در حال اجرا را برای سال ها در یک جزیره صحرایی حفظ کرد و هرگز گیلیگان را برای تخریب غیر عمدی تمام تلاش های امداد و نجات او به قتل نرساند.


- دکتر ویکتور فرانکشتاین پدر مهربان و دلسوزی بود.
همین چند روز پیش، من در یک کافه کنار جاده ای تخیلی و در حال صبحانه خوردن و خواندن آخرین اخبار علمی این نشریه بودم. یک مرد به من نزدیک شد، در مقابل من کنارم نشست و شروع به مکالمه کرد.
او پرسید: «در مجله قدیمی همه چیز خوب است؟»


من حیرت زده شدم: «آقا من فقط می خواهم شما بدانید این نشریه مملو از آخرین اخبار علمی است.»


او با پوزخندی دوستانه و چشمکی گفت: «فقط می خواستم شما را آگاه کنم. می دانید که من یک دانشمند هستم و در CDC بر روی یک پروژه محرمانه کار می کنم. ما در حال توسعه یک ویروس زامبی هستیم.»
« به نظر عجیب و غریب می رسد.»


«نه، نه. ما باید یک ویروس زامبی را توسعه دهیم که اگر شخص دیگری یک ویروس زامبی ایجاد کرد، ما بدانیم چگونه آن را متوقف کنیم. این علم است، نگاه کنید؟»


من که خبرنگار ارشد علوم هستم (توجه داشته باشید: او خبرنگار ارشد علوم نیست.)، در آن لحظه متوجه شدم ویروس زامبی تنها به منظور نیت خوب توسعه داده شده است.


او آهسته پشت سرم گفت « هی باب چند دلار برای خوردن صبحانه در کافه به من قرض می دهی؟ کیف پولم را در آزمایشگاه جا گذاشته ام. دفعه بعد که شما را دیدم، آن مبلغ را پرداخت خواهم کرد، با شما صادق هستم.»


من آخرین پول های خود را به او دادم، مطمئن هستم که این دانشمند مانند همه دانشمندان دیگر رفتاری دوستانه و قصد و نیت خوبی داشت.


اسکات هالیفاید ویرایشگر / مدیر کل مک داول ها در ماریون، NC و مقاله نویس طنز است.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد