درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 06:16   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14875صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 1 دی 1393 - 06:44
سخنی در باب شورای هماهنگی روابط عمومی ها
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هفته نامه نسیم غرب در شماره جدید خود مطلبی را با عنوان 'سخنی در باب شورای هماهنگی روابط عمومی ها' به قلم بهمن اختیاری منتشر کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هفته نامه نسیم غرب در شماره جدید خود مطلبی را با عنوان 'سخنی در باب شورای هماهنگی روابط عمومی ها' به قلم بهمن اختیاری منتشر کرده است.

 

 متن کامل این گزارش بدین شرح است: براساس تصمیم دولت در سال 86، با توجه به اهمیت و نقش روابط عمومی ها در تنویر افکار عمومی و پاسخگو کردن دستگاه ها و ایجاد زمینه مناسب برای تبادل اطلاعات و آگاهی ها و ضرورت ارتقا وضعیت کیفی واحدهای روابط عمومی و لزوم هماهنگی جامع و گسترده میان فعالیت های روابط عمومی سازمان ها، ادارات، نهادها و شرکت ها در هر استان، تشکیلاتی با عنوان شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان به استناد ماده 5 تصویب نامه هیات وزیران به شماره 65354 مصوب مورخ 27/4/1386 تشکیل شد.

در استان کرمانشاه نیز مانند سایر استانهای کشور در دوره مدیریت سید جعفر امامیان بر روابط عمومی استانداری کرمانشاه این شورا رسما تشکیل جلسه داد و فعالیت خود را آغاز نمود.

یکی از مهمترین ایراد ها بر کار این شورا در همان آغاز فعالیت، عدم تاثیرگذاری آن بر کار و عملکرد روابط عمومی ها و نداشتن ضمانت اجرایی تصمیمات شورا در سطح ادارات و دستگاهها اجرایی استان بود.

به واقع می توان اینگونه نوشت که بیشتر نشست های این شورا'دورهمی' بودن هایی بود که در آن دوستان روابط عمومی دیدارها را تجدید می کردند و ساعاتی با هم بودند.

وجود این دو ایراد اصلی و اساسی در کار این شورا باعث شد خیلی زود شورای هماهنگی روابط عمومی های استان حتی نتواند تصمیمات داخلی خود را نیز اجرایی نماید و به سرعت از رونق بیفتد.

گسستگی و آشفتگی در انجام مکاتبات و ابلاغ آیین نامه ها به ادارات و همچنین عدم توانایی در انسجام بخشی به فعالیت روابط عمومیها دراستان به دلیل بی توجهی به اهداف و حرکت در مسیر آنها همه و همه در ورشکسته شدن این شورا در ادوار پیشین نقش داشته است.

عدم برگزاری جشنواره روابط عمومی های استان در سالهای اخیر خود گواه بر این مدعاست که این شورا در سالهای اخیر شرایط خوبی نداشته است.

با این حال با تغییر دولت و روی کار امدن دولت تدبیر و امید، اینگونه تصور می شود که دولت یازدهم - همچنانکه اخیر ریاست محترم جمهوری نیز اشاره ای به نحوه اطلاع رسانی در دولت داشت- به دنبال تجربه راهکارهای جدید در امر روابط عمومی ها می باشد.

در همین راستا، مدتی پیش با حضور استاندار محترم کرمانشاه نشست شورای روابط عمومی های استان کرمانشاه تشکیل و روز بعد از آن نیز یک دوره آموزشی ویژه روابط عمومی ها تشکیل شد که با استقبال مخاطبین مواجه شد.

هرچند اعتقاد داریم تا رسیدن به یک شورای هماهنگی روابط عمومی مدنظر دولت محترم فاصله داریم، اما تحرک اخیر روابط عمومی استانداری کرمانشاه به عنوان مرکز تشکیل این شورا یک اتفاق خوب و امیدوار کننده بود.

از طرفی علاقه و تجربه مدیرکل روابط عمومی استانداری در کنار اعتقاد استاندار محترم و معاونین ایشان به امر اطلاع رسانی یک نوید خوب به روابط عمومی برای انسجام بیشتر در زمینه کاری این حوزه در سطح استان است.

دانش افزایی مدیران و کارکنان روابط عمومی های سطح استان، تلاش در راستای تقویت گفتمان نظام و تبیین و تبلیغ بهتر سیاست ها، برنامه ها و فعالیت های دولت در سطح ـ ملی، استانی و بین المللی، افزایش کارآمدی روابط عمومی های سازمان های دولتی در جهت تحکیم ارتباط میان دولت و مردم و نیز کمک به تحقق اهداف توسعه ملی، رتقاء جایگاه روابط عمومی ها، شناسایی نیروهای کارآمد جهت پذیرش مسوولیت روابط عمومی در استان و تدوین چارچوب روش های مناسب و هماهنگ اطلاع رسانی، نظرسنجی، ارتباطات مردمی و تبلیغات ... با تأکید بر شیوه های نوین از جمله اهداف و وظایفی است که تمامی ارکان این شورا باید در راستای جامع عمل پوشیدن به آنها تلاش و همت مضاعف داشته باشند.

فلسفه وجودی این شورا، عمیقا مثبت است، اما باید با وحدت و انسجام تمام این بالقوه ها را به بالفعل تبدیل کرد.

شورای هماهنگی روابط عمومی ها محلی برای ایجاد یک وحدت رویه در کارهاست و چه خوب است اگر در این مسیر هم ضمانت اجرایی تصمیمات را بالا ببریم وهم با مشارکت بیشتر روابط عمومی ها در تصمیم گیری ها، تاثیرگذاری آن بر کار روابط عمومی ها با استفاده از شیوه های نوین و ابداعی کمک کنیم.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  هفت اشتباه زبان بدن


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد